İlköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde proje tabanlı öğrenme yönteminin akademik başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji dersi `Yaşamımızdaki Elektrik' ünitesi öğretiminde proje tabanlı öğrenme yönteminin akademik başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, Antalya ili, Konyaaltı merkez ilçesi, Konyaaltı İlköğretim ve Leyla Kahraman Sevim Ertenü İlköğretim Okullarındaki 4.sınıfta öğrenim gören 143 öğrenci oluşturmaktadır.Çalışmanın deseninin yarı deneysel olması sebebiyle kontrol ve deney grupları oluşturulmuştur. ?Yaşamımızdaki Elektrik? ünitesi, deney grubunda (73 öğrenci) proje tabanlı öğrenme yöntemi, kontrol grubunda (70 öğrenci) ise geleneksel öğrenme yöntemine göre işlenmiştir. Deney grubunda öğrencilerin, süreç içinde aktif olmaları için üniteye dair deneylere ve proje çalışmalarına yer verilmiştir. Proje sürecinde öğrenciler, alan yazından alınan `Proje Açıklama', `Proje Ekibi ve İş Bölümü', `Haftalık Proje İlerleme', `Öz Değerlendirme', `Akran Değerlendirme' ve `Proje Değerlendirme' formlarını doldurarak araştırmaya, gözlem yapmaya, iş birliğine yönlendirilmiştir. Deneysel grupta, öğrencilerin üniteye ait bilgiyi kendilerinin edinmesi ve bilgilerinin kalıcı olması sağlanmaya çalışılmıştır. Kontrol grubunda ise büyük oranda anlatım ve soru-cevap teknikleri kullanılmıştır. Dersler, ev ödevleri ve çalışma kitabındaki etkinliklerle desteklenerek ilköğretim 4.sınıf Fen ve Teknoloji öğretmen kılavuz kitabına göre konular işlenmiştir.Araştırmanın probleminde belirtilen iki yöntemin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisini ortaya koymak ve bağımsız değişkenlerin yönteme olan etkilerini eşitlemek için MANCOVA analizi yapılmıştır. MANCOVA analizi için gerekli olan sayıltılar sağlanmıştır. Analiz sonucuna göre öğrencilerin deney ve kontrol grubunda olma durumuna göre farklılığın anlamlı olduğu bulunmuştur. Bu bağımlı değişkenlerden (öğrencilerin başarısı veya fen ve teknoloji dersine yönelik tutumu) hangisinin anlamlı farklılığı sağladığını, `deney ve kontrol grubunda olma, cinsiyet, yaş, karne notu, ön-başarı testi ve ön-tutum testi notları' değişkenlerinin ortak etkisine göre incelemek için ANCOVA kullanılmıştır. Her iki grubun test sonuçları karşılaştırılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, deney grubunda bulunan öğrencilerin, fen ve teknoloji dersi başarı ve kalıcılık düzeylerinde kontrol grubunda bulunan öğrencilere göre anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Tutum puanlarının ise anlamlı bir farklılık oluşturmadığı görülmüştür The purpose of this study is to investigate the effect of project based learning approach on students? academic achievement, their attitude and persistency at primary school 4th grade science and technology lesson for the unit of ?Electricity in our Daily Life?. The sample of the study covered 143 students at 4th grades in Konyaaltı and Leyla Kahraman Sevim Ertenü elementary schools in Konyaaltı county town of Antalya.The control and experimental groups were constructed since the design of the study was quasi-experimental. The unit of ?Electricity in our Daily Life? was taught with project based learning approach in experimental group (73 students) and it was taught with traditional method in control group (70 students). In experimental group students was focused on doing experiments and executing project that made them active in the process. While processing the projects students filled in the forms of `Project Description?, `Project Team and Cooperation?, `Weekly Project Progress?, `Self Evaluation?, `Peer Evaluation? and `Project Evaluation? that are derived from the literature to guide them to search, observe and cooperate with each other. In experimental group, it is aimed for students to gain their knowledge related to the unit by themselves and to persist the gained knowledge. In control group, questioning and explanation techniques were mostly used. The lessons were carried out by following 4th grade science and technology teachers? guide book as they supported by homework and activities in the workbook. As stated in the problem statement of the study, MANCOVA was used to analyze and equate both dependent and independent variables for the effects on students? achievement and attitude. The related assumptions of the MANCOVA were met. According to the results of the analysis, it was found that there was a significant difference with respect to being experimental and control group. ANCOVA was used to determine which of the dependent variables (students? achievement or attitude toward science and technology lesson) caused the significant difference with respect to the collective independent variables `being control or experimental group, gender, age, grade, pre-achievement test scores and pre-attitude test scores?. The test results of both groups were compared. The results implied that there were a significant differences (p<0,05) in the adjusted mean scores of both experimental and control groups in terms of students? science and technology achievement and attitude. However there were no significant differences for students? attitude scores (p>0,05).
Collections