İlköğretim 7. sınıf matematik dersinde çember ve daire konusunun öğretiminde problem tabanlı öğrenme modelinin başarıya, kalıcılığa ve tutuma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın amacı; ilkögretim 7. sınıflarda problem tabanlı ögrenmemodelinin, ögrencilerin matematik basarısına, matematik dersine karsı tutumuna veögrenilenlerin kalıcılıgına olan etkisini belirlemektir.Arastırma, 2006-2007 egitim-ögretim yılının ikinci yarıyılında, Kırklareli liBabaeski lçesi Sinanlı lkögretim Okulu'nda yürütülmüstür. Arastırmada, kontrolgruplu ön test-son test deney deseni ve görüsme teknigi kullanılmıstır.Arastırma, 7. sınıflarda kontrol grubunda 21 ve deney grubunda 21 olmaküzere toplam 42 ögrenci ile yapılmıstır. Kontrol grubu ögrencilerine gelenekselögretim yöntemi kullanılarak ve deney grubu ögrencilerine problem tabanlı ögrenmeyöntemi kullanılarak ders islenmistir.Arastırmanın verileri, matematik basarı testi, matematik tutum ölçegi ve yarıyapılandırılmıs görüsme formu kullanılarak elde edilmistir. Nicel verilerinanalizinde yordamalı analiz kullanılmıstır. Nitel verilerin analizinde betimsel analizyöntemi kullanılmıstır. Uygulanan ölçme araçları sonucunda elde edilen veriler,SPSS-12 ortamında analiz edilmistir.Arastırmanın sonucunda, problem tabanlı ögrenme yönteminin gelenekselögretim yöntemine göre matematik basarısının artmasında, bilgilerin kalıcılıgınısaglamada ve matematik dersine karsı olumlu tutum gelistirmede etkili oldugubulunmustur.Anahtar Kelimeler: Aktif ögrenme, Kalıcılık, Matematik basarısı, Problem tabanlıögrenme, Tutum The aim of this study is to examine the effects of problem-based learningmethod on students? maths success, retention of learning and developing positiveattitude at 7 th grade.The research has been conducted in Babaeski Sinanlı Primary School inKırklareli in spring term of 2006-2007 academic year. In this research, the pre-testand post-test design with control group and interview method have been used.The research is applied with totally forty two students at 7 th grade as twentyone students in experimental group, twenty one students in control group.Traditional Teaching Technique was used on the control group, on the other hand,Problem-Based Learning method was employed on the experimental group.The research data was collected through Maths Achievement Test, Scale ForAttitudes Toward Maths Course and using Semi-Structured Interview Form. In theanalysis of research data, for quantitative data facility analysis method was used. Inthe analysis of qualitative data, descriptive analysis method was used. SPSS-12(Statistical Package for the Social Sciences) was used to analyze the data.In the result of this study, it has been determined that in increasing Mathssuccess, retention of learning and developing positive attitude towards Maths course,problem based learning is more effective than traditional learning method.Key Words: Active learning, Attitude, Maths success, Problem-Based learning,Retention.
Collections