Ortaöğretim öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek ile atılganlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ortaöğretim öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek ile atılganlıkları arasındaki ilişkinin incelenmiştir.Araştırmanın çalışma örneklemini Erzurum ili merkez Aziziye, Palandöken ve Yakutiye ilçelerinde 2010?2011 eğitim-öğretim yılında eğitim gören ortaöğretim öğrencileri arasından seçkisiz (random) olarak belirlenen 428 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada sonucunda elde edilen bulgular maddeler halinde aşağıda özetlenmiştir.1.Ortaöğretim öğrencilerinin algıladıkları genel sosyal destek ile atılganlıkları arasında anlamlı bir ilişki olduğu; ayrıca öğrencilerin ailelerinden, arkadaşlarından ve öğretmenlerinden algıladıkları sosyal destek ile atılganlıkları arasında anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur.2.Ortaöğretim öğrencilerinin ailelerinden, arkadaşlarından ve öğretmenlerinden algıladıkları sosyal desteklerinde cinsiyete göre anlamlı bir şekilde farklılaşma olmadığı bulunmuştur.3.Ortaöğretim öğrencilerinin aileleriyle ilgili algıladıkları sosyal desteklerinde kardeş sayısına göre anlamlı bir şekilde farklılaşma olduğu bulunmuştur.4.Ortaöğretim öğrencilerinin arkadaşları ile ilgili algıladıkları sosyal desteklerinde yakın arkadaşı olup olmamasına göre anlamlı bir şekilde farklılaşma olduğu bulunmuştur.5.Ortaöğretim öğrencilerinin öğretmenleri ile ilgili algıladıkları sosyal desteklerinde sınıftaki öğrenci sayısının az veya çok olmasına göre anlamlı bir şekilde farklılaşma olduğu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Sosyal Destek, Algılanan Sosyal Destek, Atılganlık In this study, secondary school students examined the relationship between perceived social support and assertiveness.The sample of the study in the province of Erzurum Aziziye, 2010-2011 Palandoken and Yakutiye districts randomly among secondary school students studying in the academic year (random) is defined as 428 students. The results of the study materials are summarized below.1. Secondary students generally perceived to be a significant relationship between social support and assertiveness; also families of students, teachers, friends and significant relationship between perceived social support and assertiveness were found.2. Secondary students' families, friends and teachers, perceived social support were found not to differentiate in a meaningful way by sex.3. Secondary students' perceived social support on families by the number of sibling differentiation was found to be in a meaningful way.4. Secondary students' perceived social support of colleagues in a meaningful way according to whether or not a close friend of differentiation was found.5. Perceived social support for teachers of secondary school students in the class is more or less according to the number of students were found to differentiate in a meaningful way.Keywords: Social Support,Perceived Social Support, Assertiveness
Collections