Ortaöğretim öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının belirlenmesi (Araklı örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hızla gelişen ve kişilerin hayatlarına dahil olan sosyal medya, iletişim kurma ve yaşam biçimlerini çok daha farklı bir hale getirmiştir. Sosyal medya insanın ayrılmaz bir parçası olmuştur. Akıllı telefonlar ile internete girilebilmesi, sosyal medyanın her an kontrol edilmesini, sosyal medyaaracılığı ile bilgi alımını ve paylaşımını kolaylaştırmıştır. Günümüzde her hangi bir sosyal ağda hesabı olmayan kimse neredeyse kalmamıştır. İnternet, sosyal medya, cep telefonları, çocukları tamgelişim çağında yakalamıştır. Oyun oynama, iletişim kurma, sosyalleşme, ders çalışma gibi temelfaaliyetlerin temelini çocukların artık sosyal medyadan gideriyor olması bu araştırmayı yapmayıgerekli kılmıştır. Yoğun bir biçimde sosyal medya kullanıcısı olan öğrencilerin sosyal medyayailişkin tutumlarını belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmada öğrencilerin sosyal medyaya ilişkintutumları olumlu ve kullanma isteği yüksektir. Olumlu tutum özellikleri benzeri çalışmalarda görülmüştür. Öğrencilerin sosyal medyaya karşı bu tutumlarının eğitim düzeyinde, öğretmenlerle ve arkadaşlarıyla olan ilişki düzeyinde pozitif ve negatif etkilerinin değerlendirilmesinde etkili olacağı düşünülmektedir. Bu nedenle bu çalışma araştırmanın yapıldığı evrenin tüm ortaöğretim okullarındauygulanmıştır.Araştırma da lise öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin tutumları incelenmiştir. Çalışma Trabzon ili Araklı ilçesinde öğrenim gören 625 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın uygulanması için öncelikle internet üzerinde sayfa açılarak bu sayfaya kişisel bilgi formu ve sosyal medya tutum ölçeği eklenmiştir. Araştırmanın yapılacağı sayfanın linki öğrencilere verilerek, öğrencilerin bu link üzerinden çalışmayı yapması sağlanmıştır. Çalışma 625 örneklemden eksik yada hatalı yanıt veren 64 öğrenci araştırmaya dahil edilmeyerek 561 öğrenciden oluşmaktadır. Alan araştırmasından toplanan verilerin değerlendirilmesi ve analizinde SPSS 22.0 istatistik paket programından yararlanılarak korelasyon, t testi, tek değişkenli varyans analizi(ANOVA), farklılaşmanın olduğu durumlarda ise hangi gruplar arasında anlamlı farklılık olduğunu tespit etmek için Dunnett C veya Scheffe testi kullanılmıştır. Örneklem grubundan elde edilen SMTÖ toplam puanları ve alt boyutlardan alınan puanlar demografik değişkenlere göre karşılaştırılmıştır.Araştırma sonucunda öğrencilerin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının olumlu olduğu sonucuna varılmıştır. Yine araştırma da öğrencilerin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının sınıf düzeyi, algılanan gelir düzeyi, sosyal medya sitelerine üye olup olmama, sosyal medyayı kullanma süresi, kullanma sıklığı, harcanan ortalama süre ve en çok kullanılan sosyal medya sitesi değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğine bakılmıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Öğrenci, Tutum Ölçeği Social media, which is growing day by day and is integrated into people's life, has made comnunication of lifestyles very different. It has become an inseperable part of humenity. Smart phones, capacity of ongoing internet access and checking of social media all the time, ease the information sharing. There is nobody today without a social media account. Children got caught in the middle of thistrend. This research is essential because children use smarth phones, social media to study, play games and socialize. Students attitudes are positive and high in this study. This positive attitude is visible in other studies as well. This attitudes towards social media affects their relationships between teachhers, friends, educatioval levels. That is why this study is applied to all secondary schools.In the study, students attitudes tuwards social media is analyzed . Study is applied to 625 students in Araklı / Trabzon. In order to conduct this study, an online web page with personal information sheet and social media manner scale is formed. This link to web page is distributed to students and let them work on it. 64 students out of 625 whose scores have missing or faulty answers are not included in the study. 561students are included in the study. The data qathered from the field search isevolvated with spss 22.0 statistic program along corelation, t test, single variable varyans analysis (ANOVA). In the event of differentiation, Dunnett C and scheffe tests are used. Gathered from the sample group, SMTÖ total scores and subscares are compared to demographic variables.As a result , students social media attitudes are seen to be positive.In the research, attitudes of students are studied to see if there are any disparity in tems of class level, income level, being a member of social media tools, fregvency and duration of usage, mostly used social media internet page.Keywords: Social media, student, manner scales
Collections