EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 85
-
Niğde ili Bor ilçesinin tarihi sosyo-kültürel ve ekonomik yapısı
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ile Niğde ili Bor İlçesinin tarihi, sosyo-kültürel ve ekonomik yapısı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Esas konuya geçmeden önce araştırma hakkında kısaca metodolojik bilgiler verilmiştir. Okuyucunun araştırmayı ... -
1924` den günümüze ilköğretim sosyal bilgiler programlarındaki hukuk konularının incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)In this study, which is called The Examination Of Legal Issues In Elementary Socıal Studıes Currıcula Form 1924 To The Present primary school, middle school, and elementary school Social Studies curricula created from 1924 ... -
8. sınıf öğrencilerinin doğal afetler hakkındaki bilgi düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı 8. Sınıf öğrencilerinin ülkemizde en çok görülen doğal afetlerden olan sel, çığ, heyelan ve deprem hakkındaki bilgi düzeylerini ölçmek ve belirli değişkenlerin öğrencilerin bilgi düzeyleri ile ilişkilerini ... -
Okuma uzmanlarının yetiştirilmesine ilişkin akademisyen ve sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bireyin hem akademik hayatında hem de iş hayatında başarılı olabilmesi için nitelikli bir okuma yazma becerisi şarttır. Çünkü bütün derslerin temelinde okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama becerisi yatmaktadır. Birinci ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin eğitim programındaki müzik etkinliklerini uygulama durumları: Niğde ili örneği
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Niğde ilinde görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin müzik etkinliklerini sınıfta uygulama ve diğer etkinlikler esnasında müzik etkinliklerinden yararlanma durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Müzik ... -
Yaratıcı yazma etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin yazma eğilimleri ve yazma kaygılarına etkisi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma yaratıcı yazma etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin yazma eğilimleri ve yazma kaygılarına etkilerini incelemeye dayanmaktadır. Yaratıcı yazma etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin yazma eğilimleri ve yazma ... -
Türkçe öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitim ve teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İçinde bulunduğumuz bilgi ve teknoloji çağında teknolojik yenilikler hızla artmaktadır. Bu doğrultuda teknolojinin eğitimde kullanılması kaçınılmaz bir hal almıştır. Eğitimin uygulayıcısı rolünde bulunan öğretmenlerin de ... -
Oyunlarla öğretimin insan ve çevre ünitesinde öğrencilerin akademik başarılarına ve kalıcılığa etkisi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma oyunla desteklenmiş yapılandırmacı öğretim amacı ilköğretim 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersi `insan ve Çevre` ünitesinde oyunla desteklenmiş öğretimin, öğrencilerin başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin ... -
Güzel sanatlar ve spor liseleri 9. sınıf piyano ders kitabının öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri?nde 9. sınıf piyano ders kitabının, öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesidir. Bu incelemeler doğrultusunda söz konusu ders kitabının niteliği/işlevselliği tepit ... -
6. sınıf öğrencilerinin kelime hazinesinin geliştirilmesinde eğitsel oyunların etkisi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada 6. sınıf öğrencilerinin kelime hazinesinin geliştirmede eğitsel oyunların etkisi araştırılmıştır. Araştırma 5 bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm ?Giriş? bölümüdür. Bu bölümde araştırmanın problemi, amacı, ... -
Türkçe metinlerdeki bağlantı öğeleri ile okuyucuların okuduğunu anlama durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Türkçe metinlerdeki bağlantı öğeleri ile okuyucuların okuduğunu anlama durumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma toplam 50 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışma grubunda yer alan ... -
Yapılandırılmış dinleme etkinliklerinin yedinci sınıf öğrencilerinin dinleme tutumlarına, dinleme kaygılarına ve dinlediğini anlama düzeylerine etkisinin incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada dinleme etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin dinleme tutumu, kaygısı ve dinlediklerini anlamaya etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Dinleme etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin dinleme tutumları, dinleme ... -
Güzel sanatlar ve spor liseleri 9. sınıf viyola eğitiminde Türk müziği öğretimine yönelik öğretmen görüşleri
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmada, Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri (GSSL) viyola dersi kapsamında Türk müziği öğretimine yönelik öğretmen görüşlerinin tespit edilmesi ve bu tespitler doğrultusunda GSSL viyola dersi kapsamında daha nitelikli ... -
Müzik dersi 4. ve 5. sınıf öğretmen kılavuz kitabındaki şarkıların öğretim programı kazanımlarını gerçekleştirmedeki işlevselliğinin incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı'nın 2006 tarihli İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı doğrultusunda hazırlanan, 2011-2012 eğitim-öğretim yılı ilköğretim müzik dersi 4. ve 5. sınıf öğretmen kılavuz kitaplarında ... -
Ortaokul fen ve teknoloji öğretmenlerinin aktif öğrenmeye ilişkin algı profillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ortaokul Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin aktif öğrenmeye ilişkin algı profillerini çeşitli değişkenler (cinsiyet, yaş, araştırmaya katıldığı bölge, görev yapmakta olduğu yerleşim birimi, okuldaki görevi, ... -
Yöntem olarak yaratıcı drama kullanımının ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler öğretim programındaki değerlere etkisi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmamız, yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanılmasının, ilkokul dördüncü sınıf sosyal bilgiler öğretim programındaki değerlere etkisini belirlemeye yöneliktir. Yaratıcı drama yöntemi kullanılarak sosyal bilgiler 4. ... -
Minyatür uygulamalarında öykü tamamlama tekniğinin öğrenci yaratıcılığına etkisi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma eğitim bilimlerinde yeni yaklaşımlardan biri olan öykü tamamlama tekniği ile öğrenci yaratıcılığının geliştirilmeye çalışılması amacıyla yapılmıştır. Geçmişimizi her yönüyle yansıtan minyatür aracılığıyla ... -
Nevşehir ili Kozaklı ilçesinin tarihi ve sosyo-ekonomik kültürel yapısı
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmamızda Nevşehir İli Kozaklı İlçesi'nin sosyo-ekonomik ve kültürel yapısı ele alınmıştır. Çalışmada ilçenin sosyo-ekonomik ve kültürel yapısına değinmeden önce bir giriş yapılmıştır.Girişte araştırma ile ilgili ... -
İlköğretim öğretmen adaylarının çevresel tutum ve çevre bilgi düzeyleri üzerine bir çalışma
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Dünyada 1970'lerden sonra giderek artan, çevreye karşı gösterilen ilgi ülkemizde 1980'lerden sonra yaşanmaya başlamıştır. İlginin, olumlu tutum ve davranışa dönüştürülebilmesi ancak çevreye karşı bilinçlenme ile ... -
Tarsus`un tarihi-kültürel coğrafya araştırmaları ve turizm potansiyeli
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ülkelerin ekonomik gelirleri içerisinde `turizm`, önemi her geçen gün artarak devam eden uluslararası dev sosyo-ekonomik bir sektördür. Şehirlerin, bu sektörden faydalanabilme potansiyelleri, ülke ekonomisi içersindeki ...