Fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile Fen Bilgisi dersinin etkili öğretilmesinin ilk şartı olan Fen Bilgisi Öğretmen Yetiştirme Programlarının geliştirilmesi için Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri örneğinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi hedeflenmiştirÇalışma kapsamında yurt içinde ve yurtdışında ulaşılan tez, makale, kitap gibi birçok alanyazın incelenerek geniş çaplı bir doküman ortaya konulmuştur. Karşılaştırmalı eğitimin yatay yaklaşımının kullanıldığı çalışma temel bir araştırma niteliğindedir. Yapıldığı çevre ve ortam açısından alan araştırması olarak nitelendirilebilir. Alan araştırmaları günlük hayatın içinde yer alan araştırmalardır.Araştırma sonucunda karşılaştırma yapılan Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri Fen Bilgisi Öğretmeni yetiştirme programları arasında belirli benzerlikler ve farklılıklar saptanmıştır. Programların aksayan yönleri, sorunlar ve avantaj sağladığı unsurlar dikkate alınarak yeni ve çağdaş bir fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programının temel nitelikleri hakkında öneriler geliştirilmiştir.Anahtar SözcüklerFen Eğitimi, Fen Bilgisi Öğretmeni Yetiştirme, Karşılaştırmalı Eğitim, Öğretmen Yetiştirme The aim of this study is to examine the Science Teacher Training Programs of Turkey and the United States comparatively to develop the Scince Teacher Training Programs which is the first necessity to teach Science effectively.Content scope of the study, the articles, theses, proceedings and reports from the various references from the literature of the country and the world were examined, than as taking into consideration of all points for the content of this study an extensive document is constructed. This study is a basic research. If it was examined with the surrounding and the circumference it is a Field research. Field research?s are in the context of daily life.Consequently, the differences and same characteristics of Science Teacher Education programs for the compared countiries, Turkey and the United States were determined. The problems, inefficient dimensions, the advantages took into account and basic charcteristics of a new recent Science Teacher Education program were proposed.Key WordsScience Education, Comparative Education, Teacher Training, Turkey, Science Teacher Training Programs
Collections