4-6 yaş arası çocukların oyuncak tercihleri ve oyun becerilerinin annenin depresyon düzeyi ile ilişkilendirilerek incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Oyun; bir amaca yönelik olan, kurallı ya da kuralsız, çocukların isteyerek ve hoşlanarak yer aldığı, fiziksel, bilişsel, dilsel, duygusal ve toplumsal gelişimin temeli olan, gerçek yaşamın bir parçası ve en etkin öğrenme aracıdır. Oyun yeryüzünde yeni keşfedilmiş. bir olgu değildir. Söz konusu kavramın tarihsel süreci incelendiğinde kültürden daha eski olduğu görülmektedir. Eski din, dil, inanç ve ritüelleri incelemek için kaynak oluşturan oyunlar antropologlar tarafından kültür yayılmalarını ve göçlerini incelemede, kültür biçimlerini sınıflandırıp uygarlıkların niteliklerini saptamada bir araç olarak kullanılmıştır. Çocuğun büyümesi, öğrenmesi için gerekli bir eylem olan oyun, çocuğun kendisinin yarattığı bir dünyada geçmektedir. Çocuk her türlü nesneyi bir oyun aracı olarak kullanabilmektedir. Fakat bazı nesneler oyunda kullanılmak üzere tasarlanmıştır. On dört yaşından küçük çocukların oyunlarında kullanılmak üzere tasarlanan ve üretilen her türlü ürün ve oyun araç gerecine `oyuncak` denilmektedir. Çocuğun yetişmesinde gelişiminde rol oynayan birçok etmen vardır. Bunların bir kısmı genetik faktörler bir kısmı ise çevresel faktörlerdir. Çevresel faktörler denildiğinde; aile, çocuğun içinde bulunduğu toplum ve kültür, ailenin sosyo-ekonomik durumu gibi birçok etmen akla gelmektedir. Çocuğun içinde büyüdüğü en temel çevre olan aile, onun gelişimini ve psikolojik sağlığını kritik bir şekilde etkilemektedir. Çocuğun yetişmesinde gelişiminde rol oynayan birçok etmen vardır. Bunların bir kısmı genetik faktörler bir kısmı ise çevresel faktörlerdir. Çevresel faktörler denildiğinde; aile, çocuğun içinde bulunduğu toplum ve kültür, ailenin sosyo-ekonomik durumu gibi birçok etmen akla gelmektedir. Çocuğun içinde büyüdüğü en temel çevre olan aile, onun gelişimini ve psikolojik sağlığını kritik bir şekilde etkilemektedir. Yapılan bu araştırmanın amacı 4-6 yaş arası çocukların oyuncak tercihleri ve oyun becerilerinin annenin depresyon düzeyi ile ilişkilendirilerek incelenmesidir.Araştırma betimsel olarak yapılmış olup, ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Genel tarama modelleri, çok miktarda elemandan meydana gelen bir evrende, evren hakkında genel bir yargıya ulaşmak amacı ile evrenin tümü ya da evrenden alınan bir grup, örnek ya da örneklem ile yapılan tarama düzenlemeleridir. Çalışma sol ölçümlü ilişkisel tarama modeli ile tasarlanmıştır. Başka bir deyimle yapılacak olan çalışma son ölçümlü - tek gruplu araştırma desenine uygun olan ilintisel bir çalışma olarak tasarlanmaktadır. Araştırmanın evrenini İstanbul İlinde 4-6 yaş çocuğa sahip anneler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise İstanbul ilinde ikamet eden 4-6 yaş çocuğa sahip 67 anneden meydana gelmektedir. Araştırmada kişisel bilgi formu, beck depresyon ölçeği, oyun becerileri değerlendirme ölçeği ve oyuncak tercihi formu kullanılmıştır.Araştırmamızın sonuçlarına göre Beck Depresyon Düzeyleri ve Oyun Becerileri arasında negatif yönde anlamlı ilişki olduğu görülmektedir. Depresyon artıkça, oyun becerileri azalmaktadır. Yaş değişkenine göre Oyun Becerileri arasında anlamlı farklılık bulunmaktadır. 20-30 yaş arası annelerin oyun becerileri en yüksektir. Annelerin depresyon düzeyleri ve annelerin eğitim düzeyine göre anlamlı farklılık tespit edilmiştir. İlkokul mezunlarında orta depresyon, Ortaokul mezunlarında hafif depresyon, Lise mezunlarında Minimal depresyon, Üniversite mezunlarında Hafif depresyon yüksektir. Annelerin mesleklerine göre Oyun Becerileri arasında anlamlı farklılık bulunmaktadır. Öğretmen olan kişilerde oyun becerileri en yüksektir. Ev hanımı ile serbest meslek arasında ev hanımı lehine istatiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Game is a part of real life, which is the basis of physical, cognitive, linguistic, emotional and social development, which is aimed at a purpose, with or without rules, where children are willingly and enjoyably, and is the most effective learning tool. The game is newly discovered on earth. is not a case. When the historical process of this concept is examined, it is seen that it is older than culture. Games that serve as sources to study the old religion, language, beliefs and rituals have been used by anthropologists as a means of examining the culture spread and migration, classifying culture forms and determining the qualities of civilizations. The game, which is a necessary action for the child to learn and grow, passes in a world created by the child himself. The child can use any object as a game tool. However, some objects are designed to be used in the game. All kinds of products and games that are designed and manufactured to be used in children's games under the age of fourteen are called lar toys On. There are many factors that play a role in the development of the child. Some of these are genetic factors and some are environmental factors. When environmental factors are mentioned; family, culture and socio-economic status of the family. The family, which is the most basic environment in which the child grows, has a critical effect on his development and psychological health. There are many factors that play a role in the development of the child. Some of these are genetic factors and some are environmental factors. When environmental factors are mentioned; family, culture and socio-economic status of the family. The family, which is the most basic environment in which the child grows, has a critical effect on his development and psychological health.Aim: The aim of this study is to investigate the toy preferences and play skills of children aged between 4 and 6 years with mother's depression level.This research is descriptive and correlative study is a correlative study. General screening models are screening arrangements in a universe of a large number of elements, all or a group, sample or sample taken from the universe in order to make a general judgment about the universe. This study was designed as a relational survey model with left measurement. In other words, the study is designed as a relational study which is appropriate for the last measured - single group research design. The population of the study consisted of mothers with 4-6 year old children in Istanbul. The sample of the study consists of 67 mothers with 4-6 year old children residing in Istanbul. Personal information form, beck depression scale, game skills assessment scale and toy preference inventory were used in the study. According to the results of our study, there is a negative correlation between Beck Depression Levels and Game Skills. As depression increases, game skills decrease. There is a significant difference between Age and Game Skills. Mothers between the ages of 20-30 have the highest play skills. There was a significant difference between mothers' level of depression and the level of education of mothers. Primary school graduates have moderate depression, middle school graduates have mild depression, high school graduates have minimal depression, university graduates have mild depression. According to the profession of mothers there is a significant difference between the Game Skills. People with teachers have the highest play skills. A statistically significant difference was found in favor of housewife between housewife and self-employed.
Collections