Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde iletişimsel yöntemin ögrencilerin konuşma tutum ve başarılarına etkisi. (Somali örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖzetTürkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde İletişimsel Yöntemin Öğrencilerin Konuşma Tutum ve Başarılarına Etkisi (Somali Örneği)Bu çalışma, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan iletişimsel yöntemin öğrencilerin konuşma tutum ve başarılarının değişmesinde ne kadar etkili olduğunu ortaya çıkarmak için yapılmıştır.Çalışmada, nicel araştırma yöntemi seçilerek, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen uygulanmıştır. Çalışma, 2018-2019 eğitim öğretim yılı Somali Sağlık Bilimleri Üniversitesi Recep Tayyip Erdoğan Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulundaki A2 kurunda bulunan hazırlık sınıfı öğrencilerini kapsamaktadır. Çalışmada, iletişimsel yöntem deney grubunu ve geleneksel yöntem kontrol grubunu oluşturmaktadır. Her grupta on kız, beş erkek öğrenci olmak suretiyle on beş öğrenci, toplamda ise otuz öğrenci seçkisiz olarak belirlenmiştir. Çalışmanın uygulama kısmı 8 hafta süresince, haftada 30 ders saati toplamda ise 240 ders saati olarak gerçekleşmiştir.Çalışma grubundaki öğrencilerin konuşma becerisine yönelik başarılarını ölçmek amacıyla öğrencilerle bağımsız konuşma ve karşılıklı konuşma yapılmış ve konuşmalar video yardımıyla kayıt altına alınmıştır. Öğrencilerin konuşma becerisine yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla Topçuoğlu Ünal ve Özer tarafından geliştirilen `Konuşma Becerisi Tutum Ölçeği` uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin normal dağılıp dağılmadığının tespit edilmesi, bu verilerin analizinde hangi istatistiksel işlemlerin kullanılacağının belirlenmesinde Shapiro-Wilks testi kullanılmış ve çalışmada toplanan veriler bağımsız örneklem t-testi ve bağımlı örneklem t-testi kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, iletişimsel yöntem esas alınarak ders işlenen deney grubu öğrencilerinin konuşma becerisi başarılarının, geleneksel yöntem ile ders işlenen kontrol grubu öğrencilerinin konuşma becerisi başarılarına göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde artış gösterdiği belirlenmiştir. Bu sonuçlardan yola çıkarak iletişimsel yönteme göre oluşturulmuş ders ortamlarında öğrenim gören öğrencilerin konuşma becerisi başarılarının arttığı söylenilebilir. Araştırmanın diğer sonuçlarına bakıldığı zaman iletişimsel yöntemin geleneksel yönteme karşı, konuşma becerisi tutum ölçeğindeki kaygı boyutu uygulama sonrasında anlamlı düzeyde bir azalma göstermemesine rağmen geleneksel yöntem ile ders gören öğrencilerin kaygı düzeyi sabit kalırken, iletişimsel yöntem ile ders gören öğrencilerin kaygı düzeyi azalmıştır. İletişimsel yöntemin geleneksel yönteme karşı, konuşma becerisi tutum ölçeğindeki sevgi boyutu uygulama sonrasında anlamlı düzeyde artış göstermiştir.Anahtar kelimeler: Konuşma becerisi, konuşma becerisine yönelik tutum, iletişimsel yöntem, Somali'de Türkçe öğretimi, Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi. AbstractThe Effect of Communicative Method In The Teaching of Turkish As A Foreign Language to The Students' Speech Attitudes and Achievements.(Somalia example)This study of Turkish as a foreign language communicative method used in teaching students the attitudes and achievements speak to how effective the change made to reveal.In the study, quantitative research method by selecting pre-test-the final test has been applied semi-empirical check pattern. The study, 2018-2019 academic year at Recep Tayyip Erdogan Health Services Vocational Junior College, The University of Somali Health Sciences includes preparatory students found at the level of A2.In the study, the communicative method experiment group and control group, constitutes the traditional methods. In each group, ten girls, five boys by being a student with fifteen students, and a total of thirty students were identified as random. During application part eight weeks of the study, thirty hours a week in total as two hundreds-forty hours was recorded.The ability to talk to students in the workgroup for the purpose of measuring the accomplishments of students towards independent speech and conversation and, with the help of the recorded conversations were taken to video. `Speaking Attitude Scale` developed by Topçuoğlu Ünal and Özer, was applied to measure students' attitudes towards speaking skill. After the break-up of the data obtained from research, that spread out in the analysis of this data will be used in determining which statistical processes Shapiro-Wilks test used and the data collected in the study of independent sampling the dependent samples t-test and t-test have been analyzed using.According to the findings obtained from the study, communicative method based on the lessons processed experimental group students' speaking skills success, according to traditional methods and course control treated group students speaking success is determined that the increase statistically significant. Based on these results, it can be said that speaking skill achievement of students studying on the communicative method of course environments created, increased. When you look at the other results of the research against traditional methods of communication methods, did not show a significantly reduced after concerns the size of the application on the attitude scale ability of speaking anxiety level of students taught with traditional methods remained stable, decreased anxiety levels of students taught with the communicative method. The communicative approach against the traditional method, has increased significantly in size after love attitude scale applications in speaking skills.Keywords: Speaking skills, attitude towards speaking skills, communicative method, Turkish education in Somalia, teaching Turkish as a foreign language.
Collections