Sosyal medya'da pazarlama olgusunun satın alma davranışı üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojik gelişmelere bağlı olarak iletişim teknolojilerinde de yenilikler ortayaçıkmıştır. İletişim teknolojilerindeki gelişmelere bağlı olarak 2000'li yılların başındahayatımıza giren sosyal medya, gündelik yaşamımızın bir parçası haline gelmiş veberaberinde birçok değişimi birilikte getirmiştir. Sosyal medya, kişilerin birbirleriyleiletişim kurduğu, içerik paylaşımlarında bulunduğu ve diğer kişilerle bağlantı içerisindeoldukları sanal ortamlardır. Sosyal medya araç ve ortamları sayesinde insanların bilgiyeulaşabilmesi daha hızlı ve kolay hale gelmiş; insanlar zaman ve mekâna bağlı olmaksızındünyanın bir ucundan diğer ucuna iletişim kurma imkânına sahip olmuştur. Sosyal medyaberaberinde getirdiği bu yeniliklerle birlikte, pazarlama anlayışına da farklı bir boyutkazandırmıştır. Buna bağlı olarak sosyal medya pazarlaması kavramı ortaya çıkmıştır.İnternet ağı üzerinden sosyal medya araç ve ortamları kullanılarak yapılan tüm çalışmalar,sosyal medya pazarlaması olarak tanımlanmaktadır. Sosyal medya pazarlama araç veortamları sayesinde tüketici davranışlarında da değişimler meydana gelmiştir. Tüketiciler,sosyal medya araç ve ortamları sayesin de, ürün ve hizmetler hakkında araştırmalaryapabilmekte, bu ürün ve hizmetler hakkındaki bilgilerini ve görüşlerini diğer insanlarlapaylaşabilmekte ve satın alma kararını etkilemeye başlamıştır. Bu yeni gelişmelere bağlıolarak, işletmeler açısından bu süreci yönetmek hayati bir durum haline gelmiştir. Butezin amacı, sosyal medya pazarlamasının tüketici satın alam davranışları üzerindekietkisinin incelenmesidir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya Pazarlaması, Sosyal Medya Araç ve Ortamları,Sosyal Medya Uygulamaları, Tüketici Satın Alma Davranışları Depending on the technological developments, innovations have also emerged incommunication technologies. Social media, which entered our lives in the early 2000'sdepending on the developments in communication technologies, has become a part of ourdaily life and has brought many changes with it. Social media are virtual environmentswhere people communicate with each other, share content and connect with other people.Thanks to social media tools and environments, it has become faster and easier for peopleto access information; people have had the opportunity to communicate from one end ofthe world to the other, regardless of time and place. Along with these innovations, socialmedia has brought a different dimension to the understanding of marketing. Accordingly,the concept of social media marketing has emerged. All work done using social mediatools and environments over the internet is defined as social media marketing. Thanks tosocial media marketing tools and environments, changes have occurred in consumerbehavior. Thanks to social media tools and environments, consumers are able to conductresearch on products and services, share their information and opinions about theseproducts and services with other people, and have begun to influence their purchasingdecision. Depending on these new developments, it has become a vital situation forbusinesses to manage this process. The aim of this thesis is to examine the effect of socialmedia marketing on consumer purchasing behavior.Keywords: Social Media Marketing, Social Media Tools and Environments, SocialMedia Applications, Consumer Buying Behavior
Collections