Browsing SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 630
-
1. Dünya Savaşı sonrasındaki Nasturi Ayaklanmasının yerel ayaklanmalar üzerindeki etkisi: Mardin örneği
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Nasturilerin yaşadığı bölgelerin zengin petrol yataklarına sahip olduğunun anlaşılması ve Batının giderek yoğunlaşan misyonerlik çalışmalarının yanında bölgede egemen olmayı amaçlayan İngiltere ve Rusya gibi ülkelerin ... -
10-14 yaş ergenlerin öz yeterlik düzeyinin anksiyete duyarlılığı ve ebeveyn tutumu ile ilişkisinin incelenmesi
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-17)Özyeterlik insanların hayatlarında karşılaşabilecekleri durumlarda gerekli olan adımları atabilmeleri ve hedefe ulaşmak amacı doğrultusunda kaynaklarını düzenleyerek kullanabilmeleri konusunda kendisine yönelik inancını ... -
11 Eylül sonrası Avrasya`da ABD-Rusya rekabeti
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-05)On dokuzuncu yüzyılın sonlarına gelindiğinde ortaya yeni bir `jeo-güç` kavramı çıkmıştır. Bu `jeo-güç` kavramının literatüre girdiği isim ise jeopolitiktir. Birinci ve İkinci Dünya Savaşları ile Soğuk Savaş döneminde Doğu ... -
11 Eylül sonrası dönemde Avrupa Birliği ve Amerika Birleşik Devletleri`nin uluslararası terörizm ile mücadele politikalarının karşılaştırılması
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-02)Bu çalışma, 11 Eylül sonrasında dünyada değişen güvenlik ve terörizm algılarını araştırmakta ve Avrupa Birliği ve ABD'nin terörle mücadele politikalarını incelemektedir. Terör ve terörizm kavramları irdelenmiş kavramsal ... -
14-16 yaş arası ergenlerde internet bağımlılığı ile yalnızlık arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-03-01)Giriş: İnternet bağımlılığı giderek yaygınlaşmakta ve hem toplumsal hem de bireysel anlamda önemli tahribatlar yaratabilmektedir. Her yaş düzey için internetin sorunlu kullanımı önem arz etmekle beraber psikososyal gelişim ... -
14-18 yaş arasındaki ergenlerin bağlanma stilleri ile sosyal anksiyete düzeyleri arasındaki ilişki
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-04)ÖZETGiriş: İlk sosyal ilişkinin kurulduğu çocuk-ebeveyn ilişkisine dayalı bağlanma kavramının sosyal anksiyete ile arasında güçlü bir ilişki olduğu ve güvensiz bağlanma stilinin sosyal anksiyeteye yol açabileceği ... -
15-18 yaş arası ergenlerde duygu düzenleme ve bilinçli farkındalık becerilerinin kaygı düzeyleri ile ilişkisinin incelenmesi
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-05)ÖZETGiriş: Orta ergenlik dönemi olarak adlandırılan 15 – 18 yaş aralığında bulunan ergenler, farklı duygularla baş etmek durumunda kalırlar ve duygu düzenleme ile ilgili yaşadıkları sorunlar kaygı düzeylerini arttırabilmektedir. ... -
1950 sonrası Kuzey Afrika Sineması`nın postkolonyal teoriler çerçevesinde incelenmesi
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-08)Bu çalışmada, 1950 sonrası Kuzey Afrika Sineması'ndan seçilen filmler, Kuzey Afrika'nın bağımsızlık döneminin siyasi atmosferi içinde değerlendirilmiştir. Postkolonyal teorinin, bağımsızlık sonrası eski sömürgeci ... -
1982 anayasası değişiklikleri ve Türkiye`nin demokratikleşme süreci
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-17)1982 Anayasası yürürlüğe girdiğinden bu yana, yapılış yönteminin ve içeriğinin anti demokratik oluşu sebebiyle, sürekli eleştirilen ve meşruiyeti sorgulanan bir anayasa olmuştur. 1982 Anayasası'nda yapılan değişikliklerle ... -
1991-2015 arası Yesevilik bağlamında Türkiye Kazakistan ilişkileri: Ekonomi, kültür, diplomasi
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-03)Bu tez, 1991 senesinde bağımsızlığını ilan ederek uluslararası konuma gelen Kazakistan'ın Türkiye ile olan ilişkilerinin Yesevilik bağlamında incelenmesi amacıyla yazılmıştır. 1991-2015 yılları arasındaki ilişkiler ... -
1996- 2017 yılları arasında Şangay İşbirliği Örgütü ve Türkiye
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-10)SSCB'nin dağılmasıyla Soğuk Savaş sona erdi ve Doğu Bloku çöktü. SSCB bünyesindeki birçok ülke bağımsızlığını ilan etti. SSCB'den ayrılan birçok ülke AB üyesi olurken Rusya Federasyonu'nun arka bahçesi olarak ... -
2001 ve 2008 ekonomik krizlerinde Türkiye`nin kriz yönetim uygulamaları ve karşılaştırması
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-27)Kriz kavramı alan yazında birçok farklı anlamda kullanılırken genelde çeşitli sistemlerde meydana gelen sorunlar olarak ifade edilebilir. Açıkça görüldüğü üzere krizler; ekonomik büyümeyi, gelişimi ve ülkelerin genel ... -
2002 sonrası Türkiye-İran enerji ilişkileri ve jeopolitik sonuçları
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-13)İran ile bağları köklü bir geçmişe uzanan Türk topluluklarının bugün de sınır komşusu olunması ile birlikte ilişkileri sürmüştür. Gelinen noktada bazı dönemlerde önemli siyasi krizler yaşanmış olsa da Irak ile İran arasında ... -
2002-2015 yılları arasında Türkiye-Rusya ilişkilerinde enerji güvenliği
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-29)Enerji, modern insan yaşamı, endüstri ve ulaşımın temel ihtiyaçlarından biridir. Dünyada enerjiye olan ihtiyaç hızla artmakta, buna karşın enerji arzının en önemli unsuru olan fosil kaynaklar ise azalmakta ve ulaşılması ... -
21. yüzyılda küresel hegemonya kavramı ve Çin Halk Cumhuriyeti örneği
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-27)Bu çalışma, uluslararası ilişkiler alanının önemli konularından biri olan hegemonya kavramını araştırmaktadır. Tezin temel problem sahası, `yükselen güç` profili sergileyen Çin'in 21. yüzyılda dünyanın hegemonik gücü ... -
3-6 yaş çocukların sosyal beceri düzeyleri ile annelerinin çocuk yetiştirme tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-24)Giriş:0-6 yaş okul öncesi dönemdeki yaşantılar ve deneyimler, bireyin kişiliğinin temel yapıtaşlarını oluşturur, sosyal ve duygusal süreçlerinin gelişiminde oldukça önem arz eder ve bireyin bağımsızlığını kazanmaya başladığı ... -
360 derece performans değerleme sisteminin çalışanların davranışsal sonuçları üzerine etkileri
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Değişen ve gelişen koşullara ayak uydurmak zorunda kalan işletmeler, sahip olduğu kaynakları etkin bir şekilde kullanarak, hem rakipleriyle mücadele edebilme, hem de pazarda kendilerine iyi bir yer edinme arzusunu ... -
4-6 yaş arası çocukların oyuncak tercihleri ve oyun becerilerinin annenin depresyon düzeyi ile ilişkilendirilerek incelenmesi
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-15)Oyun; bir amaca yönelik olan, kurallı ya da kuralsız, çocukların isteyerek ve hoşlanarak yer aldığı, fiziksel, bilişsel, dilsel, duygusal ve toplumsal gelişimin temeli olan, gerçek yaşamın bir parçası ve en etkin öğrenme ... -
6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunun iş kazalarına etkisi: 2012 yılı 2016 yılı istatiksel karşılaştırılması
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-12)İş sağlığı ve güvenliği, çalışanların güvenli bir ortamda sağlıklı şekilde çalışmalarını hedefleyen multidisipliner bir bilimdir. İş sağlığı ve güvenliği çalışmalarında başarı elde edilebilmesi için güvenlik kültürü ... -
8.sınıf öğrencilerinde internet bağımlılığının yalnızlık algısı ve sosyal becerilerle ilişkisinin incelenmesi
(İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-29)Giriş ve amaç: İnternet bağımlılığı son yıllarda genç nüfusta giderek artmaktadır. İnternetin yaygınlaşması ile beraber günlük hayatımızda bir takım olumlu ve olumsuz durumlar meydana gelmektedir. Bu çalışmada 8.sınıf ...