EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 62
-
İlkokul öğrencilerinin Fen Bilimleri dersindeki akademik başarılarının belirlenmesinde bulanık mantık kullanımı
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Dünyadaki hızlı değişime paralel olarak ülkemizde de Fen Bilimleri dersinin önemi gün geçtikçe artmaktadır. Bu nedenle Fen Bilimleri dersinde her sınıf düzeyinde yapılan ölçme değerlendirme faaliyetleri önem kazanmaktadır. ... -
İlkokul matematik dersi öğretim programında okuduğunu anlama becerisiyle ilişkili kazanımlara ulaşmada yaşanan sorunların belirlenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Araştırmada; ilkokul ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf matematik dersi öğretim programında ulaşılması konusunda sorun yaşanan okuduğunu anlamayla ilişkili kazanımların belirlenmesi, süreçte yaşanan sorunların ve sürece ... -
Okul öncesi eğitime devam eden 60-72 aylık çocukların prososyal ve oyun davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma 60-72 aylık okul öncesi eğitimlerine devam eden çocukların; prososyal davranışları ve oyun davranışları ile bu davranışların aralarındaki ilişkiyi incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla araştırma ... -
İlkokul 4. sınıf kız öğrencilerinin mühendislik mesleğine yönelik bilişsel yapılarının belirlenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)İlkokul 4. Sınıfta öğrenim gören kız öğrencilerin mühendislik mesleğineyönelik ilgi ve tutum düzeylerini ve mühendisliğe yönelik imaj özelliklerini belirlemeyiamaçlayan bu araştırmada karma araştırma yöntemi desenlerinden ... -
Argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımıyla zenginleştirilmiş ilkokul matematik ders ortamlarından yansımalar: Bir eylem araştırması
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)ÖZETBu araştırmada argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımına göre yazılı ve sözlü argümanların ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin matematik başarısı ve tutumuma etkisi araştırılmıştır. Bu amaç çerçevesinde matematik öğrenme ... -
Türkçe ders kitaplarındaki dinleme metinleriyle yaratıcı drama uygulamaları
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada 6. sınıf ortaokul öğrencilerine Türkçe ders kitaplarındaki dinleme metinlerine yönelik yaratıcı drama atölye planı örnekleri sunulmuştur. Bu araştırma doğrultusunda Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda ... -
Türkçe ders kitaplarındaki etkinliklerin tür temelli yazma modeline göre incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Dil öğretiminin en önemli yapı taşlarını dil becerileri oluşturmaktadır. Dil becerilerinin yeterli düzeyde kazanılması yalnızca günlük hayattaki kullanımlarıyla mümkün olmamaktadır. Bu nedenle doğumdan itibaren tüm bireylerin ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde 3D yazıcı kullanımının öğrencilerin motivasyon, tutum ve başarılarına etkisi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, sosyal bilgiler öğretiminde üç boyutlu yazıcı kullanımının beşinci sınıf öğrencilerinin motivasyon, tutum ve başarılarına olan etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ... -
Türkçe öğretmenlerinin dijital okuryazarlık yeterlik algılarının değerlendirilmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Türkçe Öğretmenlerinin Dijital Okuryazarlık Yeterlik Algılarının DeğerlendirilmesiEğitim ve teknolojideki gelişmeler ve uzaktan eğitimin yaygınlaşması ile birlikte bireylerin dijital okuryazarlıkları hayatın her alanında ... -
Çizgi romanlarla değer aktarımı-Naruto örneği
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada dünyada oldukça popüler olan ve son yıllarda Türkçeye de çevrilen Masashi Kishimoto'nun `Naruto` çizgi roman serisi incelenmiştir. Nitel desenli bu araştırmada elde edilen veriler doküman analizi yoluyla ... -
Düşünmeyi destekleyen öğretmen davranışları ölçeği-okul öncesi öğretmeni formu: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin düşünmeyi destekleme davranışlarını ölçmeyi amaçlayan bir ölçme aracının geliştirilmesidir.Düşünmeyi Destekleyen Öğretmen Davranışları Ölçeği-Okul Öncesi Öğretmeni ... -
Fen bilimleri dersindeki yapılandırmacılık felsefesine dayalı öğretim yöntemlerinin akademik başarıya olan etkisi üzerine: Bir meta-analiz çalışması
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Fen bilimleri dersinde uygulanan öğretim yöntemi ve tekniklerin yoğun olarak 'Probleme Dayalı Öğrenme, 'İşbirlikli Öğrenme', 'Proje Tabanlı Öğrenme' ve başlıklarında toplandığı görülmektedir. Bu ... -
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde iletişimsel yöntemin ögrencilerin konuşma tutum ve başarılarına etkisi. (Somali örneği)
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)ÖzetTürkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde İletişimsel Yöntemin Öğrencilerin Konuşma Tutum ve Başarılarına Etkisi (Somali Örneği)Bu çalışma, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan iletişimsel yöntemin ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen ve Teknoloji Öğretimi Ders Başarılarının Yapay Sinir Ağları ile Modellenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-09)Bu çalışmanın amacını, 2014 ve 2015 yıllarında sınıf eğitimi bölümünden mezun olan öğretmen adaylarının fen ve teknoloji öğretimi I ve II derslerindeki akademik başarılarını yordamak oluşturmaktır. Bu amaç doğrultusunda ... -
Ortaokul öğrencilerinin karşılaştıkları dinleme güçlükleri (dinleme güçlükleri belirleme anketi)
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-13)Ortaokul Öğrencilerinin Karşılaştıkları Dinleme Güçlükleri(Dinleme Güçlükleri Belirleme Anketi)İletişimin temelinde dil; dilin ilk ediniminde ise dinleme, en önemli basamaktır. Anne karnından itibaren başlayan dinleme, ... -
Kafiye tablosu uygulamasının ortaokul öğrencilerinin şiir yazma tutumlarına etkisi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)ÖzetKafiye Tablosu Uygulamasının Ortaokul Öğrencilerinin Şiir Yazma Tutumlarına EtkisiBu araştırmada `Kafiye Tablosu Uygulaması`nın ortaokul öğrencilerinin şiir yazma tutumlarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada ... -
Ortaokul öğrencilerinin konuşma becerilerinin geliştirilmesinde ve konuşma kaygılarında kavram haritalarının etkisi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-14)Bu araştırmanın amacı konuşma becerisi içerisinde yer alan hazırlıklı konuşma çalışması yapılırken kavram haritası kullanmanın öğrencilerin konuşma becerilerine etkisini tespit etmektir. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim ... -
Okul öncesi öğretmenlerin aldıkları stem eğitimine ilişkin düşünceleri ve sınıf içi uygulamalarının incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİN ALDIKLARI STEM EĞİTİMİNE İLİŞKİN DÜŞÜNCELERİ VE SINIF İÇİ UYGULAMALAMALARININ İNCELENMESİ Bu araştırmanın amacı STEM eğitimi alan okul öncesi öğretmenlerin STEM eğitimine ilişkin düşüncelerini ... -
Noktalı kartlarla desteklenen proje yaklaşımına dayalı matematik programının 6 yaş çocuklarının sayma ve işlem becerileri üzerine etkisinin incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)Bu araştırma, anaokuluna devam eden 6 yaş grubu çocuklara noktalı kartlarla desteklenen proje yaklaşımına dayalı matematik programının, çocukların sayma ve işlem becerileri üzerine etkisinin olup olmadığını belirlemek ... -
Okul öncesi eğitimine devam eden 5-6 yaş grubu çocuklarda bağlanma ve anne-baba-çocuk ilişkisi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)Bu çalışma, okul öncesi eğitimine devam eden 5-6 yaş grubu çocuklarda bağlanma ve anne-baba-çocuk ilişkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın ...