SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 133
-
Fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri örneği)
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ile Fen Bilgisi dersinin etkili öğretilmesinin ilk şartı olan Fen Bilgisi Öğretmen Yetiştirme Programlarının geliştirilmesi için Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri örneğinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi ... -
Sosyoekonomik değişkenlerin ve okulun eğitim kaynaklarının ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı düzeyleri ile ilişki durumu
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Sosyoekonomik Değişkenlerin ve Okulun Eğitim Kaynaklarının İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı Düzeyleri İle İlişki DurumuAraştırma sonuçları, öğrencilerin akademik başarısının belli ölçüde öğrencinin içinde ... -
Bireysel çalgı I dersine ilişkin öğrenci tutumlarının ve başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Bireysel Çalgı I Dersine İlişkin Öğrenci Tutumlarının ve Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın temel amacı öğrencilerinin bireysel çalgılarına ilişkin tutumlarını, ... -
İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde kullanılan ikili denetim tekniğinin akademik başarıya etkisi
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersi yaşadığımız yer ünitesi süresince, İkili Denetim tekniğinin akademik başarıya etkisini test etmektir. Bu amaçla ünite boyunca deney grubunda araştırmacı tarafından ... -
İlköğretim müzik derslerinde çok sesli şarkıların yeri, önemi ve eğitim müziği çok seslendirme yaklaşımları
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma; Türkiye'de ilköğretim müzik derslerinde çok sesli şarkıların yerini ve önemini saptamak, eğitim müziği çok seslendirme yaklaşımlarını belirlemek, örneklendirmek ve bu yolla çok sesli eğitim müziği dağarını ... -
Okulöncesi eğitim döneminde yaratıcılığı engelleyen faktörlere ilişkin ebeveyn ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesi
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, okul öncesi eğitim döneminde yaratıcılığı engelleyen faktörlere ilişkin ebeveyn ve öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2009-2010 öğretim yılında Antalya Büyükşehir ... -
Öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında uygulama öğretim elemanlığının değerlendirilmesi
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Öğretmenlik Uygulaması dersi kapsamında uygulama öğretim elemanlığının çeşitli yönleriyle değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın evrenini, 2008?2009 öğretim ... -
Şirketlerin bütçe ve bütçe uygulamalarına genel bir bakışı: Burdur ilindeki şirketlere yönelik nitel bir araştırma
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada şirketlerin bütçe ve bütçe uygulamalarına yönelik görüşlerinin ayrıntılı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Amaç kapsamında bu çalışmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem daha çok nitel araştırma ... -
Okulöncesi öğretmenlerinin engelli öğrencilerin kaynaştırılmasına yönelik bilgilendirilmelerinin kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin değişmesindeki etkililiği
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, okulöncesi öğretmenlerinin engellilerin kaynaştırılması konusunda bilgilendirilmelerinin kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin değişmesindeki etkililiğini belirlemek amacıyla öntest-sontest kontrol gruplu ... -
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Yatağan jeoparkı projesine yönelik yaşantı ve tutumları
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, jeopark çevresinde yaşayan ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin jeoparka yönelik yaşantı ve tutumlarını belirlemektir. Araştırma betimsel türde olup, ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. ... -
Okulöncesi öğretmenlerinin ve okulöncesi öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, okulöncesi öğretmenleri ve okulöncesi öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin karşılaştırılmasıdır.Araştırmanın çalışma grubunu 2009-2010 yılı Burdur İl merkezinde bulunan Milli Eğitim ... -
İlköğretim ve ortaöğretim okullarındaki örgütsel adalet algısı ile öğretmenlerin örgütsel adanmışlıkları arasındaki ilişki
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim ve ortaöğretim okullarındaki öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile örgütsel adanmışlık algıları arasındaki ilişkiyi ve bu algıların bazı demografik değişkenlere göre farklılık gösterip ... -
Okulöncesi öğretmenlerinin öz yeterlik inançlarını belirleme ölçeği geliştirme
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, okulöncesi öğretmenlerinin öz yeterlik inançlarını belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmeyi amaçlamaktadır. Tarama modelinde olan araştırmanın çalışma grubunu, 2010?2011 eğitim öğretim ... -
Sınıf öğretmenlerinin disiplini sağlamada kullandıkları ödül ve ceza yöntemleri (Şırnak ili örneği)
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin sınıf disiplinini sağlamada kullandıkları ödül ve ceza yöntemlerini ne sıklıkla kullandıklarını ve bu ödül ve ceza yöntemlerinin öğretmenlerin cinsiyetlerine, mesleki deneyimlerine, ... -
Öğretmen adaylarının siyasal katılımı ve siyasal katılıma ilişkin tutumları (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi örneği)
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin siyasal katılımı ve tutumlarını Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneğinde belirlemektir. Araştırma betimsel türde olup, ilişkisel tarama modeli ile ... -
İlköğretim okulu öğretmenlerinde stres yaratan yönetici davranışları ve öğretmenlerin bu davranışlara tepkileri (Denizli ili örneği)
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ilköğretim okulu öğretmenlerinde stres yaratan yönetici davranışları ve öğretmenlerin bu davranışlara tepkileri incelenmiştir. Araştırmada betimsel tarama modeli ve nitel araştırma yöntemlerinden görüşme ... -
Kurumsal yönetim ile finansal tablo manipülasyonu arasındaki ilişki: İMKB kurumsal yönetim endeksine dahil işletmelerde bir uygulama
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Dünya genelinde meydana gelen muhasebe ve kurumsal etik skandalları ile birlikte finansal tablolarda sunulan bilgilere olan güven giderek kaybolmuştur. Bunun sonucunda finansal tabloların menfaat sahiplerinin çıkarlarını ... -
Yapılandırmacı yaklaşım temelli, bilgisayar tabanlı sosyal bilgiler öğretim materyalinin etkililiği
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı, ilköğretim okulu 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersi ?Hep Birlikte? ünitesi süresince, Yapılandırmacı Yaklaşım Temelli, Bilgisayar Tabanlı Sosyal Bilgiler Öğretim Materyalinin Etkililiğini test etmektir. Bu ... -
İlköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde proje tabanlı öğrenme yönteminin akademik başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisi
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji dersi `Yaşamımızdaki Elektrik' ünitesi öğretiminde proje tabanlı öğrenme yönteminin akademik başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın ... -
Çizgi ile ilgili temel konuların öğretiminde oyunlaştırılmış yaratıcı etkinliklerin öğrenme erişisine etkisi
(MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Görsel Sanatlar dersinde geleneksel yönteme alternatif olarak oyunla öğretim yöntemini uygulamanın, öğrenme erişisine etki edip etmediğini saptamak amacıyla yapılmıştır.Araştırma; 2010-2011 eğitim-öğretim ...