Öğretmen adaylarının siyasal katılımı ve siyasal katılıma ilişkin tutumları (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin siyasal katılımı ve tutumlarını Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneğinde belirlemektir. Araştırma betimsel türde olup, ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2010-2011 eğitim ve öğretim yılında Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ne bağlı 11 programda öğrenim gören toplam 938 birinci ve dördüncü sınıf öğrencisi ile yapılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS (Statistical Package For Social Sciences Program, Version 18.0) paket programında analiz edilmiştir. Ankette yer alan açık uçlu soruların analizinde içerik analizi uygulanmıştır.Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde, araştırmanın problemi, problem cümlesi, alt problemleri, amacı ve önemi ile temel kavramlara yer verilmiştir. Çalışmanın kuramsal çerçevesini oluşturan ikinci bölümde ise, toplumsallaşma, siyasal toplumsallaşma, siyasal katılım ve siyasal kültür kavramlarının üzerinde durulmuş ve konuyla ilgili yapılmış olan çalışmalara yer verilmiştir. Üçüncü bölümde araştırmada elde edilen bulgular sunulmuş ve yorumlanmıştır. Dördüncü bölümde araştırmanın yöntemine, son bölümde ise sonuç ve önerilere yer verilmiştir.Araştırma sonucunda katılımcıların siyasal katılım düzeylerinin düşük olduğu, oy kullanma oranlarının yüksek olduğu, siyasal kararlarında aile ve kitle iletişim araçlarının etkili olduğu, erkek katılımcıların kadın katılımcılara oranla siyasal katılım konusunda daha aktif oldukları tespit edilmiştir. The purpose of this study is to determine the political participation and attitudes towards political participation of the prospective teachers in Faculty of Education, Mehmet Akif Ersoy University. Descriptive study was conducted and relational survey model was adopted as the research method. Data were collected from the prospective teachers at the spring semester of 2010-2011 academic year. Prospective teachers consisted of 938 freshman and seniors students enrolled in 11 different teacher education programs in Mehmet Akif Ersoy University.The survey method was used as the data collection tool in the research. The data were analyzed in SPSS 18.0 (Statistical Package For Social Sciences Program, Version 18.0). The content analysis method was utilized to analyze the open-ended items in the questionnaire.This study consists of five parts. The first part clarified the research questions, the objective and the significance of the study, and the basic concepts. The second part of the study which constructs the theoretical framework of the study focused on the concepts of socialization, political socialization, political participation and political culture, and overviewed the previous research about the related topic. The research findings were presented and interpreted in the third part. In the fourth part, the research method was mentioned; in the last chapter of the study, the results and recommendations section were presented.The results indicated that participants? political participation was low; however, their voting rates were high. In addition, the family and mass media were influential on their political decisions. And lastly, male participants were more active in political participation than female participants.
Collections