Şırnak ilköğretim okullarında Türkçe`nin etkin kullanımının matematik eğitimi açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ŞIRNAK İLKÖĞRETİM OKULLARINDA TÜRKÇE'NİNETKİN KULLANIMININ MATEMATİK EĞİTİMİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ Emine BAY Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Anabilin Dalı (Yüksek Lisans Tezi / Tez Danışmam: Dr. Fatma AYAZ) Balıkesir, 2000 Bu araştırmanın amacı; Türkçe 'yi etkin kullanma gücünün Matematik başarısı üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaçla, 1998-1999 öğretim yılında, Şırnak ilinde; Anadolu Lisesi ile Gazipaşa, İstiklal, Rekabet ve Mehmetçik İlköğretim okullarının 6., 7. ve 8. sınıflarında, öğrenim gören, 604 öğrenci üzerinde bir araştırma yapıldı. Materyal olarak, öğrenci tanıma anketi ile 15 'er çoktan seçmeli maddenin yer aldığı Türkçe ve Matematik testleri kullanıldı. Öğrenci tanıma anketi sonucunda her iki testten başarılı olan öğrencilerin anne ve babalarının eğitim ve ekonomik durumlarının orta düzeyde olduğu sonucuna varıldı. Türkçe testinden başarılı olan öğrencilerin % 57 'sinin Matematik testinden de başarılı olduğu sonucu elde edildi. Yapılan araştırmada, Türkçe ve Matematik test puanlan arasındaki ilişki katsayısının, 0.70 'lere yaklaştığı belirlendi. Bu durum, Türkçe ile Matematik puanlan arasında; pozitif yönde, güçlü bir ilişkinin varlığım, matematiksel olarak ifade etmemizi sağladı. Araştırmanın sonuçlarına göre; çocuğa, aile ve İlköğretim okullarında verilen dil eğitimi çok önemlidir. Bu nedenle, özellikle İlköğretim okullarının ilk iki yılında dil eğitimi iyi bir şekilde verilmeli ve ilerleyen yıllarda da branşlaşmaya gidilmelidir. ABSTRACT ASSESMENT OF EFFECTIVE USING OF TURKISH FROM THE MATHEMATICS EDUCATION POINT OF VIEW IN ŞIRNAK PRIMARY SCHOOLS Emine BAY Balıkesir University, Institute of Science, Department of Mathematics Education (MSc. Thesis / Supervisor: Dr. Fatma AYAZ) Balıkesir - Turkey, 2000 The aim of this study is to determine the impacts of effective using of Turkish Language on achievement of Mathematics education. For this reason, in 1998-1999 education term, a survey has been made on 604 students, which were chosen from 6,7,8th classes of Anadolu High school and Gazipaşa, İstiklal, Rekabet and Mehmetçik Primary schools. As materials a questionnaire and two tests, Turkish and Mathematics, have been used. As a result of the questionnaire, parents of the successful students from the both test have been determined that have moderate education level and economic status. Moreover, 57 % of successful students from the Turkish test have also been found successful from the Mathematics test. In the research, it has been determined that the correlation coefficient between Turkish and Mathematics tests points has been found approximately 0.70. This result has mathematically proofed that there is a positive and strong relation between the effective using of Turkish language and achievements on Mathematics education. According to the results of the survey, it can be said that the language education that is given to a child by parents and primary schools is very important. For this reason, especially in the first two classes of primary schools the language education should be given to a child effectively and in the progressing years branching in the lessons should be done. m
Collections