Bakteriyoloji konularının orta öğretim biyoloji programındaki yerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BAKTERİYOLOJİ KONULARININ ORTA ÖĞRETİM BİYOLOJİ PROGRAMINDAKİ YERİNİN BELİRLENMESİ Berivan Karabulut Hacettepe Üniversitesi, Biyoloji Eğitimi Bölümü, Ortaöğretim, Fen ve Matematik Alanlar Anabilim Dalı ÖZ Bu araştırmada bakteriyoloji ile ilgili konulara orta öğretim biyoloji programında ne ölçüde yer verildiğinin belirlenmesi ve hangi konularda ayrıntılı bilgiye gereksinim duyulduğunun saptanması amaçlanmıştır. Mevcut orta öğretim biyoloji programında bakteriler ile ilgili konulara ne ölçüde yer verildiğinin belirlenmesi amacı ile mevcut biyoloji programları ve lise 1., 2. ve 3. sınıf biyoloji kitapları incelenmiştir. Bu incelemelere dayanarak hangi bakteriyoloji konularının gerekli olup olmadığını belirlemek amacı ile orta öğretim kurumlarında görev yapan biyoloji öğretmenleri ve lise son sınıf fen bölümü öğrencilerine ayrı ayrı uygulanmak üzere iki anket hazırlanmıştır. Hazırlanan anketler, İstanbul, İzmir, Elazığ, Rize ve Tunceli illerindeki örnekleme katılan orta öğretim kurumlarında çalışan toplam 70 biyoloji öğretmeni ve 255 lise son sınıf fen bölümü öğrencisine uygulanmıştır. Yapılan çalışmalarda, 2000 - 2001 eğitim - öğretim yılına kadar okutulan orta öğretim biyoloji programlarında ve biyoloji ders kitaplarında `Bakteriyoloji` başlığı altında bir konunun yer almadığı, bakteriyoloji ile ilgili konuların diğer üniteler içerisinde yer aldığı saptanmıştır. Uygulanan anketler sonucunda, öğretmenlerin biyoloji programındaki bakteriyoloji konularını yeterli bulmadıkları, öğrencilerin ise bakteriler ile ilgili konuları tam olarak öğrenemeden ve önemini kavramadan mezun oldukları belirlenmiştir. Orta öğretim biyoloji programının eksikliğinden kaynaklanan bu durumun giderilmesi için, orta öğretim biyoloji programının incelenerek güncelleştirilmesine gerek vardır. Anahtar Kelimeler: Bakteriyoloji, Biyoloji eğitimi, Orta öğretim. Danışman: Yrd. Doç. Dr. Esin ATAV, Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Eğitimi Bölümü, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Anabilim Dalı THE PLACE OF BACTERIOLOGY IN HIGH SCHOOL BIOLOGY CURRICULUM Berivan Karabulut Hacettepe Üniversitesi, Biyoloji Eğitimi Bölümü, Ortaöğretim, Fen ve Matematik Alanlar Anabilim Dalı ABSTRACT In this study, it is aimed to determine at which level the bacteriology usedS in secondary school biology cirriculum and at which level detailed information is required. The present biology cirriculum and high school 1th, 2nd, 3rd, grade biology books are investigated for the purpose of the determination at which level the bacterias are mentioned in the present secondary school biology cirriculum. Based on these investigations, for the purpose of the determination of which bacteriology matters are essential, two questionnaires are prepared to apply seperately either to the biology teachers who work in secondary schools and to high school 3rd grade science department students. The questionnaires are applied to 255 high school 3rd grade science department students and to totally 70 biology teachers who work in secondary school who are included in the sample in Istanbul, Izmir, Elazığı, Rize and Tunceli. As a result of the investigations it is found that no matter under about the title of `Bacteriology` is participated either in the biology cirriculum which is prepared in 2000-2001 school year or in biology course books and also found that the matters regarding to bacteriology take part in other units. The questionnaires concluded that the teachers find inadequate the matters about bacteriology in the biology cirriculum and it is also observed that the students graduate without learning and comprehending the importance of the matters about bacterias. To remove this situation caused by the secondary school biology cirriculum, updating the secpondary school biology cirriculum by examining is required. Keywords: Bacteriology, High School, Biology Curriculum Advisor: Yrd. Doç. Dr. Esin ATAV, Hacettepe University, Department of Biyology Education High School Natural Sciences and Mathematics Section.
Collections