Belirtisiz istatistikten yararlanılarak matematik eğitimi derslerine yönelik tutumun belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Matematik Öğretmenliği öğrencilerinin matematik eğitimi derslerine yönelik tutumlarının belirlenmesi için belirtisiz istatistik ve klasik test geliştirme yöntemlerinden yararlanılarak bir tutum ölçeği oluşturulmuş ve öğrencilerin matematik eğitimi derslerine yönelik tutumları belirlenmiştir. Ölçek maddeleri araştırmacılar tarafından ilgili literatür taranarak ve uzman görüşlerine başvurularak belirlenmiştir; bunun sonucunda 40 maddelik taslak ölçek hazırlanmıştır. Bu ölçek Hacettepe ve Balıkesir Üniversiteleri Eğitim Fakültelerinin OFMA Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümlerinde okumakta olan toplam 400 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 11.5 kullanılmış ve klasik yöntemle yapılan analizler sonucunda ölçek 18 maddeye indirilmiştir. Ölçeğin güvenirliği için elde edilen Cronbach Alpha katsayısı 0,928'dir. Geçerlik için yapılan faktör analizi sonucunda ölçeğin maddelerinin tek boyutta toplandığı görülmüştür.Ayrıca belirtisiz yöntemle yapılan analizler ile klasik yöntemle yapılan analiz sonuçları karşılaştırılmış ve bunlara ilişkin yorumlar yapılmıştır. Daha sonra, elde edilen 18 maddelik nihai ölçek Hacettepe, Gazi ve Başkent Üniversiteleri Eğitim Fakültelerinin OFMA Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği öğrencilerine uygulanmıştır. Veriler değerlendirilirken tutumların belirlenmesinde klasik ve belirtisiz yöntemlerin her ikisi de uygulanarak elde edilen sonuçlar karşılaştırılmıştır. Ayrıca elde edilen tutum puanlarının çeşitli değişkenlerle ilişkisi araştırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Belirtisiz (fuzzy, bulanık) kümeler, belirtisiz istatistik, belirtisiz beklenen değer, matematik eğitimi, tutum ölçeği, likert tipi tutum ölçeği geliştirme, matematik eğitimi dersleri. In this study, by making use of Fuzzy Statistics and classical test developmentmethods, an attitude scale has been constructed in order to identify the attitudes ofmathematics education students towards mathematics education courses, andtheir attitudes towards the courses have been revealed. The items in the scalehave been determined through a review of literature and consulting experts in thearea; and as a result, a pilot scale consisting of 40 items has been prepared. Thisscale has been applied to 400 students studying in the division of Mathematicseducation at OFMA departments and Elementary Mathematics EducationDepartments of Hacettepe University and Balıkesir University. In analysing thecollected data, SPSS 11.5 has been used and as a result of the analysisperformed through classical method, the number of the items in the scale havebeen reduced to 18. The Cronbach Alpha for the reliability of the scale is 0,928.After a validity factor analysis, it is found out that the items of the scale have beenformed in a single dimension. Besides, the analysis performed through fuzzystatistics and classical methods have been compared and the results have beeninterpreted. Then, the final 18-item scale has been applied to students studying atOFMA Department, the division of Mathematics Education and ElementaryMathematics Education at Hacettepe, Gazi and Baskent Universities. Whileevaluating the data, both classical and fuzzy methods have been applied and theresults have been compared. Furthermore, the relationship between attitudescores and different variables has been investigated.Keywords: fuzzy sets, fuzzy statistics, fuzzy expected value, mathematicseducation, attitude scale, developing a Likert Type Attitude Scale, Mathematicseducation courses.
Collections