Üniversite öğrencilerinin özgecilik, kişilik özellikleri ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin özgecilik, içe-dışa dönük kişilik özellikleri ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 2016 öğretim yılında Konya ilinde öğrenim gören üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya 454 (309 kız, 145 erkek) üniversite öğrencisi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Eysenck Kişilik Envanteri'nin dışa dönüklük alt ölçeği, özgecilik ölçeği ve Sosyal Problem Çözme Envanteri- Kısa Formu kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS® Statistics v24.0 programı kullanılarak Pearson korelasyon testi, lineer çoklu regresyon analizi, t-testi ve ANOVA ile analiz edilmiştir. Çalışmada kızların erkeklerden daha yardımsever oldukları bulunmuştur. İçe dönük kişilerle karşılaştırıldığında dışa dönük kişiler özgecilik ve alt boyutlarının tümünden anlamlı olarak daha yüksek puan almışlardır. Dışa dönüklük, özgecilik ve sosyal problem çözme becerisi arasında pozitif yönlü korelasyon vardır. Dışa dönüklük ve sosyal problem çözme becerisi özgeciliği anlamlı olarak yordamaktadır. Sonuç olarak dışa dönük ve/veya sosyal problem çözme becerisi yüksek olan insanlar daha özgecidir. Ayrıca özgeciliğe sosyal problem çözme becerisinin katkısını belirlemek için ileri araştırmalar önerilir. In this study, the relation between the altruism, extroverted personality traits and social problem solving skills of university students was investigated. The sample of the study constitutes university students who are studying in Konya in the academic year of 2016. The research was conducted on 454 students (309 females, 145 males). The following scales were used as data collection tools: Eysenck Personality Inventory's Extraversion subscale, Altruism Inventory and Social Problem Solving Inventory- Short Form. Data were analyzed by Pearson correlation test, linear multiple regression analysis, t-test and ANOVA using SPSS® Statistics v24.0. It was determined that girls were more helpful than boys. Compared to intorverted persons, extroverted persons had significantly higher scores on altruism and all its sub-dimensions. Positive correlations were found between extraversion and altruism and social problem solving skills. According to the regression analysis, both extraversion and social problem solving skills significantly predicted altruism. As a result, people who are high in extroversion and/or social problem solving skills are more altruistic. In addition, further research is recommended to determine the contribution of social problem solving skills to altruism.
Collections