Browsing TEZLER by Subject "Eğitim ve Öğretim"
Now showing items 1-20 of 209
-
6. ve 7. sınıf öğrencilerinin oran-orantı konusuna yönelik çözüm stratejilerinin; sınıf düzeyine, cinsiyete ve soru tipine göre değişiminin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, altıncı ve yedinci sınıf öğrencilerinin orantısal akıl yürütmegerektiren oran-orantı sorularının çözümünde kullandıkları çözüm stratejilerinin;sınıf düzeyi, cinsiyet ve soru tiplerine göre değişiminin incelenmesi ... -
7. sınıf düzeyinde denklemler konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile geleneksel yöntemin öğrenci başarısına etkileri
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)IV ÖZET Bu araştırmada, 7. sınıf düzeyinde, denklemler konusunun Bilgisayar Destekli öğretim yöntemi ile geleneksel yöntemin, öğrenci başarısı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırma, 1996-1997 öğretim yılı, birinci ... -
9. sınıf öğrencilerine kuvvet kavramının öğretimi: Bir eylem araştırması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, 9. sınıf öğrencilerine Fizik Dersi'ndeki kuvvet kavramının nasıl daha iyi öğretilebileceğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışma, teori ile uygulamanın bir uyum içerisinde olması ve öğretimin daha ... -
Addie tasarım modeline göre çoklu öğrenme ortamı geliştirme süreci ve geliştirilen ortam hakkında öğrenci görüşleri üzerine bir çalışma
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma kapsamında, ilköğretim 4. sınıflara yönelik olarak, sütun grafiğikonusunda bir çoklu öğrenme ortamı geliştirilmiştir. Geliştirme sürecinde ADDIETasarım (Analiz, Tasarım, Geliştirme, Uygulama, Değerlendirme) ... -
Ağ günlük uygulamasının yansıtıcı düşünme becerisi üzerine etkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ağ günlük uygulamasının, öğrencilerin yansıtıcı düşünme becerilerinde bir farklılık yaratıp yaratmadığının incelenmesi ve öğrencilerin bu uygulama ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ... -
Animasyonlarla öğretimin ve eğitsel oyunların çöktürme titrimetrisi konusunda akademik başarı üzerine etkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; üniversitelerde Analitik Kimya, ortaöğretim kurumlarında Nicel Kimya dersi kapsamında yer alan Çöktürme Titrasyonları konusuna yönelik 7E modeli esas alınarak animasyon ve eğitsel bilgisayar oyunu ... -
Antimutajen maddelerin etki mekanizmasında antioksidant enzimlerin rolü
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)IV ÖZET Bu çalışmada 4-nitroquinolin-N-oxid (4NQ0) ve mitomisin C (MMC)'nin mutajenik potansiyellerine karşı riboflavin ve redükte glutatyonun antimutajenik etkilerinde antioksidant enzimlerin rolü incelenmiştir. Bu ... -
Askeri öğretim kurumlarında uygulanan kimya müfredat programları
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-11)IV ÖZET Türk eğitim tarihinin en eski kurumlarının başında `Askeri Öğretim Kurumlan` gelir. Askeri öğretim kurumlarında yıllardır sistem değişikliklerine gidilmiş, mevcut sistemin iyileştirilmesi ve geliştirilmesiyle kimya ... -
Bağlam temelli öğrenme ile desteklenen bütünleştirici öğrenme modelinin öğrencilerin kimya öğretimine yönelik tutum, motivasyon ve başarılarına etkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, 10.sınıf kimya dersi öğretim programında yer alan Halojenler konusu öğretimini, bağlam temelli öğrenme ile desteklenen bütünleştirici öğrenme modeline uygun olarak hazırlanan etkinlikler yardımıyla ... -
Bakteriyoloji konularının orta öğretim biyoloji programındaki yerinin belirlenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)BAKTERİYOLOJİ KONULARININ ORTA ÖĞRETİM BİYOLOJİ PROGRAMINDAKİ YERİNİN BELİRLENMESİ Berivan Karabulut Hacettepe Üniversitesi, Biyoloji Eğitimi Bölümü, Ortaöğretim, Fen ve Matematik Alanlar Anabilim Dalı ÖZ Bu araştırmada ... -
Bazı kimyasal olayların günlük yaşama etkileri ve bunların medyadaki yansımasının kimya eğitimine katkıları
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)BAZI KİMYASAL OLAYLARIN GÜNLÜK YAŞAMA ETKİLERİ VE BUNLARIN MEDYADAKİ YANSIMASININ KİMYA EĞİTİMİNE KATKILARI Emel Rutbil ÖZET: Günümüzde Medya pek çok olayın akışını değiştirecek kadar etkilidir. Özellikle yaşam kimyası ile ... -
Belirtisiz istatistikten yararlanılarak matematik eğitimi derslerine yönelik tutumun belirlenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Matematik Öğretmenliği öğrencilerinin matematik eğitimi derslerine yönelik tutumlarının belirlenmesi için belirtisiz istatistik ve klasik test geliştirme yöntemlerinden yararlanılarak bir tutum ölçeği oluşturulmuş ... -
Belirtisiz istatistliğin eğitime uygulanması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)IV ÖZET 3u araştırmanın temel amacı, günlük hayatımızın çeşitli safhalarında ve bu arada eğitimde bir sınıfın, bir öğrencinin veya bir okulun başarısını istatiksei olarak hesaplamada kullanılan merkezi eğilim ölçüleri ( ... -
Bilgi ve iletişim teknolojileri kabul ve kullanımı birleştirilmiş modelinin değişkenlerine göre öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımlarının incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-14)Bu çalışma Venkatesh ve diğerlerinin (2003) teknolojinin kabul ve kullanımıbirleştirilmiş modelinin ortaya koyduğu değişkenleri ele alarak, öğretmenlerin bilgi veiletişim teknolojilerini (BİT) kullanımlarını ve BİT kullanma ... -
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımında ilköğretim öğrencilerinin etik olmayan davranışlara ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımında ilköğretim öğrencilerinin etik olmayan davranışlarla ve bu davranışların nedenleriyle ilgili görüşlerinin çeşitli demografik değişkenler açısından incelendiği ... -
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonunun etkinlik kuramına göre incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİNE ENTEGRASYONUNUN ETKİNLİK KURAMINA GÖRE İNCELENMESİ Yasemin DEMİRASLAN ÖZ Bilgi ve iletişim Teknolojilerinin (BİT) öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonunun Etkinlik ... -
Bilgisayar destekli biyoloji öğretiminde öğretmenin rolü
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)IV ÖZET Bu araştırmanın amacı, `Bilgisayarlı Bire-Bir + Tartışma` öğretim yönteminin öğrencilerin biyoloji ders indeki başarılarına, fen tutumlarına, bilgisayar destekli öğrenmeye yönelik tutumlarına ve bilgisayar ile ... -
Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme ortamlarında geçişken bellek ile grup uyumu, grup atmosferi ve performans arasındaki ilişkinin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, öğrencilerinin bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme ortamlarındaki geçişken bellek ile grup uyumu, grup atmosferi ve performans ile arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmada ilişkisel araştırma ... -
Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme ortamlarında öğretmenin değerlendirmesini temel alarak yazar katkısının ağırlıklandırılması için bir araç geliştirme
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, öğretmen değerlendirmesini temel alarak vikilerde nitelikli yazar katkısını değerlendirmek için bir araç geliştirmek amaçlanmıştır. Ayrıca, bir ders bağlamında viki üzerinde gerçekleştirilen işbirlikli ... -
Bilgisayar destekli kimya eğitimi ile ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-04)Bu araştırma, ortaöğretim kurumlarında eğitimlerine devam etmekte olanöğrenciler ile ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin bilgisayar desteklieğitime ilişkin görüşlerini, bu görüşlere bağlı olarak öğrencilerin ...