9. sınıf öğrencilerine kuvvet kavramının öğretimi: Bir eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, 9. sınıf öğrencilerine Fizik Dersi'ndeki kuvvet kavramının nasıl daha iyi öğretilebileceğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışma, teori ile uygulamanın bir uyum içerisinde olması ve öğretimin daha nitelikli yapılabilmesi için eylem araştırması ile desenlenmiştir.Araştırma 2011-2012 eğitim öğretim yılı güz döneminde Ankara'da bir Anadolu Lisesi'nde uygulanmıştır. Uygulamanın tamamı 9. sınıfta okuyan 24 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcı olarak; 10 odak öğrenci seçilmiştir. Çalışma 23 Kasım-6 Ocak 2011 tarihleri arasında uygulanmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak için; video kayıtları, yarı yapılandırılmış görüşme, kuvvet kavram ön ve son testi, araştırmacı günlüğü ve ön ve son kavram haritaları olmak üzere farklı veri toplama araçları kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri SPSS 17.0 for Windows paket programı ve ile çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Nitel veriler ise, betimsel ve içeriksel analiz ile çözümlenmiş ve elde edilen bulgular araştırma sorularına bağlı kalınarak yorumlanmıştır.Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin kuvvet konusundaki başarılarında anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Konuyu daha fazla sorgulayabilen ve yorum yapabilen bireyler haline gelmişlerdir. Başarılarındaki bu fark; nicel verilerle sayısal olarak ortaya koyulurken, nitel verilerle de desteklenmiştir. In this research, the methods to help 9th grade students comprehend the concept of force in Physics classes in a better way have been aimed to be put forward. The study has been combined with action research so as to harmonize the theory with practice as well as conduct a more qualified teaching.The study was carried out in the fall semester of 2011 and 2012 academic year at an Anatolian High School in Ankara. All the study was conducted with 24 9th graders. We have focused on 10 students as participants / subjects. The study was carried out between the dates of November 23 and January 6, 2011. In order to collect data, different techniques such as video-recording, semi-structured interview, pre and post-test for the concept of `force?, researcher diary and pre and post concept maps were all implemented. The quantitative data were analysed through SPSS 17.0 software program and interpreted accordingly. Qualitative data, however, were analysed via descriptive and inclusive analysis and the findings gathered were interpreted in accordance with the survey questions.At the end of the research, a significant difference was observed in the understandings of the students about the concept, `force?. They have turned into more inquisitive and interpreting ones. This meaningful difference has not only been supported with quantitative figures but also through qualitative data as well.
Collections