Görmenin morfolojisi: Soyut-geometrik olasılıklar ve anamorfik oluşumlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanoğlu dış dünyayı oluşturan nesneleri görsel olarak algılarken; deneyim, gereksinim, bilgi ve fiziksel şartlar önemli etmenler olarak karşımıza çıkar. Bu çeşitli değişkenlerin varlığı doğru algılamayı sağlayabileceği gibi aynı zamanda yanılsama da yaratabilir. İnsanoğlu doğayı algılarken çeşitli organizasyonlar geliştirmiş sanatçı da bu organizasyonlardan yola çıkarak kendi kurgusunu yüzeyde gerçekleştirmiştir. Boyut ve yanılsama kavramlarının ön plana çıktığı bu eğilimlerin uygulanmasında biçim-form kullanımı öneme sahiptir. Bu tez çalışmasında doğanın algılanmasında yer eden görsel organizasyonlar tespit edilerek süreç içinde resim sanatına uyarlandığı belirtilmiş, soyut geometrik resmin oluşumu, gelişimi, mekanla ilişkisi, anamorfoz sanat anlayışı bağlamında dönüşümü; sanat estetiği çerçevesinde özne-nesne arasındaki bağıntının süreç içindeki rol değişimleri göz önünde bulundurularak incelenmiştir.Tez çalışmamızda; literatür tarama ve eser inceleme yöntemleri kullanılmış elde edilen veriler çalışmanın önemi açısından betimleyici tanımlarla analiz edilmiştir. Tez çalışması, elde edilen verilerin tasarım süreci içerisinde uygulanabilirliğini değerlendiren bir dizi resimle desteklenmiştir. Anahtar Kelimeler: Görme, soyut-geometri, anamorfoz, boyut, yanılsama, resim While human beings perceive objects forming the outer world visually; experience, need, knowledge and physical conditions come to the fore as important factors. The presence of these various variables may not only provide correct perception but also create illusion at the same time. Human beings have developed various organizations while perceiving nature, and the artist has made their own fiction on the surface by starting from these organizations. The use of shape-form is important in the application of these trends, which are the foreground of the concepts of dimension and illusion.In this thesis, it is stated that the visual organizations involved in the perception of nature are determined and adapted to the art of painting in the process. It was investigated considering the role changes in the process of the relation between subject and object in the frame of art aesthetics which transformation in the context of abstract geometric picture formation, its development, relation to space, anamorphous artistic understanding.In this study; literature screening and trace analysis methods were used and the obtained data were analyzed with descriptive definitions in terms of importance of study. The thesis work was supported by a series of pictures evaluating the applicability of the obtained data in the design process.Key Words: Vision, pure-geometry, anamorphosis, dimension, illusion, painting
Collections