Now showing items 161-180 of 967

    • 20. Yüzyılda tiyatronun kitleselleştirilmesine yönelik düşünce ve uygulamalar 

      Toprak, Günay (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tiyatro kitlesel bir sanattır. Diger sanat dallarından farklı olarak hemana dayanan bir süreçtir, hem de hep daha genis bir kitleye ulasmak ister.Kendine özgü anlatımlarıyla, yasamın anlamını, insanın varlıgını konu olarakele ...
    • Çağdaş Türk resminde gerçeküstücü tavır bağlamında düş ve fantezi 

      Ünsalan, Erdal (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-12-04)
      ÖZET1924 yılında ilk gerçeküstücü bildiri yayınlandığında, Türk resminde manzara ve figüratif eğilimler egemendir. Daha önce bu eğilimler izlenimci bir etkiyi yansıtırken daha sonra çizgisel ve kurgusal yapıya yönelik ...
    • Siyasal İslam sineması örneğinde İran sineması 

      Batur, Sabire (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Pehlevi'nin ülkeyi modernizme geçirme girişimleri uzun yıllar din adamlarının muhalefetine takılmıştır. Yüzyıllardır Şii geleneği içinde monarşi ile birlikte varlık göstermiş olan din adamlarının, modernizm sürecinden ...
    • Özlem Tekin örneğinde rock müzikte kadın: toplumsal cinsiyet, etnisite, hegemonya 

      Sakar, Mümtaz Hakan (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Popüler müzigi toplumsal cinsiyet çerçevesinden anlama çabası içerisindeolan bu çalısma, erkek-üstün rock müzikte bir kadın rock yıldızının deneyimlerineodaklanır. Bununla birlikte toplumsal cinsiyeti bir kimliklenme nedeni ...
    • İznik` te kullanım amaçlı üretilen ( 16.YY ) tabak ve kase formlarının günümüzdeki benzer üretimleriyle karşılaştırılması 

      Sevgili, Mine (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çoğumuza göre seramik tarihi kültür tarihinin kendisidir. Toprağınşekillendirilmesi ve pişirilmesi ile elde edilen çömlek, sanatçının elinden seramikolmuş, sırla kaplanmıştır. Hem kap kacak türünde hem de iç ve dış ...
    • Avni Arbaş`ın sanatında boyasal tavır bağlamında gelişen soyutlama ve lekeci duyarlık 

      Algaç, Ferhunde (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Ege Bölgesi geleneksel kadın giyiminde bel aksesuarları ( İzmir, Aydın, Manisa örneğinde) 

      Gargi, Zeynep (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Giyim aksesuarları, giyimi tamamlayan işlevsel ve estetik nesnelerdir.Tarihsel süreçte bir çok kültürün giyim kuşamında yer alan bel aksesuarları daçeşitli işlevsel ve estetik nedenlerle kullanılmışlardır. Ayrıca bu ...
    • Terracotta heykel ve bir sergi 

      Yenice, Nurhayat (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Terracotta, var olusun temel ögeleri olan toprak, su, hava ve atesten dogar.Neredeyse, insan ruhu ile de aynı kimyadadır.Pismis toprak olarak adlandırabilecegimiz bu teknikle, yapılan tüm sanatsalüretimler, yeryüzünün ...
    • Ligeti, Gyorgy Lux Aeterna 

      Karlidağ, Elif Nur (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Yeni müziğin tanınmış bestecilerinden birisi olan György Ligetiyirminci yüzyılın sonlarına doğru en etkilenilen ve en çok özenilen yaratıcı düşüncelere sahip bestecilerden biri olarak tanınır. Parlak bir zeka ile tasarlanmış ...
    • Sergei Prokofiev`in Romeo ve Juliet adlı bale eserinin koreografi, sahne tasarımı ve müzik açısından incelenmesi. 

      Ayvazoğlu, Seda (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sergei Prokofiev'in Romeo ve Juliet adlı bale eseri, Renaissancedöneminin siyasal yaşantısının merkezi olan saray hayatının içerisindegeçmektedir. Bu bale eserinde Rönesans'ın evrensel değerleriyle kaynaşmıştoplumsal ...
    • Günümüz sanatında öznel bir tavır olarak sanatçının kendi imgesi 

      Susuz, Sabire (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Özellikle 1960 sonrası sanatsal uygulamalara bakıldıgında, daha öncenesneler üzerinden kendi bilincine ulasmaya çalısan bakıs açısının, özneyi öne çıkaranbir algılamaya evrildigi görülür. Sanat, ?ben kimim?? sorusunu da ...
    • Flüt eğitiminde çalışma yöntemlerinin teknik ve pedagojik açıdan incelenmesi 

      Ekebalkan, Sezin (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Flüt egitimi ülkemizde, konservatuvarlarda, egitim fakültelerinin güzelsanatlar bölümlerinde ve güzel sanatlar liselerinde verilmektedir. Bu egitimkurumları, amaçlarına yönelik olarak farklı müfredatlar uygulasa da, ...
    • Günümüz ev tekstili tasarımını etkileyen faktörlerin saptanması ve türk ev tekstilindeki durumu 

      Yildirim, Leyla (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Endüstrileşmenin itici gücünü oluşturan tekstil üretimi çağın koşullarna uyarak gelişmiş ve birçok alt dallara ayrılmıştır. Günümüzdeki tekstil üretimi ise kullanım açısından giyim ve ev tekstili olmak üzere iki ana başlık ...
    • Nakkaş Osman minyatürlerinde kompozisyon düzeni ve sanatsal üretimler 

      Konak, Ruhi (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Nakkas Osman, 16. yüzyılın ikinci yarısında Osmanlı saray nakkashanesindeçalısmıs önemli nakkaslardan biridir. Günümüzde farklı el yazmalarında bulunanbirçok minyatür nakkas Osman'a mal edilmektedir. Fakat söz ...
    • Popüler müzikte beğeni farklılıkları: Bir fMRI çalışması 

      Gedik, Ali Cenk (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalısmada 10 katılımcıya bir beyin görüntüleme teknigi olan fMRI düzenegindekendi seçtikleri en sevdikleri ve en sevmedikleri müzik örnekleri dinletilerek beyingörüntü verileri elde edilmis ve daha sonra katılımcılarla ...
    • Bülent ortaçgil müziğinde oyun teması ve simgesel anlamlar 

      Çerezcioğlu, Aykut Bariş (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bir kelimenin, isaretin, anlatımın ya da kavramın tasıdıgı bilissel ya daduygusal içerik olarak anlam, iletisim açısından okur, izleyici ve dinleyici ile mesajarasındaki dinamik etkilesimi dile getirir. Bu etkilesimin ...
    • İzmir`deki Latin dans kursları ve dans pratiğinin içerdiği cinsellik 

      Galioğlu, Asli (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      zmir'deki Latin Dans ve Arjantin Tango pratiklerine ait yaptıgım buçalısma, kursiyerlerin ve egitmenlerin, dansı ögrenme-ögretme ve uygulamasürecinde gerçeklestirdigi davranısların içerdigi cinsel kodlara odaklıdır. ...
    • Post-modernist süreç içerisinde güncel sanatta retro-romantik yaklaşımlar 

      Süvari, Gökçe (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Postmodern, ço%ulcu diskurların hakimiyeti sonrası, günümüzde sanatyapıtlarının esinini ya da temellerini sanat tarihsel bir sürece dayandırmasısıkça kar#ıla#ılan bir olgudur. Bu durum kimi zaman parodi ve pastiche ...
    • Günümüz sanatında zaman ve bellek kavramlarının görsel açılımları 

      Kilinçarslan, Rabia Özgül (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sanatın temel islevlerinden biri insanlıgın tarihsel deneyimlerini koruyupsaklanmasına ve bunların hatırlanmasına yardımcı olmasıdır. Bu anlamda sanatnesnesi bireysel ve toplumsal bellek için hafıza tetikleyicisi rolüne ...
    • Günümüz sanatında indirgeyici tavır ve kavramsal bileşenleri 

      Özen, Seda (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çagdas sanat dahilinde üretimlerini sürdüren pek çok sanatçı, farklıyaklasımlarla, benzer biçimsel parametreleri kullanmaktadır. Bu çalısmada,özellikle, tekrar, çizgi (grid), geometrik biçimlerle, minimalizm ve ...