Öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında uygulama öğretim elemanlığının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Öğretmenlik Uygulaması dersi kapsamında uygulama öğretim elemanlığının çeşitli yönleriyle değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın evrenini, 2008?2009 öğretim yılında Türkiye'de bünyesinde Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı bulunan eğitim fakülteleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örnekleminde, eğitim fakültelerinin Sınıf Öğretmenliği Lisans Programlarının son sınıflarında ve birinci öğretimlerinde okuyan öğretmen adaylarının sayılarına göre (0-50, 51-100, 101-150, 151-200) kümelere bölünmüş ve her kümeye % 20'lik seçim oranı uygulanmıştır. Bunun sonucunda toplam 12 eğitim fakültesi örnekleme alınmıştır. Araştırmanın verileri, ?Uygulama Öğretim Elemanlığı Uygulamaları Anketi? ve ?Uygulama Öğretim Elemanlığı Rolleri Ölçeği? ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapmanın yanı sıra MANOVA ve ANOVA istatistik teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonunda Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı uygulama koordinatörlüklerinin uygulama öğretim elemanlarının seçimi ve yetiştirilmesi konularında önceden belirlenmiş sistemlerinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Uygulama öğretim elemanlığının iletişim rolü en yüksek aritmetik ortalamaya sahip iken, rehberlik rolü de en düşük aritmetik ortalamaya sahiptir. Öğretim elemanlarının uygulama öğretim elemanlığı rollerini yerine getirme düzeylerinin, onların akademik unvanlarına göre farklılaşmazken, ?cinsiyet? ve ?eğitim bilimleri ve/veya öğretim derslerine girme? özelliklerine göre anlamlı farklılıkların olduğu saptanmıştır. Buna göre, erkek uygulama öğretim elemanları rehberlik rolünü daha iyi yerine getirmektedirler. Yine, eğitim bilimleri veya öğretim derslerine giren uygulama öğretim elemanlarının, diğerlerine göre rehberlik rolünü daha iyi yerine getirdikleri belirlenmiştir. This study was conducted with the aim of evaluating various aspects of university supervisory as part of the teaching practice course. In the study, the descriptive survey model was used and the universe was composed of the education faculties which ran Class Teaching Undergraduate Programs in Turkey in 2008-2009 academic year. İn the sample of the study, faculties of education were grouped according to the number of teacher candidates (0-50, 51-100, 101-150, 151-200) pursuing their studies in their last year and first teaching section in Class Teaching Undergraduate Programs, and each group was allocated 20% ratio for selection. As a result, a total of 12 faculties of education were included in the sampleThe data of the study were gathered using the ?University Supervisory Practices Questionnaire? and the ?University Supervisory Roles Scale?. In the analysis of the data, numbers, percentages, arithmetic means and standard deviations, as well as Manova and Anova statistical techniques were used. As a result of the study, the Class Teaching Department practice coordinatorships were found to have no specific system in the selection and training of university supervisors. The communication role of university supervisory has the highest arithmetic mean; nevertheless, the guide role of university supervisory has the least arithmetic mean. The degrees to which university supervisors perform their practice teaching roles did not show differences according to their titles; however, significant differences were found according to ?sex?, ?doing courses on education sciences or instruction courses?. Based on this, male university supervisors were found to better perform their role as a guide. In addition, those university supervisors who teaching courses in educational sciences or instruction courses performed their role as guides better than other supervisors.
Collections