Ortaöğretim İngilizce dersinde dinamik değerlendirmeye ilişkin bir model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, `ortaöğretim İngilizce dersinde dinamik değerlendirmeye iliş-kin bir model önerisi ortaya koymak` tır. Araştırmada Tasarım Tabanlı Araştırma (TTA) yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırma, 2019 – 2020 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde Eskişehir Eti Sosyal Bilimler Lisesi hazırlık sınıfında gerçekleştirilmiştir. Araştırma Ortaöğretim İngilizce Öğretiminde ölçme ve değerlendirmeye ilişkin bir model geliştirme sürecidir. Dinamik değerlendirmeye ilişkin alanyazında yer alan prosedürler ele alınmış ve İngilizce dersine uyarlanarak bir model geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Dinamik değerlendirme prosedürlerine göre tasarlanan ölçme ve değerlendirme süreci bir dönem boyunca sınıf ortamında uygulanmıştır. Sınıf içi dinamik değerlendirme sürecine ilişkin elde edilen verilerin analizi sonucunda uygulayıcı tarafından modele ilişkin ders süreci, öğrenci katılımı, öğrenci güdülenmesi, öğretmen dönütü, öğretmen öz değerlendirmesi, öğrenci gereksinimi, öğret-men güdülenmesi, öğrenci değerlendirilmesi ve karşılaşılan sorunlar biçiminde temalar belirlenmiş ve model yorumlanmıştır. Ayrıca model uyarınca öğrencilerden temel dil becerilerinin değerlendirilmesine ilişkin verilerden elde edilen temalar da öğren-menin kolaylaşması, konuların anlaşılır hale gelmesi, öz değerlendirme, dil becerilerinin gelişimi, güdüleme oluşturma, etkin katılım, problem çözme ve dönütün faydaları biçiminde oluşmuştur. Bu bulgular doğrultusunda araştırmacılara ve uygulayıcılara öneriler sunulmuştur. The aim of this study is ` a model proposal on dynamic assessment in English course of high school education`. Design Based Research (TTA) method was used in the study. This research was carried out in the preparatory class of Eskişehir Eti Social Sciences High School in the first half of the 2019-2020 academic year. The research is a process of developing a model for measurement and evaluation in High School English Teaching. The procedures in the literature on dynamic assessment were taken into account and a model was developed and implemented by adapting it to the English course.The measurement and evaluation process, designed according to dynamic assessment procedures, was applied in the classroom environment for a semester. The measurement and evaluation process, designed according to dynamic assessment procedures, was applied in the classroom environment during the fall semester. as a result of the analysis of the data obtained by the implementer regarding the in-class dynamic assessment process model, the themes of the lecture process, student participation, student motivation, teacher feedback, teacher self-assessment, student needs, teacher motivation, student assessment and the problems encountered were determined by the implementer has been interpreted. In addition, the themes obtained from the data related to the model adapted to the as-sessment of basic language skills from the students were the benefits of facilitating learning, making the subjects understandable, self-assessment, development of lan-guage skills, motivation, active participation, problem solving and feedback.In line with these findings, suggestions were presented to researchers and practitioners.
Collections