Now showing items 281-300 of 2153

    • Kamudaki mühendis kökenli yöneticilerin özelliklerinin araştırılması: Kocaeli ve Yalova illerinde bir uygulama 

      Uyar, Sezen (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VI ÖZET Bu araştırmada kamuda çalışan mühendis kökenli yöneticilerin özellikleri, sorunları belirlenmeye ve incelenmeye çalışılmıştır. Araştırma yöntemi olarak^kamu sektöründe yönetici pozisyonunda görev yapan mühendislerle ...
    • Medyada siyasi aktör kullanımı: Kemal Derviş 

      Güven, Oğuzhan (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      V ÖZET Medyada siyasi aktör kullanımına yönelik yapılan bu çalışmada, Hürriyet ve Sabah gazetesinin 19 Şubat 2001 ekonomik ve siyasi krizinin aramdan ABD' den Türkiye'ye getirtilerek Ekonomiden Sorumlu Devlet ...
    • İşletme bütçelerinde yönetim kararlarında kullanılması ve bir uygulama örneği 

      Sarioğlu, Y. Kenan (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İŞLETME BÜTÇELERİNİN YÖNETİM KARARLARINDA KULLANILMASI VE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ ÖZET Anahtar Kelimeler : İşletme Bütçeleri, Yönetim Kararları İşletmelerin genel amaçları, değer yaratmak ve yaratılan bu değerleri piyasanın ...
    • Postmodern yönelimli sanal organizasyonlarda liderlik konsepti 

      Yücebalkan, Benan (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      POSTMODERN YÖNELİMLİ SANAL ORGANİZASYONLARDA LİDERLİK KONSEPTİ Benan YÜCEBALKAN Anahtar Kelimeler: Postmodernizm, Sanal Organizasyonlar, Liderlik. Özet: Modernizmin eylem kodlannı programlayan standartlaşma, uzmanlaşma, ...
    • Türkiye ile Rusya federasyonu arasında 1990 sonrası dış ticaret ilişkileri 

      Samadov, Nigar (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET 1990 yılı sonrasında Türkiye ve Rusya Federasyonu arasındaki dış ekonomik ilişkiler dengesi Türkiye'nin aleyhine gelişmektedir. 2000 yılında iki ülke arasındaki ticaret hacmi 4,5 milyar Dolar ile bugüne kadarki ...
    • Türk reklamlarında marka imajı ve gençler üzerine bir değerlendirme 

      Varli, Saadet Zeynep (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      TÜRK REKLAMLARINDA MARKA İMAJI VE GENÇLER ÜZERİNDE BİR DEĞERLENDİRME ÖZET Araştırma, marka, jmaLve bunları hedef kitleye sunmaya yarayan reklam ve potansiyel tüketici gençler üzerine kurgulanmıştır. Burada özellikle ...
    • Perakendecilikte hipermarketler ve yatay rekabet Kocaeli bölgesinde bir uygulama 

      Muratoğlu, Halil (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VI ÖZET Perakende mağazacılıkta yaşanan gelişmeler ve yoğunlaşan rekabet sonucu, mağaza yöneticiliğinin bazı anlayışlarında değişmeler yaşanmaktadır. Hemen her alandaki işletmeler, müşteri memnuniyeti üzerinde durmakta ve ...
    • Fener Rum Patrikhanesinin siyasi faaliyetleri 

      Ersöz Tüğen, Arzu (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET Hıristiyanlık, uzun yıllar herhangi bir bölünmeye maruz kalmadan devam etmiş, fakat daha sonradan yaşanan olaylar nedeniyle üç büyük kola ayrılmıştır. Bu kollar arasında yer alan Ortodokslar kendilerine merkez ...
    • Türkiye`de sosyal güvenlik sisteminin tamamlayıcısı olarak bireysel emeklilik sisteminin yeri 

      Şahin, Mustafa (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VII TÜRKİYE'DE SOSYAL GÜVENLİK SİSTEMİNİN TAMAMLAYICISI OLARAK BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNİN YERİ ÖZET Dünyanın birçok gelişmiş ülkesinde ve bazı gelişmekte olan ülkelerde özel emeklilik fonları sosyal güvenlik ...
    • Özel güvenlik sistemi kapsamında güvenlik müdendisliği kavramının incelenmesi 

      Dağdeviren, Deniz (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Klasik güvenlik kurumlarındaki mevcut katı bürokratik yapının, teknolojik gelişmelerin doğurduğu güvensizlik ortamına, liderlik etmesi mümkün değildir. Modern devlet anlayışında her geçen gün daha da söz sahibi olan ...
    • Sanayi yatırımlarında fizibilite çalışmaları ve tekstil sanayiine ilişkin bir uygulama 

      Özbek, Özer (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IX ÖZET Yatırım projelerinde finansal değerleme, bir yatırım projesinin finansal yönden yapılabilir olup olmadığının araştırılmasına ve analiz edilmesine yönelik bir dizi çalışmadan ibaret bir süreçtir. Finansal değerleme, ...
    • İşletmelerde insan kaynakları planlamasının uygulanma düzeyi: Ampirik bir araştırma 

      Daştemur, Mehmet (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Anahtar Kelimeler : insan Kaynakları Yönetimi, İnsan Kaynakları Planlaması insan kaynakları planlaması, örgütün gelecekte ihtiyaç duyacağı iş gücünün yer ve zaman olarak, sayı ve nitelik olarak düzenlenmesidir. ...
    • Post-modern işletmecilik eğilimleri açısından sanal organizasyonların incelenmesi 

      Acar, Kerim (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IX POST-MODERN İŞLETMECİLİK EĞİLİMLERİ AÇISINDAN SANAL ORGANİZASYONLARIN İNCELENMESİ ANAHTAR KELİMELER Sanallık, Post-modernizm, Dış Kaynak, Temel Yetenek, Tele Çalışma, İnternet, Değişim, Dönüşüm, Modernizm, Hiyerarşi, ...
    • Türkiye`de iktisadi istikrarsızlığın kaynakları: Fiyat istikrarsızlığı üretim ilişkisi (1980-2000) 

      Arslan, İbrahim (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      iktisat biliminde üretim ve fiyat istikrarsızlığı arasındaki ilişki farklı dönemlerde farklı şekillerde tartışılmıştır. Günümüzde kabul gören genel görüş, fiyat istikrarsızlığının, orta ve uzun dönemde üretimi olumsuz yönde ...
    • 17 Ağustos 1999 İzmit depreminde evi zarar gören ailelerin geçici ve kalıcı konutlardaki yaşamlarının bina-mobilya açısından incelenmesi ve sonuçları 

      Ertürk, Filiz (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      17 Ağustos depremini yaşamış insanlar, yaşadıkları evleri zarar gördükten sonra, geçici ve daha sonra kalıcı konutlara geçme durumunda kalmışlardır. Birkaç yıl arayla yaşadıkları bu üçlemenin, insanlar üzerinde bina ve ...
    • Yaşam tarzının otomobil satın alma kararları üzerine etkisi 

      Firat, Duygu (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VI ÖZET Bugünün pazarlama anlayışında, pazarlamacılar, dolayısıyla işletmeler için, hareket noktası tüketicidir. İşletmeler, tüketici istek, ihtiyaç, arzu ve beklentilerine uygun mal/ hizmet üretmektedirler. Pazarlama ...
    • Türkiye`de iktisat politikalarının dönemselleştirilmesine yeniden bakış: 1923-2000 

      Öcal, Zehra (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      V ÖZET Türkiye'de Cumhuriyet dönemi iktisat politikalarının dönemselleştirilmesi konusu genel olarak iktisatçıların fikir birliği içinde olmadıkları bir konudur. Türkiye İktisat Tarihi 1923 yılından günümüze incelendiğinde, ...
    • Kriz dönemlerinde enflasyon ve verimlilik ilişkisi 

      Karakadilar, Ömer (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VII ÖZET Ülkelerin ve toplumların gelişme seviyesine ve dolayısıyla, bireylerin hayat standardına etki edebilme potansiyeline sahip bir kavram olan verimlilik, enflasyonun önüne geçebilmek için hayati öneme sahiptir. Yüksek ...
    • Türk bütçe sistemi içinde belediye muhasebesi ve bir uygulama 

      Badem, Ahmet Cemkut (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      V ÖZET Devletin gerçekleştirdiği hizmetler günümüzün ihtiyaçlarına göre değişerek artarken, bu hizmetlerin maliyetleri de giderek yükselmektedir. Kamu yönetiminde hizmetlerin gelişmesine ve değişmesine bağlı olarak bu ...
    • Türkiye basınında azınlıklar ve marjinal gruplar 

      Demirkürek, İlkay (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET Bu araştırma da; azınlık kavramı ve temel kriterleri ele alınmakta ve Türkiye'deki etnik ve dini gruplardan temsili anlamda örnekler verilmektedir. Hangi bölgelerde yoğunlukla yaşadıkları, çok net olmamakla ...