Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı 6. sınıf matematik dersine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri (bir eylem araştırması)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı'nın uygulandığı Matematik dersi ö.sınıf E.b.o.b. konusundaki öğrenci görüşleri araştırılmıştır. Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Resim derslerinin işbirliği içerisinde yürütülen bu çalışmada bir senaryo çerçevesinde öğrencilerin e.b.o.b. bağıntısını kullanarak köy içerisinde bir çiçek bahçesi oluşturmaları planlanmıştır. Öğrencilerin çalışmaları planlamadan projenin sonuna kadar araştırmacı öğretmen tarafından gözlenmiş ve gözlem verileri araştırmacı günlüğüne kaydedilmiştir. Ayrıca öğrenci ve öğretmenlerin yaklaşımla ilgili görüşleri. alınmış ve Nitel Araştırma yöntemlerinden yararlanılarak kodlama yoluyla analiz edilmiştir. Öğrencilerin çalışma ile ilgili görüşleri incelendiğinde, bilgilerin daha iyi öğrenildiğinin, öğrenmenin araştırma yoluyla gerçekleştiğinin, basan duygusunu ortaya çıkardığının vurgulandığı görülmüştür. Öğretmen görüşlerinde de yaklaşımın tamamen öğrenci merkezli olması, öğrencileri araştırmaya ve farklı kaynaklara yönlendirmesi, elde edilen bilgileri kullanacakları bir ürün oluşturtması faydalı yönleri olarak vurgulanmıştır. Student's viewpoints in the subject of Maths lesson, 6 th class E.b.o.b which is carried out the Project Based Learning Approach has been searched with this research. In this study which is carried out with the cooperation of maths, science, social sciences and drawing lessons, it has been planned students' to form a flower garden in the village by using e.b.o.b relation in a scenario frame. The works of the students have been searched by. The researcher teachers from planning to the end of the project and the observation data have been recorded on the researcher daily. Furthermore the viewpoints of the students and the teachers about the approach have been taken and they have been analyzed profiting by qualitative research methods via codifying. When the viewpoints of the students have been examined, it seemed that the cognitions have been learned much better, the learnings have been realised via searching and it has been brought the achivement sense to light. In teacher viewpoints it has been stressed that the approach's being wholly student centered, its canalizing the students to research and different sources and its forming a product which the students can use the obtained knowledge are its advantageous aspects.
Collections