İlköğretim ve ortaöğretim matematik bölümü öğretmen adaylarının çoklu zeka alanlarının belirlenmesi ve matematik ile öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çoklu zeka kuramı sınıf uygulamaları konusunda pek çok çalısmayapılmaktadır. Ancak ögretmenlerin sınıf ortamına, hedeflere ve topluma bakarakseçebilecekleri uygun yöntemlerin belirtilmemis olması ögretmen ve ögretmenadaylarında bazı sıkıntılara yol açmaktadır. Arastırmada sorunlarla karsılasan vekarsılasabilecek olan ögretmen adaylarının matematik ögretiminde çoklu zekakullanılmasına iliskin tutumları incelenmistir. Matematik ögretmen adaylarının kendizeka alanlarını kesfetmelerine, matematik tutumlarını, ögretmenlik yeterliliklerini vekendilerini daha iyi tanımalarına yardımcı olmak amaçlanmıstır.Arastırma ile ilgili etkinlikler ve ölçme araçları 2005-2006 ögretim yılı güzdöneminde Balıkesir Necatibey Egitim Fakültesi'nde ögrenim gören ilkögretimmatematik (Nilk=146) ve ortaögretim matematik (Nofma=52) ögretmenligi bölümü sonsınıf ögretmen adayları ile yapılmıstır. Veri toplama aracı olarak; kisisel bilgi formu,ögretmenlik tutumları ölçegi, çoklu zeka envanteri ve matematik tutum ölçegiuygulanmıstır. Arastırmadan elde edilen veriler SPSS 12.0 paket programı ile t-testi veOne Way Anova testi kullanılarak analiz edilmistir.Yapılan arastırma sonucunda egitim fakültesinde ögrenim gören ögretmenadaylarının ögretmenlik ve matematik tutumlarının olumlu ve orta degerin üzerindeoldugu görülmüstür. Çoklu zeka envanterlerinde ise mantıksal zeka envanterinin, digerenvanterlerden yüksek oldugu göze çarpmaktadır.Anahtar Kelimeler : çoklu zeka / ögretmenlik tutumları / matematik tutumları A lot of studies are being conducted about the classroom application of themultiple intelligence theory. However, appropriate methods that the teachers could bechosen by examining the classroom, goals and society hadn?t been completely defined,so that causes some difficulties for teachers and teacher candidates. In the study themanners of the teacher candidates related to the using of the multiple intelligences inmathematic educations that have faced or will be able to face the problems have beenexamined. It has been aimed at to help the teacher candidates to find out their ownintelligence areas and to know well their mathematical attitudes, teaching adequaciesand themselves.The activities and the measurement instruments related to the study has beenmade with the students that have education in Balıkesir Necatibey Education Facultyfrom the elementary school mathematics teacher candidates (N = 146) and secondaryschool mathematics teacher candidates (N = 52) in 2006-2007 fall term. As the datacollector instrument; personal information form, teacher attitudes scale, multipleintelligences inventory and mathematics attitude scale have been applied. The dataobtained from the research have been analyzed by using the t-test and One Way Anovatest analysis at SPSS 12.0 pocket programme.As a result the research that has been done, the mathematics and being teacherattitudes of the teacher candidates that are having education in the education faculty arepositive and higher than the mean value. At the multiple intelligence inventories, it isconspicuous, that logical inventory is higher than the other inventories.Key Words: multiple intelligence / teacher attitudes / mathematics attitudes
Collections