Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlıklarının Duygu Düzenleme Becerileri Açısından İncelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın genel amacı, Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerinin, öğrencilerin yalnızlığını yordayıp yordamadığını incelemektir. Bu amaca bağlı olarak, cinsiyet ve eğitim süresinin değişkenlerine göre öğrencilerin yalnızlık puan ortalamalarında anlamlı farklılaşma var mıdır? sorularına cevap aramıştır. Veriler, 318 öğrenciden (K:215; E: 105) toplanmıştır. Araştırmada UCLA Yalnızlık Ölçeği ve Ergenler İçin Duygu Düzenleme Ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin, Dışsal İşlevsel Duygu Düzenleme alt boyutu, Yalnızlık puanlarının % .06 sını yordamaktadır. Cinsiyete göre öğrencilerin yalnızlık puanları farklılaklaşmaktadır (p<.05). 2. Sınıf öğrencilerinin yalnızlık puan ortalamaları, 1. Sınıf öğrencilerinin yalnızlık puanlarından anlamlı olarak yüksektir.Anahtar Kelimeler: Duygu Düzenleme, Yalnızlık, cinsiyet-yalnızlık The aim of this research is to investigate whether emotion regulation skills of vocational school students predict loneliness. According to this purpose, it seeks an aswer for the question of `is there any significant differentiation of students' lonelity point average in terms of their gender and between training periods?`. The datas were gathered from 318 students (F: 215, M: 105). In this research UCLA Loneliness Scale and Regulation of Emotions Questionnaire for Adolascents were used. External- dysfunctional internal consistency values of students predicts .06% of lonelity score. Lonelity score of students differentiates according to gender (p<.05). Loneliness average score of second class university students is significantly higher than first class students. Key words: Emotion Regulation, Lonelity, gender- lonelity
Collections