Search
Now showing items 1-9 of 9
Haydar Tatlıyay ve Sadi Işılay` ın keman icralarının tahlili
(2020-07-04)
20. yüzyıl Türk müzik tarihinde hem bestekârlığı hem de keman icracılığı bakımından önemli bir yeri olan Haydar Tatlıyay (1890-1963) ve Sadi Işılay (1899-1969), icra tavırları ile kendilerinden sonraki keman icracılarını ...
Akustik ölçüm teknikleri kullanılarak üretilen ud ses tablasının titreşim özelliklerinin kontrolü üzerine yeni bir yöntem önerisi
(2018-08-06)
Çalgı yapımcılığının temel amacı istenilen nitelikte ses elde edilebilen çalgılar üretmektir. Burada ana problem bu sesin elde edilmesi için kullanılacak malzemenin hangi yöntemle seçileceği ve işleneceğidir. Ağaç gibi, ...
Cumhuriyet döneminin iki rebabîsi; Sabahaddin Volkan ve Cahit Gözkan`ın rebap taksimleri
(2018-08-06)
Türk müziği çalgılarından bazılarının Türk müziği topluluklarında yüzyıllardır çalındıkları bilinmektedir. Fakat bu çalgılardan bazılarının yerini zamanla başka çalgılara bıraktıkları görülmüştür. Santur, çeng, miskâl gibi ...
Nubar Tekyay`ın keman taksimlerinin tahlîli
(2018-08-06)
Nubar Tekyay (1905-1955), keman ile Türk Mûsikîsi icrâcılığında taksim geleneğinin oluşmasına katkıda bulunmuş, mûsikî tarihimizin kayıtlarına ulaşılabilen önemli kemân icrâcıları arasında yer almış, kendine has icrâsı ile ...
Dilsiz kavalın akustik açıdan incelenmesi
(2018-12-29)
Türk müziği çalgılarının, konservatuvarlara ve müzik öğretmeni yetiştiren programlara dahil edilmesi, çalgıların üretimi ve eğitimiyle ilgili yöntem tartışmalarını da beraberinde getirmiştir. Dolayısıyla çalgıların yapı ...
TRT kurumuna bağlı radyolardaki günümüz Türk müziği keman icra üslûbunun tespit ve teşhiri
(2019-07-05)
Radyo, Türk müziği eğitiminde, Türk müziği icrâsında, icrâların yayın ve yayımında ve sanatkârların himaye edilmesi bağlamında müziğimiz açısından önemli bir yere sahiptir. Bu duruma ek olarak 19. yüzyılın sonları itibariyle ...
Orta Anadolu Abdalları`nın keman icrâ özelliklerinin tespiti ve kabak kemane`ye uyarlanması
(2019-07-03)
Türk Halk Müziği sözlü ve çalgısal icra bağlamında ele alındığında, müzik pratiklerinin yörelere göre şekillendiği göze çarpmaktadır. Sözlü icralar uzun hava ve kırık hava türlerinde, çalgısal icralar ise oyun havası ...
Tanbûrî Cemil Bey`in taksîmlerindeki makam anlayışının arel nazariyatı ile karşılaştırılması
(2018-08-06)
Bu çalışma, saz mûsikîsinin önemli virtuozu Tanbûrî Cemil Bey'in taksîmlerindeki makam anlayışı ile günümüz Türk Mûsikîsi eğitiminde yaygın olarak kullanılan Arel nazariyatı arasındaki benzerlikler ve farklılıkları ...
Târihî, fizikî ve icrâî yönleriyle Türk mûsikîsinde ud
(2019-10-30)
Türk mûsikîsinin temel sazlarından olan ud, târihî süreçte icrâcılar ve müzikologlar tarafından çeşitli coğrafyalarda, üzerinde araştırmaların, nazarî çalışmaların yapıldığı en popüler çalgılardan biridir. Ud, icrâ ve ...