Türkiye`de yabancı dil öğretiminin tarihi: Berlitz usulünün uygulanışı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çiçek Öznur, bu tez çalışması Türkiye'de yabancı dil öğretimini incelemektedir. Bunagöre, yabancı dil öğretimi kuramsal bakış içerisinde ele alınmış, Türk tarihinde gelişimiincelenmiş ve öneminden bahsedilmiştir.Dil öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklere yer verilmiş ve kullanımları hakkındabilgilere yer verilmiştir.Türkiye'de yabancı dil öğretiminin tarihine inildiğinde, Osmanlı İmparatorluğu'nun sondönemlerinde öğrencilere yabancı dil öğretmek için kullanılan Berlitz Metodu'nun dilöğrenmedeki etkisi incelenmiş ve bu dönemde Fransızca öğretmek için Maximilian DelpiniusBerlitz tarafından yazılan ve çevirisi Orhan Selahaddin tarafından yapılan `Method Berliç'denTedris-i Lisan-i Fransevi` isimli kitap incelenmiş ve yöntemin uygulanışı üzerindedurulmuştur.Anahtar Kelimeler: Dil öğretimi, yabancı dille öğretim, Berlitz, Berlitz Metodu, Direktyöntem Çiçek Öznur, This thesis focuses on the foreign language education in Turkey. Inaccordance with this focus, foreign language education is discussed from a theoretical point ofview, in Turkish history is examined and its significance is emphasized.İt includes the methods and techniques used in language education, and their knowledge ofusing.When it is studied about the history of language education in Turkey, effects of BerlitzMethod used to teach students foreign language have been researched, in the last years of theOttoman Empire, and the book that is written by Maximilian Delphinius Berlitz and translatedby Orhan Selahaddin `Method Berliç'den Tedris-i Lisan-i Fransevi` to teach French has beenstudied, and it is focused on the practice of the method.Key words: Language teaching, foreign language medium of instruction, Berlitz, MethodBerlitz, Direct Method.
Collections