Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbaba, Sırrı
dc.contributor.authorAteş, Bünyamin
dc.date.accessioned2020-12-03T15:19:41Z
dc.date.available2020-12-03T15:19:41Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57191
dc.description.abstractBu araştırmada, ortaöğretim öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek ile atılganlıkları arasındaki ilişkinin incelenmiştir.Araştırmanın çalışma örneklemini Erzurum ili merkez Aziziye, Palandöken ve Yakutiye ilçelerinde 2010?2011 eğitim-öğretim yılında eğitim gören ortaöğretim öğrencileri arasından seçkisiz (random) olarak belirlenen 428 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada sonucunda elde edilen bulgular maddeler halinde aşağıda özetlenmiştir.1.Ortaöğretim öğrencilerinin algıladıkları genel sosyal destek ile atılganlıkları arasında anlamlı bir ilişki olduğu; ayrıca öğrencilerin ailelerinden, arkadaşlarından ve öğretmenlerinden algıladıkları sosyal destek ile atılganlıkları arasında anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur.2.Ortaöğretim öğrencilerinin ailelerinden, arkadaşlarından ve öğretmenlerinden algıladıkları sosyal desteklerinde cinsiyete göre anlamlı bir şekilde farklılaşma olmadığı bulunmuştur.3.Ortaöğretim öğrencilerinin aileleriyle ilgili algıladıkları sosyal desteklerinde kardeş sayısına göre anlamlı bir şekilde farklılaşma olduğu bulunmuştur.4.Ortaöğretim öğrencilerinin arkadaşları ile ilgili algıladıkları sosyal desteklerinde yakın arkadaşı olup olmamasına göre anlamlı bir şekilde farklılaşma olduğu bulunmuştur.5.Ortaöğretim öğrencilerinin öğretmenleri ile ilgili algıladıkları sosyal desteklerinde sınıftaki öğrenci sayısının az veya çok olmasına göre anlamlı bir şekilde farklılaşma olduğu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Sosyal Destek, Algılanan Sosyal Destek, Atılganlık
dc.description.abstractIn this study, secondary school students examined the relationship between perceived social support and assertiveness.The sample of the study in the province of Erzurum Aziziye, 2010-2011 Palandoken and Yakutiye districts randomly among secondary school students studying in the academic year (random) is defined as 428 students. The results of the study materials are summarized below.1. Secondary students generally perceived to be a significant relationship between social support and assertiveness; also families of students, teachers, friends and significant relationship between perceived social support and assertiveness were found.2. Secondary students' families, friends and teachers, perceived social support were found not to differentiate in a meaningful way by sex.3. Secondary students' perceived social support on families by the number of sibling differentiation was found to be in a meaningful way.4. Secondary students' perceived social support of colleagues in a meaningful way according to whether or not a close friend of differentiation was found.5. Perceived social support for teachers of secondary school students in the class is more or less according to the number of students were found to differentiate in a meaningful way.Keywords: Social Support,Perceived Social Support, Assertivenessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek ile atılganlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativePerceived social support to the investigation of the relationship between high school students assertiveness
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmErzurum
dc.subject.ytmFamily support
dc.subject.ytmPerceived social support
dc.subject.ytmSecondary education students
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSocial support
dc.subject.ytmAssertiveness
dc.identifier.yokid390980
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid288275
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess