Covid-19 pandemisi döneminde g20 ülkelerinin twitter ortamındaki diyalojik iletişim düzeylerinin ve kriz tepki stratejilerinin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kriz, örgüt faaliyetlerinin aksamasına veya örgütün faaliyetlerine son verebilme potansiyeline sahip olan olay veya olaylar dizisidir ve etkin bir şekilde yönetilmesi gerekmektedir. Örgütler, kriz yönetimi çalışmaları gerçekleştirirken hem krizden etkilenenleri hem de kendi itibarlarını koruyabilmek adına kriz tepki stratejileri tercih etmektedirler. Kriz yönetimi gerçekleştirilirken kamularıyla olan ilişkilerine çok fazla önem vermeyen kimi örgütler yaşanan krizi göz ardı edebilmekte iken kamularıyla güçlü ilişkiler kuran ve diyalog kurma anlayışına sahip olan örgütler ise yaşanan krizin ortadan kaldırılabilmesi adına daha fazla sorumluluk alabilmektedirler. Bu doğrultuda krizler özelinde hem diyalojik iletişim hem de kriz tepki stratejileriyle ilgili birçok araştırma yapılmasına rağmen bu alanda yapılan çalışmalarda daha çok itibar olgusu irdelenmiş fakat kriz tepki stratejileri ve diyalojik iletişim arasındaki ilişkiye çok fazla değinilmemiştir. Bu eksiklikten yola çıkılarak hazırlanan bu çalışmanın amacı kriz tepki stratejileri ve diyalojik iletişim arasındaki ilişkiyi G20 ülkeleri özelinde Covid-19 pandemisi krizinin her ülkede ortaya çıktığı ilk 28 günlük süre içerisinde ortaya koymak ve ilgili literatüre katkı sağlamaktır. Çalışma kapsamında Covid-19 pandemisi döneminde G20 ülkelerinin sağlık bakanlıklarının resmi Twitter hesapları incelemeye alınmıştır. Araştırmalar sonucu elde edilen veriler niceliksel ve niteliksel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda G20 ülkelerinin sağlık bakanlıklarının Twitter ortamında tercih ettikleri kriz tepki stratejilerinin haftalık değişimi, kriz gönderi sayıları, kriz gönderi sayısının toplam gönderi sayısı içerisindeki oranı belirlenmiş; kriz tepki stratejileri kategorik olarak ayrıştırılmış, ülkelerin diyalojik iletişim düzeyleri belirlenmiş daha sonrasında ise tercih edilen kriz tepki stratejileriyle ülkelerin diyalojik iletişim düzeyleri arasındaki ilişki analiz edilmiş ve bu iki değişken arasında herhangi bir ilişkinin olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Diyalojik İletişim, Kriz Yönetimi, Kriz İletişimi, Kriz Tepki Stratejileri, Halkla İlişkiler, G20 Ülkeleri, Twitter, Covid-19 A crisis is an event or series of events that has the potential to disrupt the activities of the organization or put an end to the activities of the organization, and it needs to be managed effectively. Organizations, while carrying out crisis management studies, prefer crisis response strategies in order to protect both those affected by the crisis and their own reputations. While some organizations that do not attach much importance to their relations with their publics while managing the crisis, can ignore the crisis, while organizations that establish strong relations with their public and have an understanding of dialogue can take more responsibility in order to eliminate the current crisis. In this direction, although there have been many researches on both dialogic communication and crisis response strategies specific to crises, the reputation phenomenon has been examined more in the studies conducted in this field, but the relationship between crisis response strategies and dialogic communication has not been mentioned much. The aim of this study, which was prepared based on this deficiency, is to reveal the relationship between crisis response strategies and dialogic communication, in the first 28 days of the Covid-19 pandemic crisis in each country, and to contribute to the relevant literature.Within the scope of the study, the official Twitter accounts of the health ministries of the G20 countries during the Covid-19 pandemic period were examined. The data obtained as a result of the researches were analyzed using quantitative and qualitative methods. As a result of the analysis, the weekly change of crisis response strategies preferred by the health ministries of G20 countries in the Twitter environment, the number of crisis posts, the ratio of the number of crisis posts to the total number of posts were determined; Crisis response strategies were categorically separated, the dialogic communication levels of the countries were determined, and then the relationship between the preferred crisis response strategies and the dialogic communication levels of the countries was analyzed and it was found that there was no relationship between these two variables.Keywords: Dialogical Communication, Crisis Management, Crisis Communication, Crisis Response Strategies, Public Relations, G20 Countries, Twitter, Covid-19
Collections