EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 158
-
Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerine yönelik öz-yeterlik inanışları, tutumları ve algıları
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Tarama metodunun kullanıldığı nicel desenli bu araştırmada fen bilgisi öğretmenliği bölümünde okuyan öğretmen adaylarının, teknolojik pedagojik alan bilgilerini ve bu alana yönelik öz-yeterlik inançları, teknolojiye yönelik ... -
Türkiye`de müzik teknolojisi bölümlerinin ders programlarının incelenmesi
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma ile Türkiye'deki dört yıllık müzik teknolojileri lisans eğitimininiçeriğinin betimlenmesi hedeflenmiş ve sunulan eğitim içerikleri birbirleri iledeğerlendirilerek betimlenmiştir. Çalışmanın başında, ... -
Sınıf öğretmenlerinin çoklu zekâ kuramı uygulamalarında karşılaştıkları güçlükler
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin, ÇZK (Çoklu Zekâ Kuramı) kapsamında derslerde gerçekleştirdikleri uygulamaları planlarken, uygularken ve değerlendirirken karşılaştıkları güçlükleri tespit etmektir. Araştırma ... -
Coğrafya öğretiminin aktif vatandaşlık eğitimindeki rolü
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ATASOY, Turgay, Coğrafya Öğretiminin Aktif Vatandaşlık Eğitimindeki Rolü, Yüksek Lisans, Sivas 2015.Vatandaşlık eğitimi doğası gereğince birçok disiplinle etkileşim halindedir. Bunlardan birisi de coğrafyadır. İlgili alan ... -
Yaşayan Aşıklık geleneğinin müzik eğitimine etki ve katkıları (Sivas ili örneği)
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İnsan oğlu yaşadığı süre içerisinde gezdiği,göç ettiği,yaşadığı yerlerde kültür alışverişinde bulunmuşlardır.Geniş yelpazeli kaynağını oluşturmuş ve yüzyıllara aktarılmasını sağlamışlardır.Bu süreci sözlü olarak günümüze ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin kavram yanılgılarını giderme üzerine etkisi
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Kavram terimini nesnelerin ve olayların ortak özelliklerini kapsayan ve onları birortak ad altında toplayan genel ifade olarak tanımlayabiliriz. En basit tabiriyle konularhakkında çağrışım yapabilen en kısa söz dizimidir. ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin harita okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrenci merkezli eğitimle beraber öğrencilerin olaylara çok yönlü bakabilmesinisağlamak temel amaç haline gelmiştir. Bu çalışma bireye düşünceleri, eylemleri, grafikve sembolleri anlama ve yorumlama imkânı vermesi, onların ... -
Ortaokullarda matematik dersliklerinin fiziksel/mekansal koşullarının incelenmesi ve alternatif matematik dersliği/ortamları önerileri
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ortaokullarda Matematik Dersliklerinin Fiziksel/Mekansal Koşullarının İncelenmesi ve Alternatif Matematik Dersliği/Ortamları ÖnerileriAnahtar Kelimeler: Eğitim Ortamları/Matematik Eğitim Ortamları, Matematik Derslikleri, ... -
Beliren yetişkinlikte aşk stillerinin kişilik, bağlanma ve bazı demografik özellikler açısından incelenmesi
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-17)Bu araştırma, Lee‟nin aşk stilleri kuramı temel alınarak gerçekleştirilmiştir . Çalışmanın temel amacı, beliren yetişkinlik dönemindeki üniversite öğrencileri nin aşk stillerini kişilik özellikleri, ana babaya bağlanma ... -
Türkiye`de yabancı dil öğretiminin tarihi: Berlitz usulünün uygulanışı
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çiçek Öznur, bu tez çalışması Türkiye'de yabancı dil öğretimini incelemektedir. Bunagöre, yabancı dil öğretimi kuramsal bakış içerisinde ele alınmış, Türk tarihinde gelişimiincelenmiş ve öneminden bahsedilmiştir.Dil ... -
İlköğretim müzik derslerindeki okul şarkılarının MIDI programlamayla bilişim destekli öğretilmesine ilişkin yaklaşımlar
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-27)Bu çalışmada, Türkiye'deki Müzik dersinde kullanılması uygun olduğu düşünülen ders kitaplarındaki okul şarkılarının, günümüzde müzik yapım endüstrisinde çok yaygın olarak kullanılan MIDI Programlamayla bilişim destekli ... -
Okullarda hayat boyu öğrenme kültürüne ilişkin öğretmenlerin algı ve görüşleri
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalıĢma, hayat boyu öğrenme kültürü (HBÖK) kavramı temel alınarakyürütülmüĢtür. AraĢtırmanın amacı, öğretmenlerin HBÖK algılarını ve görüĢleriniincelemektir.AraĢtırmada nicel ve nitel yöntemler birlikte kullanılmıĢtır. ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının yapılandırmacı kurama dayalı öğretim uygulamalarının analizi ve geliştirilmesi
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğretmen adayları lisans eğitimi boyunca yapılandırmacı kuramla ilgili teorik bilgiler edinmektedirler. Ancak bu bilgilerini sınıf ortamında nasıl uyguladıklarının araştırılması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, öğretmen ... -
Ülkü Tamer şiirinde yapı ve izlek
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ülkü Tamer Şiirinde Yapı ve İzlek adını verdiğimiz bu çalışma, şairin 1959 yıllından 2014 yılına kadar yayımladığı şiir kitaplarını kapsar.Bir şairi yalnızca şiirlerinden hareketle tanımaya çalışmak birtakım yanlış saptamaları ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen derslerinde kullanılan grafikleri okuma becerileri ve grafiklere yönelik görüşleri
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin grafiklerle ilgili bilişsel ve duyuşsal özellikleri karma yöntem yaklaşımıyla incelenmiştir. Çalışma, Sivas il merkezinde uygun örnekleme ile seçilen bir ortaokulun 7. ve 8. Sınıflarındaki ... -
Öğretmen adaylarının öğrenilmiş güçlülük düzeyleri ile akademik erteleme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı öğretmen adaylarının öğrenilmiş güçlülük düzeyleri ile akademik erteleme eğilimleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığının incelenmesidir. Öğrenilmiş güçlülük ile akademik erteleme eğilimi ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının belirlenmesi (Araklı örneği)
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Hızla gelişen ve kişilerin hayatlarına dahil olan sosyal medya, iletişim kurma ve yaşam biçimlerini çok daha farklı bir hale getirmiştir. Sosyal medya insanın ayrılmaz bir parçası olmuştur. Akıllı telefonlar ile internete ... -
Öğretmen görüşlerine göre 6-8.sınıflar Türkçe dersi dinleme alanı kazanımlarının yaratıcı düşünme becerisine katkısı
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrenci merkezli eğitimle beraber öğrenciler bilgileri sorgulama, öğretmenler ise bu bilgileri sorgulatma görevlerini üstlenmişlerdir. Hayatımıza giren yapılandırmacı eğitim sistemiyle öğretmenler rehber görevindedir. Bu ... -
Sivas ilinde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin okul iklimine etkisine ilişkin görüşlerin incelenmesi
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; Sivas ilinde ilkokul, ortaokul ve liselerde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin okul iklimine etkisine ilişkin okul yöneticileri, öğretmenler ve öğrencilerin görüşlerini değerlendirmektir. Bunun ... -
Sosyal bilgiler ve sınıf eğitimi öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitim yapmaya ilişkin tutumları ve e-içerik geliştirme becerilerin belirlenmesi
(CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-23)Bu çalışmanın amacı Sosyal Bilgiler ve Sınıf Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim gören öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitimi uygulamaya yönelik tutumlarını belirlemek ve e-içerik geliştirme becerilerini tespit ...