ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 161-180 of 33945
-
Kurumsal itibarın ölçümünde kullanılan ölçek türlerine ilişkin karşılaştırmalı bir analiz
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)İtibar, kurumların paydaşlar nezdinde bir değer oluşturabilmesi için gerekli en temel enstrümanlardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda küreselleşme ile birlikte hızla artan rekabet ortamı içerisinde kurumların, ... -
Dijital aktivizm bağlamında değişen siyasi mizah anlayışı: 2018 Cumhurbaşkanlığı Seçimi örneğinde internet memes/caps üzerine bir inceleme
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Ele alınan çalışmada siyasi mizahın tarihsel süreçte geçirdiği dönüşüm ele alınarak, sosyal medya kullanımının artışı bağlamında caps/meme'lerin Türk siyasi gündemi içerisindeki konumunun belirlenmesi amaçlanmaktadır. ... -
Covid-19 pandemisi döneminde g20 ülkelerinin twitter ortamındaki diyalojik iletişim düzeylerinin ve kriz tepki stratejilerinin analizi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Kriz, örgüt faaliyetlerinin aksamasına veya örgütün faaliyetlerine son verebilme potansiyeline sahip olan olay veya olaylar dizisidir ve etkin bir şekilde yönetilmesi gerekmektedir. Örgütler, kriz yönetimi çalışmaları ... -
Akıllı teknoloji ürünlerinin dijital reklamlarının çözümlenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Teknolojinin tarihsel süreç içerisinde giderek gelişmesi ve internet teknolojisinin her geçen gün giderek artması insanlığın dijital dünyanın bir parçası haline gelmesini sağlamıştır. Günümüzde toplumlar hemen her alanda ... -
Sosyal medya'da pazarlama olgusunun satın alma davranışı üzerine etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Teknolojik gelişmelere bağlı olarak iletişim teknolojilerinde de yenilikler ortayaçıkmıştır. İletişim teknolojilerindeki gelişmelere bağlı olarak 2000'li yılların başındahayatımıza giren sosyal medya, gündelik yaşamımızın ... -
Algılanan iş stresinin iletişim becerilerine etkisinde duygusal zekanın rolü: Erzurum Araştırma ve Eğitim Hastenesinde çalışan sağlık personeline yönelik bir uygulama
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)katkılar sağlamaktadır. Bu bağlamda bireyin; kendisinin ve diğer bireylerin duygularını doğru şekilde algılaması, değerlendirip ifade etmesi, bu duygular arasında doğru bir biçimde ayrım yaparak düşünce ve davranışlarında ... -
Türkiye'de borsa endeksinin, altın, döviz, petrol ve korku endeksi ilişkisinin ekonometrik analizi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Günümüzde teknolojinin gelişmesi ile birlikte hisse senedi piyasalarını etkileyen ekonomik olaylara ve gelişmelere daha çabuk bir şekilde ulaşılabilmektedir. Bu nedenle, yerli ve yabancı sermayede önemli bir role sahip ... -
Bist 30 hisse senedi endeksinin kısa dönem öngörüsü: Saklı Markov Modeli uygulaması
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Borsa endeks tahmini, günümüz ekonomisinde oldukça popüler bir konudur. Yakın geçmişte borsalar küresel ekonominin ayrılmaz bir parçası haline geldi. Bu piyasadaki herhangi bir dalgalanma, kişisel ve kurumsal mali yaşamlarımızı ... -
Sınıflandırma ve Regresyon Ağaçları (CART) algoritması: Borsa İstanbul üzerine bir uygulama
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı; sınıflandırma ve regresyon ağaçları (CART algoritması) çatısı altındaki gini, twoing ve en küçük kareli sapma dallanma ölçütleri kullanılarak, gelişmiş ülkelerin (G7 ülkeleri) borsa endekslerinin BİST100 ... -
Karşılaştırmalı edebiyat bağlamında mektuplaşmaların yazarların edebi kimliklerine etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışma, yazarların özel mektuplarının edebi yaşantılarına etkisini incelemektedir. İki dünya savaşı döneminde mektuplaşan Zweig çifti ve savaş sonrası Alman edebiyatı ile Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatından seçilmiş ... -
Türkiye'nin Orta Doğu ülkeleri ile dış ticaretinin ekonometrik öngörüsü
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada Orta Doğu ülkelerinin Türkiye ile dış ticaretlerinin değerlendirilmesi ve bu konuda gelecek öngörüsünde bulunulması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik, Türkiye'nin seçilmiş Orta Doğu ülkelerine ihracat ve ... -
Robert Walser-Stefan Zweig ve Oğuz Atay'ın eserlerinde otobiyografik yansımalar
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada kökleri yüzyıllar öncesine dayanan, insanlığın en temel ve en ihtiyaç duyduğu kendini anlatma ve ifade etme amacının, yazıya yansımış hali olan otobiyografinin edebiyatta ve edebi eserlerde nasıl şekillendiği ... -
Postmodern roman ve filmde medyalararasılık
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışma, edebiyat ve sinema disiplinlerinin medyalararası ilişkilerini incelemektedir. Almanca edebiyatın (deutschsprachige Literatur) seçilmiş postmodern romanları ve bu romanların uyarlamaları arasındaki disiplinerarası, ... -
Türk sinemasında fantastik tür filmlerinin anlatı yapısı (Drakula İstanbul'da, Turist Ömer Uzay Yolunda ve Ulak filmleri üzerine bir inceleme)
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)İnsan, tarihin her döneminde anlatan bir varlık olmuştur. Söylentiler, masallar, hikâyeler ve efsanelerin her biri birer anlatı formudur. Doğal olarak da her anlatı az ya da çok kurmaca niteliğine yaslanır. Anlatı kavramının ... -
Youtube oyun videolarının 3-6 yaş arasındaki kız ve erkek çocukların oyun davranışlarına etkisi (Erzurum ili örneği)
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın temel amacı Youtube oyun videolarının 3-6 yaş arasındaki kız ve erkek çocukların oyun davranışları üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışmaya konu olan kavramlar ilgili yazın ... -
Instagram'da yer alan influencerların kullanıcı alışveriş alışkanlıklarına etkisi üzerine bir araştırma; Erzurum örneğinde
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Tüketim, insanlığın ilk çağlarından itibaren temel ihtiyacı karşılamak için yapılan doğal bir olguyken zaman içinde statü göstergesine, boş zaman etkinliğine, eğlenceye dönüşmüştür. Diğer yandan gelişen teknolojiyle birlikte ... -
Dijital sinema teknolojileriyle oluşturulan yeni kurgusal gerçeklik evreni: Hulk karakteri üzerinden bir inceleme
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Sinema, zamanla sahip olduğu geniş izleyici kitlesiyle birlikte teknolojiyle iç içe girmesiyle popüler kültürün en önemli tüketim nesnesi haline gelirken izleyenleri daha da büyülemeye arayışına girmiştir. Bu amaca ... -
Akıllı telefon bağımlılığı: Erzurum ili üzerine bir inceleme
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Günümüzde akıllı telefonlar yediden yetmişe neredeyse herkes tarafından kullanılmaktadır. Akıllı telefonların fiyatının makul olması, kolay taşınabilmesi, özelliklerinin geliştirilmesi ve kişiye özel olması gibi etmenler ... -
Dijital kültürde sinema izleme edimi: Netflix örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)21. yüzyılda bilgisayar, internet ve telekomünikasyon teknolojisinde yaşanan gelişmeler sinemanın film yapım, dağıtım, gösterim alanlarında büyük değişimler meydana getirmiştir. Dijitalleşmenin etkisiyle film gösterimi ... -
Geleneksel ve internet gazetelerinde haber sunum farklılıklarına yönelik bir inceleme: Hürriyet, Sabah, Takvim örneğinde 2019 yerel seçimleri
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)İnternet tüm dünyada yaygın olarak kullanılan araçları bünyesine katarak değişime zorlamaktadır. Köklü geçmişi olan gazeteler de internetin bu yenilikçi yönünden payını almaktadır. Bazı gazeteler, internetin sunduğu yeni ...