Yapılandırılmış akıcı okuma yönteminin üçüncü sınıf öğrencilerinin akıcı okuma ile okuduğunu anlama becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Yapılandırılmış Akıcı Okuma Yöntemi'nin normal sınıflarda öğrenim gören ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin akıcı okuma ile okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisini belirlemek amaçlanmıştır ve yarı deneysel bir çalışmadır.Araştırmada yarı deneysel modellerden, eşitlenmemiş ön test-son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim öğretim yılında Adana ili Yüreğir merkez ilçesine bağlı bir ilkokulda öğrenim gören üçüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde zaman ve maliyet kaybını önlemek için kolayda örnekleme yoluna gidilmiştir. Yapılandırılmış akıcı okuma yöntemi ile uygulamalar çalışmacının kendi sınıfında yapılmış ve okulda bulunan üçüncü sınıf şubelerinden bir diğeri de kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarını oluşturan sınıflarda bulunan okuma-yazma bilmeyen öğrenciler ile kaynaştırma öğrencileri grupların dışında tutularak, deney grubu (n=28) ve kontrol grubu (n=30) olarak belirlenmiştir.Yapılandırılmış akıcı okuma yöntemi, öğrencilere anlam üniteleri ile okuma ve prozodik modellemenin sunulduğu özel bir yöntemdir. Araştırmada öğrencilere prozodik modelleme sesli kitaplarla sağlanmıştır. İlk olarak sesli kitaplarda bulunan hikâyeler yazıya aktarılarak çalışma metinleri oluşturulmuştur. Hikâyelerin sesli kitaplardan dinlenmesi sırasında anlam ünitelerinin çalışma metinleri üzerinde öğrenciler tarafından işaretlenmesi sağlanmıştır. Öğrencilerin zorlandıkları yerlerde kayıt durdurularak hikâyeye cümle cümle dinletilmiştir. Uygulamalarda bütün öğrencilerin, oluşturdukları anlam ünitelerine ve dinledikleri prozodik modele uygun okuma yapmaları sağlanıncaya kadar çalışmaya devam edilmiştir.Araştırmada öğrencilerin hızlı okuma, doğru okuma, prozodik okuma ve anlama becerilerinin ön test ve son test ölçümleri video ortamına kaydedilmiş ve değerlendirme çalışmaları bu kayıtlar izlenerek yapılmıştır. Ön test ve son test ölçümlerinde öğrencilerin bir dakikada okudukları doğru kelime sayısı ile okunan doğru kelime sayısının yüzdesi hesaplanmıştır. Öğrencilerin prozodik okuma becerileri `prozodik okuma ölçeği` kullanılarak ölçülmüştür. Anlama becerilerinin ölçülmesinde ise basit ve derin anlamayı ölçmeyi amaçlayan açık uçlu sorular kullanılmıştır.Araştırmada iki bağımsız grubun karşılaştırılmasında Bağımsız Gruplar T-testi, her grubun ön test ve son test ölçümlerinin karşılaştırılmasında ise Eşli Gruplar T-testi kullanılmıştır. Ayrıca grupların ölçümlerden aldıkları değerlerin normal dağılımlı olup olmadıkları kontrol edilmiştir.Araştırma verileri analiz edildiğinde yapılandırılmış okuma çalışmalarının öğrencilerin doğru okuma, prozodik okuma ve okuduğunu anlama becerilerini geliştirmede etkili bir yöntem olduğu görülmüştür.ANAHTAR KELİMELER: akıcı okuma, yapılandırılmış okuma, okuduğunu anlama In this research, it is aimed to determine the effect of structured reading fluency method on fluent reading and comprehension skills of 3th-grade primary school students studying in normal classes it a quasi-experimental.In the research, unsynchronized pattern whit pretest-posttest control group which is one of quasi-experimental models was used. 3th-grade students who study at a primary school connected to the central district Yüreğir in Adana, in 2013-2014 education year constitute the study grup of the research. In the determination of study's sampling way of ease-sampling was used. Applications whit structured reading method were carried out in the researcher's own class and another one of 3th-grade bronches was determined as control group. Experiment group (n=28) and control group (n=30) were determined by keeping illiterate sudents in the classes of experiment and control groups and private educations students away from the groups.Structured reading fluency method is a special method that represents students reading whit meaning units and prosodic model. In research prosodic model is presented whit audio books to the students. First of all stories in audio books were translated to writing and working texts were composed. While stories listening from audio books it is supplied that students marked meaning units on working text. When students found hard, record was stopped and story was listened sentence by sentence. In applications, workings went on until all the students conform to read meaning unit that they created and read prosodicly according to prosodic model they listened.In the research, measurements of pretest and posttest of students' skills in fast reading, correct reading, prosodic reading, and comprehension were recorded in video media and evaluation studies were carried out by watching these records. In the pretest and posttest measurements, the percent of the number of words students correctly read in a minute and the number of correctly read words was calculated. Students' skills of prosodic reading were measured by using `prosodic reading scale`. In measurement of comprehension skills, open-ended questions aiming to measure literal and inferential understanding were used. In comparing two independent groups in the research, Independent Group T-test was used, to comparethe measurement of pretest's and posttest's of each group, Paired Group T-test was used. Also,It was looked to check if the values that groups had in measurements are distributed normally or notWhen the research detum was analized, it was seen that structured reading studies is an effective method on improving students' corret reading, prosodic reading and reading comprehensions skills.KEY WORDS: fluent reading, structured reading, reading comprehensions
Collections