İlköğretim 4. sınıf matematik ders kitaplarına ilişkin öğretmen, öğrenci ve uzman görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı? İlköğretim 4. sınıf matematik ders kitaplarını öğretmen, öğrencive uzman görüşleriyle değerlendirilerek, kitaplar hakkında bir durum tespiti yapmak ve bukonuda görevli uzmanlara yardımcı olabilecek bir ders kitabı değerlendirme ölçeğigeliştirebilmektir.Araştırmanın örneklemini Tekirdağ (merkez) İli'ne bağlı, 20 ilköğretim okulundagörev yapan 46 öğretmen ve bu okullar içerisinden yansız olarak seçilen 12 okulda öğrenimgören 310 4. sınıf öğrencisi ve Tekirdağ Milli Eğitim Müdürlüğü Teftiş KuruluBaşkanlığı'nda görevli 10 uzman (ilköğretim müfettişleri) oluşturmaktadır.Araştırma betimsel nitelikte olup, öğretmen ve öğrencilerin görüşleri ayrı ayrıhazırlanan iki farklı anket yoluyla, uzmanları görüşleri ise görüşme formuylaalınmıştır.Araştırma sonucunda? öğrencilerin görüşleri doğrultusunda? ders kitaplarında??çalışmaların öğrencilerin günlük yaşantıları, çevre ve ihtiyaçları ile ilgili olması?,?problemçözme ve sonuç çıkarma etkinliklerine yer verilmesi? ve ?problemlerin öğrenci seviyesineuygun düzenlenmesi? ile ilgili problemler olduğu görülmüştür. Öğrencilerin ders kitabınıngörsel düzenine ilişkin maddelere verdikleri yanıtlar incelendiğinde? matematik derskitaplarında görsel düzen ile ilgili eksikliklerin büyük ölçüde giderildiği göze çarpmaktadır.Öğretmenlerin büyük çoğunluğu, ilk defa bu yıl ders kitapları ile birlikte basılan vekullanıma sunulan öğretmen kılavuz kitapları ile ilgili olumlu görüşler belirtmiştir.Uzmanların görüşlerine göre ise derslerde yaparakyaşayaraköğrenme sağlayacaketkinliklere daha fazla önem verilmeli, öğretim araçlarla desteklenmelidir.ANAHTAR SÖZCÜKLER : ders kitabı, araçgereç,etkinlik, öğretmen kılavuzkitabı. The aim of this study is by evaluating the 4th class textbooks of the primary educationwith the views of insructors, students and specialists to make case study about the books andto develop a textbook evaluation scale which can help the specialist in this subject.Sampling group of the study is consisted of the mathematics instructors teaching at thePrimary schools related to the Tekirdağ province (center) and Barbaros districts, the 4thgrade students attending those schools and specialists in charge at textbooks preparing andexamining departments of the M.E.B (Ministry of National Education). Sampling group ofthe study is consisted of 46 teachers and 310 students which had been chosen randomly also10 specialists.As a result of the study, in the direction of the sudents? opinoins? in the 4thclassprimary school mathematics textbooks? problems are arrangments of the problems whichare corresponding to the students? level, giving a place to the problem solving and drawing aconclusion activities, being related to the students? daily life and their surroundings. After theevaluation about needs visual design of the textbooks? had been satisfied.Majority of teachers had claimed positive opinions about teachers? guide which hadbeen put out for use and printed along with textbooks.According to the specialists? opinion we should attach more importance on activitieswhich can be obtained by doing and experiencing learning in courses. Instruction should besupported with materials.KEY WORDS : text book, material, activity, teacher guide book.
Collections