Türkçe ders kitaplarındaki dinleme metinleriyle yaratıcı drama uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada 6. sınıf ortaokul öğrencilerine Türkçe ders kitaplarındaki dinleme metinlerine yönelik yaratıcı drama atölye planı örnekleri sunulmuştur. Bu araştırma doğrultusunda Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda ders kitabı olarak kullanılan Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları tarafından hazırlanan 6. sınıf Türkçe ders kitabı seçilmiştir. Bu kitaptaki metinlerdeki yaratıcı drama tekniklerinin yer alma durumu ve bu etkinliklerin hangi dil becerisine yönelik olduğu tespit edilmiştir. Sonrasında farklı temalara ait 8 adet dinleme metnine uygun olarak yaratıcı drama ders planı örnekleri hazırlanmıştır. Araştırmada temel nitel desen kullanılmıştır.Yaratıcı drama atölyeleri çoğunlukla bir metne bağlı olmadan ya da drama liderinin seçtiği bir metne uygun olarak hazırlanmaktadır. Bu çalışmada çocukların derste işledikleri metinlere yönelik bir drama süreci planlanarak çocukların ders kitaplarındaki dinleme metinlerini daha işlevsel hale getirmek amaçlanmıştır. Yaratıcı drama yöntemi ile öğrenme daha kalıcı olmakta ve yaparak yaşayarak öğrenme sağlanmaktadır. In this study, examples of creative drama workshop plans for listening texts in Turkish textbooks will be presented to 6th grade secondary school students. In line with this research, the 6th grade Turkish textbook prepared by the Ministry of National Education Publications, which is used as a textbook in schools affiliated to the Ministry of National Education, was selected. The inclusion of creative drama techniques in the texts in this book and the language skills of these activities have been determined. Afterwards, creative drama lesson plan samples were prepared in accordance with 8 listening texts belonging to different themes. Basic qualitative design was used in the research.Creative drama workshops are mostly prepared without depending on a text or in accordance with a text chosen by the drama leader. In this study, it is aimed to make the listening texts in the textbooks more functional for the children by planning a drama process for the texts that children have studied in the lesson. With creative drama, learning will be more permanent and learning by experience will be provided.
Collections