Now showing items 41-60 of 255

    • Çağdaş sanatta organik ve inorganik malzemelerin kullanımı 

      Kalin, Selcan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sanat tarihi boyunca sanatçı farklı malzemelerle çalışmalar yapmıştır. Bir kısmını doğadan hazır alıp bir kısmını da form vererek eser oluşturmuştur. Bu kendine özgülüğün ifadesidir. Sanatçının kullandığı her bir malzeme ...
    • Ankara Milli Kütüphanesinde bulunan XIX. yüzyıla ait bir grup Kur`an-ı Kerim`in tezyinat bakımından incelenmesi 

      Kantar, Eda (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-10-25)
      Bu çalışmada, Ankara Milli Kütüphanesinde bulunan 06. MK. Yz. B. 535, 06. Mil. Yz. A. 5146, 06. Mil. Yz. A. 1486, 06. Mil. Yz. A. 6572, 06. Hk. 4315, 06. Hk. 4793, 06. Hk. 4896, 06. Mil. Yz. A. 6573, 06. Mil. Yz. A. 7231, ...
    • Empresyonizmden günümüze dans ve resim ilişkisi 

      Sarikaya Demir, Gülay (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Araştırmanın konusu, iki ayrı sanat alanı olan dans ve resim sanatının bağımsız olma özelliklerine karşın, resim tarihi içerisinde bir arada işlendiği resim öğeleri ve sanat akımlarından hareketle; dans sanatının, resim ...
    • Soyut dışavurumculuğun derin öznelliği yücelten tavrına karşılık minimalizm`in nesnel sessizliği 

      Güleç, Betül (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-10-30)
      Bu tezin amacı, Soyut Dışavurumculuk akımı ve Minimalizm akımı sanatçılarının işleri arasındaki farkları ve etkilerinin neler olduğunu araştırıp bir senteze ulaşmaktır. Bu amaçla bu çalışmada, akımlar ve sanatçıların ...
    • Ürgüp yöresi havlı dokumaları 

      Tavlaşoğlu, Sagip (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnsanoğlu tarih boyunca doğada var olan canlıları, nesneleri irdelemiş farklı anlamlar yükleyerek nesilden nesil'e, aktarmanın yollarını aramış ve bu yollar içerisinde farklı sanatlara yönelmiştir. El dokumacılığı da ...
    • Adıyaman yöresi düz dokumaları 

      Zencirkiran, Ayşegül (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      El sanatlarımız arasında önemli bir yere sahip olan düz dokumalarımız, teknolojinin etkisiyle günümüzde önemini kaybetmiştir. Milli kültürümüzü temsil eden bu dokuma örneklerini korumak ve gelecek kuşaklara aktarmak büyük ...
    • Hazır nesnenin tarihsel süreci ve plastik sanatlarda bir hazır nesne: Bavul 

      Dağtekin, Esra (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışma, Dadaizm akımı ile başlayan günlük yaşam nesnesinin sanat nesnesine dönüşme sürecini ele almıştır. Çalışmanın ilk bölümü, nesnenin ne olduğu, hazır nesne düşüncesinin nasıl ortaya çıktığı ve sanatta kullanılmaya ...
    • Süleymaniye kütüphanesi`nde bulunan XVIII. yüzyıl ve XIX. yüzyıllara ait 5 adet Kur`an-ı Kerimin kitap sanatları bakımından incelenmesi 

      Şeyranli, Senay (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-12-05)
      Bu çalışmada Süleymaniye Kütüphanesinde bulunan XVIII. ve XIX. yy'lara ait 5 adet Kur'an-ı Kerîm kitap sanatları bakımından ele alınarak incelenmiştir. İncelenen eserler özenle seçilmiş ve incelemeye değer ...
    • Kars Etnografya Müzesinde bulunan halılar 

      Akarslan, Mustafa (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-01-25)
      Halı dokumacılığı, Anadolu'da halkın en önemli uğraşılarından biri olmuştur. Dokumacılığın ne zaman başladığı bilinmemekle beraber göçebe kültürün ortaya çıkardığı ihtiyaçlardan doğduğu tahmin edilmektedir. Farklı ...
    • Uzun sap bağlama ve tanburun organolojik ve icra özellikleri açısından karşılaştırılması 

      Güler, Emirhan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-01-25)
      Köklü bir geçmişe sahip olan Türk müziği, zaman içerisinde çeşitli değişim/gelişim evrelerinden geçerek çok zengin bir altyapıyla çeşitlenerek günümüze kadar süregelmiştir. Statiklikten uzak olarak dinamik bir şekilde ...
    • TRT Türk halk müziği repertuvarında bulunan Elazığ-Harput yöresine ait türkülerin makam ve usûl açısından incelenmesi 

      Köroğlu, Halil İbrahim (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-01-25)
      Bu araştırmada, TRT Türk halk müziği repertuvarında bulunan Elazığ-Harput yöresine ait türkülerin makam ve usûl açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu temel amaç çerçevesinde türkülerin karar perdeleri, güçlüleri, yedenleri ...
    • Heykel sanatında insan bedeni yorumunun değişimi ve çağdaş figüratif heykelde çizgisellik 

      Tufan, Sanem (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-01-25)
      Sanat dallarının en eskilerinden biri olan heykel sanatı, geçmişten bugüne, insan bedenini kendisine konu edinmiştir. İnsanoğlunun yaşadığı dünyayı anlamlandırma çabası, yaşamsal sorgulamaları doğa ile ilişkisinde insanın ...
    • Çağdaş sanatta ifadeci anlatım dili ile portre olgusu 

      Gül, Yasemin (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-01-08)
      Portrenin tarihi çok eskilere dayanır. Tarihi süreçte gelişen portre resmi, malzeme, teknik, ifade ve biçim yönünden devamlı değişim yaşamıştır. Bu süreçte portre, resim, fotoğraf, seramik, edebiyat ve heykel gibi sanat ...
    • Görmenin morfolojisi: Soyut-geometrik olasılıklar ve anamorfik oluşumlar 

      Şenol, Tolga (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnsanoğlu dış dünyayı oluşturan nesneleri görsel olarak algılarken; deneyim, gereksinim, bilgi ve fiziksel şartlar önemli etmenler olarak karşımıza çıkar. Bu çeşitli değişkenlerin varlığı doğru algılamayı sağlayabileceği ...
    • Erzurum yöresine ait oyun havalarının farklı değişkenler yönünden incelenmesi 

      Kivanç, Mahmut (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-01-25)
      Bu araştırmada Erzurum yöresine ait oyun havalarının, makam dizileri ve usûl özelliklerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Buradan hareketle ulaşılan bilgiler ışığında temelde aynı köklerin izlerini taşıdığı ...
    • Fotoğrafik kompozisyonda şematik etkiler ve görsel örneklemeler 

      Özkemahli, Kürşat Kaan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-01-25)
      İnsanoğlu ateşi bulduğu andan itibaren, ona hükmetmeye çalışmış ve hayatının vazgeçilmez bir olgusu olmuştur. Sanat tarihi de altın çağını, ışığa hükmeden usta sanatçılarla Rönesans'da yaşamıştır. Tıpkı ilk fotoğrafı ...
    • Çağdaş dünyada ikonlaşan yapılar ve sanat eserleri 

      Yazici, Harun (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-01-25)
      İnsanoğlu varoluşundan günümüze kadar görsel bir ifade biçimi olarak sembolleri sıkça kullanmıştır. Çeşitli amaçlarla kullanılan bu semboller görsel dilin gelişimine paralel olarak kabul görmekte ya da temsil ettiği öz ...
    • XX.yy modern resim sanatında soyutlamada saf sanatın yeri ve etkileri 

      Belge, Ramazan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-06-09)
      sonra doldurulacak
    • 1950`lerden sonra Türk ve batı resim sanatında pentür kavramı 

      Keçeci, Ayfer (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-06-23)
      Fransızca bir terim olan `peinture`, yağlıboya resim ve boya maddesi anlamında resim sanatçıları tarafından üretilen eserlerde kullanılmıştır. Boya maddesi bu açıdan bakıldığında sanat eserinin temel taşlarından biri ...
    • Gaziantep mevlevihanesi vakıf müzesinde bulunan kilimlerin tahlilleri 

      Kabalci, Oğuzhan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-12-25)
      Gaziantep, geçmişten günümüze kadar birçok medeniyetin yanı sıra Türk-İslammedeniyetlerine de ev sahipliği yapmıştır. Gaziantep‟in tarihi olarak mühim olmasındabulunduğu bölgenin önemi büyüktür. Mezopotamya gibi ilk ...