Show simple item record

dc.contributor.advisorParasız, Gökalp
dc.contributor.authorAras, Tuncay
dc.date.accessioned2020-12-03T15:19:46Z
dc.date.available2020-12-03T15:19:46Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57195
dc.description.abstractBu araştırmada, 2006 İlköğretim müzik dersi 6.sınıf öğretim programında yer alan ?B. Müziksel Algı ve Bilgilenme? ile ?C. Müziksel Yaratıcılık? öğrenme alanlarının başarı düzeyleri ve bu iki öğrenme alanları arasındaki ilişkisel durum değerlendirilmiştir.Araştırmada, 2006 İlköğretim Müzik Dersi Öğretim programın aşamaları, programın vizyonu, programın temel yaklaşımı, programın temel yapısı, genel amaçlar, temel beceriler ve değerler, öğretim yöntem ve teknikleri, öğrenme-öğretme süreci incelenmiş ve konuya ilişkin olarak kaynak taraması yapılmıştır.Araştırmanın örneklemini; Erzurum İMKB İnönü ilköğretim okulunda bulunan 6-A, 6-C, 6-E, 6-G sınıfları oluşturmuş olup, gözlem yöntemi kullanılarak elde edilen veriler frekans(f) yüzde (%) analizine göre çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda; ?B. Müziksel Algı ve Bilgilenme? ile ?C. Müziksel Yaratıcılık? öğrenme alanlarının arasındaki ilişkisel durum değerlendirilerek birbirlerini destekleyici ve tamamlayıcı yönlerinin olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it was intended to focus on the success levels of ?B. Musical Perception and Acquainting? learning field and of ?C. Musical Creativity? learning field based on the teaching program of 2006 primary education music classes of sixth grade level and relationship between these two learning fields was evaluated.In this study the basic stages, the vision, the basic approach, and the structure of the teaching program of 2006 primary education music classes and the general aims, basic skills and valuation, teaching methods and techniques and learning-teaching period were examined. Source scanning related to these subjects was done.Sample group of this study consisted of 6-A, 6-C, 6-E, 6-G classes in IMKB İnönü Primary School in Erzurum depended on Ministry of National Education. To analyze all data based on observation, frequency (f) percent (%) analysis method was used.After collecting all data and evaluating the relationship between ?B. Musical Perception and Acquainting? learning field and ?C. Musical Creativity? learning field, to the results, it was acquired that these two learning fields had supportive and complementary to each other.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.title2006 ilköğretim müzik dersi 6. sınıf öğretim programı içerisinde yer alan `müziksel algı ve bilgilenme` ile `müziksel yaratıcılık` öğrenme alanları arasındaki ilişkisel durumun değerlendirmesi
dc.title.alternativeAn evaluation on the relationship between the learning fields `musical perception and acquainting` and `musical creativity` based on teaching program of 2006 primary education music classes of sixth grade level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic lesson
dc.identifier.yokid387355
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid279274
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineMüzik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess