Search
Now showing items 1-10 of 43
Şırnak ilköğretim okullarında Türkçe`nin etkin kullanımının matematik eğitimi açısından değerlendirilmesi
(2018-08-06)
ÖZET ŞIRNAK İLKÖĞRETİM OKULLARINDA TÜRKÇE'NİNETKİN KULLANIMININ MATEMATİK EĞİTİMİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ Emine BAY Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Anabilin Dalı (Yüksek Lisans ...
İlköğretim 7. sınıf matematik dersinde çember ve daire konusunun öğretiminde problem tabanlı öğrenme modelinin başarıya, kalıcılığa ve tutuma etkisi
(2018-08-06)
Bu arastırmanın amacı; ilkögretim 7. sınıflarda problem tabanlı ögrenmemodelinin, ögrencilerin matematik basarısına, matematik dersine karsı tutumuna veögrenilenlerin kalıcılıgına olan etkisini belirlemektir.Arastırma, ...
Limit konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin analizin temel konularındanbiri olan limit hakkındaki kavram yanılgılarını belirlemektir. 2006-2007 öğretimyılının ikinci döneminde, 34 matematik öğretmenliği birinci sınıf, ...
Ortaokul öğrencilerinin matematik özyeterlik algıları, motivasyonları, kaygıları ve tutumları arasındaki ilişki
(2018-08-06)
ÖZET: Araştırmada ortaokul 5. , 6. , 7. ve 8.sınıf öğrencilerinin matematik özyeterlik algıları, matematik kaygıları, matematik motivasyonları ve matematik tutumlarının cinsiyete, sınıfa, baba eğitim durumuna, anne eğitim ...
İlköğretim 4. sınıf matematik ders kitaplarına ilişkin öğretmen, öğrenci ve uzman görüşleri
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı? İlköğretim 4. sınıf matematik ders kitaplarını öğretmen, öğrencive uzman görüşleriyle değerlendirilerek, kitaplar hakkında bir durum tespiti yapmak ve bukonuda görevli uzmanlara yardımcı olabilecek bir ...
Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı 6. sınıf matematik dersine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri (bir eylem araştırması)
(2018-08-06)
Bu araştırma ile Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı'nın uygulandığı Matematik dersi ö.sınıf E.b.o.b. konusundaki öğrenci görüşleri araştırılmıştır. Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Resim derslerinin işbirliği ...
Farklı matematiksel motivasyon düzeylerine sahip 6. sınıf öğrencilerinin tam sayılar alt öğrenme alanındaki bilgiyi oluşturma süreçlerinin incelenmesi
(2019-09-24)
Bu araştırmanın amacı yapılandırmacı öğrenme kuramı temelinde; farklı başarı ve matematiksel motivasyon düzeylerine sahip öğrencilerin, bilgiyi oluşturma ve pekiştirme süreçlerini incelemektir. Araştırma yöntemi olarak ...
Meslek yüksek okulu işletme bölümünde matematik dersinin etkin öğrenme yaklaşımı ile işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi
(2018-08-06)
Bu çalışma Meslek Yüksekokulu İşletme Bölümünde Matematik dersinin etkin öğrenme yaklaşımı ile işlenmesinin öğrenci başarısına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Çalışmanın evrenini Türkiye genelindeki Meslek Yüksekokulu ...
İlköğretim ve ortaöğretim matematik bölümü öğretmen adaylarının çoklu zeka alanlarının belirlenmesi ve matematik ile öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi
(2018-08-06)
Çoklu zeka kuramı sınıf uygulamaları konusunda pek çok çalısmayapılmaktadır. Ancak ögretmenlerin sınıf ortamına, hedeflere ve topluma bakarakseçebilecekleri uygun yöntemlerin belirtilmemis olması ögretmen ve ögretmenadaylarında ...
Geometri öğretiminde 4MAT öğretim modelinin öğrenci başarısı ve tutumları üzerine etkisi
(2018-08-06)
Bu arastırmanın amacı, ögrenme stillerine dayanan, ögrenme döngüsünümerkeze alan ve ögrenci merkezli bir modeli olan 4MAT ögretim modelinin,ilkögretim 7.sınıf geometri dersi Çember Daire ve Silindir Ünitesinin DaireninÇevresi ...