Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 290-309 of 319
-
Using drama in teaching English for young learners
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma İngilizce öğretiminde drama metodunun mu, geleneksel yöntemin mi daha etkili ve başarılı olduğunu incelemiştir. Ön test ve son testin kullanıldığı bir çalışmadır.Çalışma, her biri 17 öğrenciden oluşan deney ve ... -
Üniversite giriş sistemindeki değişikliklerin öğrenci, anne-baba ve öğretmenler tarafından algılanışı
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı, üniversite sınavına girecek öğrencilerin, anne-babalarının ve öğretmenlerinin üniversiteye giriş sınavındaki değişiklikleri algılama şekillerini ortaya koymaktadır. Bu genel amaca bağlı olarak ... -
Üniversite öğrencilerinde benliğin ayrımlaşmasının eş seçimi tutumlarına etkisi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-06)Bu çalışmada üniversite öğrencilerinde benliğin ayrımlaşma düzeylerinin eş seçimi tutumlarına etkisi incelenmiştir. Araştırma genel ilişkisel tarama modelinde bir çalışmadır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 ... -
Üniversite öğrencilerinde mükemmeliyetçilik ve öfke ilişkisi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Tıpkı diğer duygular gibi öfke de doğal bir insani duygudur. Ancak diğer duygulardan farklı olarak öfkeye sebep olan durumlar ve tepkiler farklılaşabilmektedir. Öfke, basit bir ?sinirlilik? ve ?kızgınlık? halinden, yoğun ... -
Üniversite öğrencilerinin algılanan sosyal destek düzeyleri ile duygusal zekaları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin duygusal zekâları, algılanan sosyal destekleri açısından incelenmiştir.Araştırma genel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi Konya Selçuk ... -
Üniversite öğrencilerinin duygularını ifade edebilmelerinin aleksitimi ve psikolojik ihtiyaçlarına göre incelenmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin duygularını ifade etmeleri ile aleksitimi ve psikolojik ihtiyaçları arasındaki ilişkiyi çeşitli değişkenlere göre incelemektedir. Araştırmanın bağımsız değişkenleri cinsiyet, sınıf, ... -
Üniversite öğrencilerinin kendini toparlama gücü ile duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin kendini toparlama gücü ile duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir.Araştırmanın örneklemi Selçuk Üniversitesi'ne bağlı çeşitli fakültelerde öğrenim görmekte ... -
Üniversite öğrencilerinin öfke ve öfkeyi ifade etme biçimlerinin akılcı olmayan inançlar ve bazı değişkenler açısından incelenmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin öfke ve öfkeyi ifade etme biçimlerinin akılcı olmayan inançlar, cinsiyet ve yaş açısından anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmanın genel evrenini, ... -
Üniversite öğrencilerinin Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavına ait verileri ile baskın zeka alanları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, fakültelerin lisans eğitimine devam eden birinci sınıf öğrencilerinin, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınav sistemi verileri ile Çoklu Zekâ Teorisine göre baskın zeka alanları arasındaki ilişkiyi belirlemek ve ... -
Üniversite öğrencilerinin öz-anlayış düzeylerinin bilinçli farkındalık kişilik özellikleri ve bazı değişkenler açısından incelenmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin bilinçli-farkındalık ve beş faktör kişilik özelliklerinin öz-anlayış düzeylerini anlamlı düzeyde yordayıp yordamadığını ve üniversite öğrencilerinin öz-anlayış puanlarının ... -
Üniversite öğrencilerinin özgecilik, kişilik özellikleri ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-08)Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin özgecilik, içe-dışa dönük kişilik özellikleri ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 2016 öğretim yılında Konya ilinde öğrenim ... -
Üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi olma düzeylerinin kişilik özellikleri ve öz-anlayış açısından incelenmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi olma, kişilik özellikleri ve öz-anlayış düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik olup kişilik özellikleri ve öz-anlayış düzeylerinin psikolojik iyi ... -
Üniversite öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin empatik eğilim, duyguları ifade etme ve öz - anlayış açısından incelenmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin saldırganlık düzeyleri empatik eğilim, duyguları ifade etme ve öz-anlayış açısından incelenmiştir.Araştırma genel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ... -
Üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı, sosyal destek ve problem çözme yaklaşımları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı, sosyal destek ve problem çözme yaklaşımları arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik olup, sosyal destek ve problem çözme yaklaşımlarının sosyal kaygı puanlarını ... -
Üniversite öğrencilerinin sosyal problem çözme düzeylerinin sosyal yetkinlik ve bazı değişkenler açısından incelenmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin sosyal problem çözme düzeylerinin; sosyal yetkinlik, sınıf, cinsiyet, yaş, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Genel ... -
Üniversite öğrencilerinin stres ile başa çıkma stilleri ile pozitif ve negatif duygu arasındaki ilişki
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma stilleri ile olumlu ve olumsuz duyguları arasında anlamlı düzeyde ilişki olup olmadığınının belirlenmesidir.Araştırmanın modeli genel tarama modellerinden ... -
Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlıklarının Duygu Düzenleme Becerileri Açısından İncelenmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-19)Araştırmanın genel amacı, Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerinin, öğrencilerin yalnızlığını yordayıp yordamadığını incelemektir. Bu amaca bağlı olarak, cinsiyet ve eğitim süresinin değişkenlerine ... -
Üniversite öğrencilerinin, karar verme stillerinin ve karar vermede özsaygı düzeylerinin utangaçlık ve benlik saygısı açısından incelenmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin, karar verme stillerinin ve karar vermede özsaygı düzeylerinin utangaçlık ve benlik saygısı açısından incelenmiştir. Araştırmanın genel evreni, Selçuk Üniversitesinin farklı ... -
Üniversitelerdeki öğretim elemanlarının psikolojik taciz (mobbing), iş doyumu ve algılanan sosyal destek düzeyleri
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yaşamda etkili olan ekonomik, toplumsal, bilimsel, teknolojik gelişim ve değişime rağmen insan unsuru önemini ve değerini yitirmemekte aksine daha fazla etkin olmaktadır. İnsan, ömrünün önemli bir kısmını iş ya da mesleği ... -
Üst düzey uzamsal yeteneğe sahip matematik öğretmen adaylarının düşünme yapılarına göre SOLO taksonomisi düzeylerinin belirlenmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-04)Birçok alanda olduğu gibi matematikte de yetenek önemlidir. Yetenekler, bireysellikten ötürü benzerlik ve farklılıklara sahiptir. Bu durum bireylerin uzamsal düşünebilme yeteneği ve düşünme yapılarında da farklılıklara ...