Kubaşık öğrenme yönteminin küme destekli bireyselleştirme tekniğinin 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki başarılarına ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu deneysel çalışmada, kubaşık öğrenmenin küme destekli bireyselleştirme tekniğinin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin Matematik dersi ?Kümeler? konusundaki başarılarına ve tutumlarına etkisi olup olmadığı araştırılmıştır.Araştırma, 2010-2011 öğretim yılının güz döneminde, Erzurum ili Palandöken İlçesi sınırları içinde yer alan orta sosyo-ekonomik düzeydeki Alparslan İlköğretim Okulunun 56 altıncı sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmada, bir deney ve bir kontrol grubu kullanılmıştır. Kontrol grubuna geleneksel yöntem, deney grubuna kubaşık öğrenme yönteminin küme destekli bireyselleştirme tekniği uygulanmıştır. Ölçme araçları (Matematik başarı testi- Matematik tutum ölçeği) her iki gruba da öntest ve sontest olarak verilmiştir. Elde edilen veriler, 0,05 anlamlılık düzeyinde bağımlı örneklem ve bağımsız örneklemler t-testi ile analiz edilmiştir.Elde edilen bulgulardan kubaşık öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin matematik başarısı ve matematik dersine yönelik tutumları üzerinde çok daha olumlu etkileri görülmüştür. In the present experimental study, the effects of team-assisted individualization technique of cooperative learning method on Elementary school sixth grade students? achievement and attitude on the subject of ?SETS? in Mathematics Course were investigated.The study was carried out with 56, 6th grade students from Alparslan Elementary School existing Palandöken District in Erzurum in 2010-2011 academik years.In the study, experiment and control groups were used. Traditional instructional method was applied to the control group; on the other hand, team-assisted individualization technique which is one of the techniques of cooperative learning method, was applied onto the experiment group. The measurement instruments used in the study (mathematics achievement test and attitude scale) had been used as pretest and posttest to the experimental and control groups. Acquired datas were analyzed through dependent and independent sample t-tests at 0,05 significante level.According to the findings that are acquired after the research it was seen that cooperative learning method has had more positive effects on achievement and attitude in Mathematics.
Collections