Hazır nesnenin tarihsel süreci ve plastik sanatlarda bir hazır nesne: Bavul
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Dadaizm akımı ile başlayan günlük yaşam nesnesinin sanat nesnesine dönüşme sürecini ele almıştır. Çalışmanın ilk bölümü, nesnenin ne olduğu, hazır nesne düşüncesinin nasıl ortaya çıktığı ve sanatta kullanılmaya başlanması ile ilgili bilgileri sunarken aynı zamanda Marcel Duchamp'ın nesnenin bir sanat nesnesine dönüşmesini desteklediği süreci ele almıştır.Çalışmanın ikinci bölümünde ise Marcel Duchamp sonrası hazır nesneyi kullanmaya devam eden sanatçıların günlük yaşam nesnelerini birer sanat yapıtına dönüştürdükleri çalışmaları kavramsal açıdan incelenmiştir. Sanat tarihsel süreçte hazır nesne kullanımı bugünkü sanat anlayışının kavramsal çerçevesinin oluşmasına katkıda bulunmuştur.Çalışmanın son bölümünde ise seçilen bir hazır nesnenin (Bavul) farklı sanatçılar tarafından nasıl sanat nesnesine dönüştürüldüğü üzerinden bir çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada yaratma sürecinin ve nesneye kavramsal açıdan ayrıntılı ve bilimsel bir perspektiften bakılması gerektiği düşüncesinden hareketle elden geldiğince kaynak ve arşiv taraması yapılarak konu ile ilgili makaleler, yüksek lisans tezleri ve kaynak kitaplar incelenerek çalışmanın kuramsal boyutları oluşturulmuştur.Anahtar Kelimeler: Sanat Nesnesi, Hazır Nesne, Bavul, Kavramsal Sanat This study investigates the process of how a Daily object is utilized as an art object based on Dadaism Movement. The first part of the study includes information about what an object is, how the idea of ready-made object occurs, and how it began to be used as an art object. Additionally, the first part deals with what the supportive approach of Marcel Duchamp is to the transformation of an object as an art object.The second part of the study conceptually examines the works of other artists using ready-made objects after Marcel Duchamp. The use of ready-made objects along art history contirbutes to form conceptual frame work of the present art understanding.The last section of the paper presents there view of how a predetermined ready-made object (Suitcase) is transformed as an art object by different artists. With the aim of conceptually reflecting object and creation process from a scientific perspective, the the oritical dimensions are constructed through examining articles, master thesises and seminal books related to the topic.Keywords: Art Object, Ready Made, Suitcase, Conceptual Art
Collections