İngilizce öğretmenlerinin pozitif psikolojik sermayeleri ile öğrencilerin yabancı dile yönelik tutumları ve kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, İngilizce öğretmenlerinin pozitif psikolojik sermayeleri ile öğrencilerin yabancı dile yönelik tutum ve kaygı arasındaki ilişkiyi inceleyerek, öğret-menlerin sahip oldukları bu sermayenin, öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutum ve yabancı dil kaygılarını nasıl etkilediğini ortaya koymayı amaçlamıştır.Araştırmanın dört temel değişkeni arasındaki ilişki olduğu düşünüldüğünden dolayı, araştırmada betimsel tarama modeli temelinde ilişkisel desen kullanılmış-tır. Adana'daki 29 devlet ortaokulunda görev yapan 95 İngilizce öğretmeni ile bu öğret-menlerin öğrencileri olan 2073 ortaokul sekizinci sınıf öğrencisi, araştırmanın asıl katılımcılar olmuştur. Veriler üç farklı ölçme aracı ve araştırmaya katılan öğrencilerin İngi-lizce dersi yıl sonu notlarını gösteren çizelgeler aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin çözüm-lenmesinde betimsel analizler, t-testi, ANOVA, korelasyon, çoklu regresyon analizi, Mann Whitney U, Kruskal Wallis ve Spearman Rho korelasyon analizleri kullanılmıştır. Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algı seviyeleri 'çok yüksek' olarak bulunmuştur. Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermayelerinin, öğrencilerin ya-bancı dil dersine yönelik tutumlarının, yabancı dil kaygılarının ve İngilizce dersi başarı-larının anlamlı bir yordayıcısı olmadığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte, öğrencilerin yabancı dile yönelik tutumlarının, yabancı dil kaygılarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu, aralarında anlamlı ve negatif yönlü bir ilişki bulunduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin yabancı dile yönelik tutumlarının İngilizce dersi başarı puanlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu, aralarında anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki bulunduğu saptanmıştır. Son olarak, öğrencilerin yabancı dil kaygılarının İngilizce dersi başarı puanlarının yordayıcısı olduğu, aralarında anlamlı ve negatif yönlü bir ilişki bulunduğu belirlenmiştir. Bu araştırmada, öğretmenlerin pozitif psikolojik sermayeleri ile öğrencilerin yabancı dile yönelik tutumları ve yabancı dil kaygıları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Ancak, yabancı dile yönelik yüksek düzeyde pozitif tutumu olan öğrencilerin, daha az yabancı dil kaygısına sahip oldukları ve İngilizce dersi başarı notlarının ise daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğ-retmenlerin pozitif psikolojik sermayelerinin, öğrencilerin yabancı dile yönelik tutumla-rına, yabancı dil kaygılarına ve İngilizce ders başarılarına yansımadığı sonucu çıkarılabi-lir. Bununla birlikte, öğrencilerin yabancı dile yönelik tutumları, kaygı düzeyleri ve başarıları üzerinde önemli bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin kaygı seviyeleri de, başarılarını etkilemektedir. Bu sonuçlardan yola çıkarak, İngilizce öğret-menlerinin, öğretme öğrenme sürecinde, öğrencilerinin tutum ve kaygı durumlarını dik-kate almaları önerilir. Bunun yanında, öğretmenlerin sahip olduğu pozitif psikolojik sermaye ile öğrencilerin tutum, kaygı ve başarıları arasındaki ilişkiyi incelemek üzere, farklı örneklem ve farklı araçlar kullanılarak, daha fazla çalışma yapılması da, araştırmanın bir başka önerisi olmuştur. This research aims to examine the relation between English teachers' positive psychological capital perceptions, and their students' attitudes towards English and foreign language anxiety levels, thereby, to discover the effects of this perception on students' attitudes and foreign language anxiety.On the basis of descriptive scanning model, correlational research de-sign has been used within the research, owing to the fact that there might be relationships among the four main variables. Ninety-five English teachers lecturing in eighth grade of public secondary schools in Adana, and their 2073 eighth grade students were the core participants in the study. Data were obtained by using three different scales, and lists showing the students' end of the academic year results from English course. Obtained data were analyzed by using descriptive analyses, t-test, ANOVA, correlation, multiple regression, Mann-Whitney U Test, Kruskal-Wallis Test and Spearman Rho correlation analysis. Teachers' positive psychological capital levels have been found `very high`. It has been identified that teachers' positive psychological capital level is not a predictor of students' attitude towards English course, their foreign language anxiety le-vel and their success in English. However, it has been determined that students' attitudes towards English course is a predictor of their foreign language anxiety levels, and there is a significant negative correlation between two. Also, there is a significant positive cor-relation between students' attitudes towards foreign language and their success in Eng-lish, therefore, it can be stated that students' attitudes towards foreign language predict their success in English course. Finally, it has been found that students' foreign language anxiety is a predictor of their success in English course; there is a significant negative correlation between those two variables.In this study, no significant relationships were de-tected between teachers' positive psychological capital levels and their students' attitudes towards foreign language, foreign language anxiety levels and success in English. How-ever, it has been found that students who have high positive attitudes towards foreign language have lower foreign language anxiety levels, but higher results from English course. According to the results from the study, it can be concluded that teachers' positive psychological capital levels do not predict students' attitudes, anxiety level and success in English. However, students' attitudes have a significant effect on their anxiety levels and their success. Furthermore, students' anxiety levels predict their success. Considering the research results, it is suggested to the teachers of English that students' attitudes and anxiety levels should be taken into account in the teaching and learning process. To the researchers, it is suggested that they conduct further studies with different participants and scales to investigate the relationship between teachers' positive psychological capital levels and students' attitudes, anxiety levels and success.
Collections