Now showing items 82-101 of 255

    • Fagot eğitimine yönelik başlangıç düzeyi yöntem ve tekniklerin incelenmesi 

      Öz, Bariş (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-02-07)
      Bu araştırma, fagot eğitimine yönelik başlangıç düzeyi yöntem ve tekniklerin incelendiği betimsel bir çalışmadır. Bu çalışma, Genel Tarama Modeli ile yürütülmüştür. Tarama modeli ile mevcut durum aynı şekilde betimlenmiş, ...
    • Feminen bir tavır olarak dikiş ve güncel sanat 

      Manay, Duygu (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-02-06)
      1960'lı yılların sonrasında sanat ortamında yaşanan belki de en büyük dönüşüm sanatın nesneye olan gereksiniminin tartışılmaya başlanmasıdır. Bu dönemde düşüncenin ön plana geçtiği bir sanat pratiğinin sanata olan ...
    • Fiziksel tiyatro 

      Dürüst, Gülşah (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-12-13)
      Bir av hikayesi ile başlayan tiyatro, antik Yunan, Roma, Rönesans ve Realizm sayesinde büyük değişimlere uğramıştır. Tiyatro tarihinin bu uzun ve yıpratıcı yıllarında oyuncunun bedeni ikinci plana atılmış ve metin oyunculuğu ...
    • Fotoğraf sanatında perspektifingörsel algıya etkileri üzerine bir inceleme 

      Atar, Volkan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-02-06)
      Perspektif insanoğlunun yaratılışından beri var olduğu fakat ilk insanların bilimsel olarak perspektifi bilmemelerine rağmen gözlemleme yaparken bir derinliğin oluştuğunun bilinçsiz de olsa farkındaydılar. İlk resimlerini ...
    • Fotoğraf sanatında soyutlama 

      Uzun, İmran (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-06-22)
      Fotoğraf sanatındaki aşkın düşünceyi irdeleyen bu çalışma, soyut kavramların üretilmesinde gerçekliğin fenomenolojik gösterenlerinden faydalanan denemelerden ve bu denemeleri göstergebilimsel yaklaşımla deşifre eden bilimsel ...
    • Fotoğrafik kompozisyonda şematik etkiler ve görsel örneklemeler 

      Özkemahli, Kürşat Kaan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-01-25)
      İnsanoğlu ateşi bulduğu andan itibaren, ona hükmetmeye çalışmış ve hayatının vazgeçilmez bir olgusu olmuştur. Sanat tarihi de altın çağını, ışığa hükmeden usta sanatçılarla Rönesans'da yaşamıştır. Tıpkı ilk fotoğrafı ...
    • Fuat Başar`la hayatı ve ebrû sanatı üzerine mülakat 

      Dizlek, Ahmet (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-01-29)
      Bu araştırmada günümüzde yaşayan en büyük ustalardan olan hattat ve ebrûcu Fuat Başar'ın hayatı ve ebrû sanatına katkısı ele alınmıştır. Hat ve ebrû sanatı başta olmak üzere kitap sanatları alanında üstün başarılara ...
    • Gaziantep Mevlevihanesi Vakıf Müzesi`nde bulunan halıların tahlilleri 

      İzci, Mithat (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-01-27)
      Gaziantep, geçmişten günümüze kadar birçok medeniyetin yanı sıra Türk-İslam medeniyetlerine de ev sahipliği yapmıştır. Gaziantep' in tarihi geçmişi konumu itibariyle büyük önem taşımaktadır. Mezopotamya gibi ilk ...
    • Gaziantep mevlevihanesi vakıf müzesinde bulunan kilimlerin tahlilleri 

      Kabalci, Oğuzhan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-12-25)
      Gaziantep, geçmişten günümüze kadar birçok medeniyetin yanı sıra Türk-İslammedeniyetlerine de ev sahipliği yapmıştır. Gaziantep‟in tarihi olarak mühim olmasındabulunduğu bölgenin önemi büyüktür. Mezopotamya gibi ilk ...
    • Geleneksel Türk kültür ve inanç sisteminde yer alan fantastik figürlerin çağdaş Türk sanatına yansıması 

      Topal, Yağmur (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Türk Mitolojisindeki fantastik figürlerin kökleri Türk Sanatının başlangıç noktası olan medeniyetler beşiği Orta Asya ya dayanmaktadır. Değişim ve gelişim içerisinde, özgünlüğünü bozmadan günümüze kadar gelmeyi başaran ve ...
    • Geleneksel türk tiyatrosu öğelerinin çağdaş türk tiyatrosunda uygulanışları: Model semaver kumpanya 

      Yilmaz, Emre (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-06-18)
      Geleneksel Türk Tiyatrosunun, Tanzimat ile başlayıp daha sonra süregelen süreçte eski popülerliğini ve tercih edilmesinin giderek azalması ve döneme ait kaynakların günümüze kadar çok kısıtlı bir kısmının gelmesi Geleneksel ...
    • Genel müzik eğitimi alan öğrencilerin belirli kavramlara yönelik algılarının metaforik analizi 

      Yanar Çelenk, Asli Eda (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-02-06)
      Bu araştırma, Genel Müzik Eğitimi alan öğrencilerin okul, okul idaresi, müzik, müzik dersi ve müzik öğretmeni kavramlarına ilişkin görüşlerini metaforlar aracılığıyla analiz etmek, öğrencilerin bu kavramlar ile ilgili ...
    • Gerçekçiliğin inşasında İbsen ve oyunları 

      Gürlevük, Semiha (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019)
      Ondokuzuncu yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkan gerçekçi akım, edebiyat ve sanatın heralanında özellikle tiyatro sahnesinde de doğruların net bir şekilde ortaya konmasını amaçlayanbir akım olarak karşımıza çıkmaktadır. ...
    • Gogol`un Bir Delinin Hatıra Defteri adlı oyununa Stanislavski sistemi üzerinden çalışma süreci 

      Ünal, Tufan Emre (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-09-23)
      Eski bir av hikâyesinden başlayan oyunculuk tarihi boyunca bugüne kadar karşımıza çıkan çalışmaları ve yapılmaya çalışılan metotları incelediğimiz zaman, bir ağacın dalları gibi bu metotları görebiliriz ama ağacın dalları ...
    • Görmenin morfolojisi: Soyut-geometrik olasılıklar ve anamorfik oluşumlar 

      Şenol, Tolga (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnsanoğlu dış dünyayı oluşturan nesneleri görsel olarak algılarken; deneyim, gereksinim, bilgi ve fiziksel şartlar önemli etmenler olarak karşımıza çıkar. Bu çeşitli değişkenlerin varlığı doğru algılamayı sağlayabileceği ...
    • Gravürden siyah beyaz fotoğrafa Erzurum evleri 

      Turhan, Ayhan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-03-26)
      Erzurum tarih boyunca, stratejik konumu yüzünden, önemli bir kent olmuştur. Birçok medeniyete ev sahipliği yapmış olması, onun ayrıca önemli bir özelliğidir. Yeryüzü üzerinde, rakımı bu ölçüde yüksek olan ender şehirler ...
    • Günümüz heykel sanatında organik ve inorganik formların birlikte kullanılması 

      Kömürcü, Mahiye (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-02-06)
      Çalışma kapsamında uygulamalara kaynaklık eden doğa formları var olan biçiminden, soyutlama yöntemleriyle başka bir noktaya taşınmaktadır. Soyutlama anlayışı doğadaki formları olduğu gibi değil, yorumlama getirerek ...
    • Günümüz kadın sanatçıların kamusal alandaki heykelleri 

      Öksüz, Meral (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-21)
      Sanattaki bireysel özgürlükler kişinin kendisini özgürce ifade etmesine yardımcı olmuş, 20.yy ve sonrasında ise bu ifade zenginliği daha belirgin hale gelmiştir. Son derece kişiye özgü bir üretim olan sanatsal faaliyetler ...
    • Günümüz sanatında atık nesne kullanımı 

      Başci, Şeyda (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-04-10)
      daha sonra doldurulacaktır
    • Günümüz sanatında kavram ve nesne olarak şeffaflık 

      Acay Şiğva, Fatma (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-12-18)
      `Günümüz Sanatında Kavram ve Nesne Olarak Şeffaflık` isimli tez çalışması, disiplinlerarası bir nitelik taşımaktadır; bu bağlamda düşünüldüğünde şeffaflık, siyaset, ekonomi, kültür, din gibi oldukça farklı disiplinler ...