Bağlam temelli öğrenme ile desteklenen bütünleştirici öğrenme modelinin öğrencilerin kimya öğretimine yönelik tutum, motivasyon ve başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, 10.sınıf kimya dersi öğretim programında yer alan Halojenler konusu öğretimini, bağlam temelli öğrenme ile desteklenen bütünleştirici öğrenme modeline uygun olarak hazırlanan etkinlikler yardımıyla gerçekleştirmek ve bu etkinliklerin öğrencilerin bağlam temelli kimya motivasyonlarına, kimya dersine yönelik tutum ve başarılarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Ankara ilindeki bir Anadolu Lisesi'nin iki farklı 10.sınıf şubesinde öğrenim gören 60 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Bağlam Temelli Kimya Motivasyon Ölçeği, Kimya Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ve Halojenler Başarı Testi ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen verilerin analizi için bağımlı ve bağımsız gruplar için t-testi yapılmıştır. Araştırmanın sonunda bağlam temelli öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin bağlam temelli kimya motivasyonlarını, kimya dersine yönelik tutum ve başarılarını artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. In this research, the aim was to teach Halogens subject included in 10th class chemistry course curriculum with activities that are suitable for generative learning model integrated with context-based learning and to determine the effect of context-based activities on context-based chemistry motivations, attitude and achievement for chemistry course of students. The study sample consists of 60 students studying at two different 10th class branches of an Anatolian High School in Ankara in 2011-2012 school years. The research was carried out quasi-experimental design with pretest and posttest control group. Context-Based Chemistry Motivation Scale, Attitude Scale Towards Chemistry Course and Halogens Achievement Test and Semi-Structured Interview Form were used as data collection means in the research. For the analysis of the data obtained at the end of the research t-test was made for dependent and independent groups. At the end of the research it was concluded that context-based learning activities increased the context-based chemistry motivations, attitudes and achievement for chemistry course of the student.
Collections