Mesleki ve teknik eğitim öğrencilerinin öğretmenlerine güven ve güvenin ders motivasyonlarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada ortaöğretime (mesleki-teknik eğitim) devam eden öğrencilerin öğretmenlerine karşı güvenleri ile derslerine karşı motivasyonlarının; cinsiyete, yaşa ve okula göre önemliliğini belirlemek amaçlanmıştır. Nicel bir araştırma olup tarama modelinde ile gerçekleştirilen araştırmanın toplumunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılı Bolu ili merkez ilçesindeki mesleki ve teknik eğitim veren ortaöğretim okullarında eğitim gören 4589 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklemi ise tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak seçilmiş 1228 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Özer (2014) tarafında kullanılan ve uyarlanan `Öğretmene Güven Ölçeği (ortaokul ve lise öğrenci formu) ve `Öğrenci Motivasyonu Anketi` kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS 25.0 istatistiksel paket programları kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde, alt problemler doğrultusunda verilerin dağılımlarına göre parametrik ve nonparametrik analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Öğrenciler Öğretmenlerine güvenmektedirler. Özellikle, kız öğrencilerin güven algılarının erkek öğrencilerin güven algılarından yüksek olduğu gözlemlenmiştir. Bu ortamda Öğretmenler ve davranışlarının öğrenci üzerinde etkili sonuçlar doğurabildiği ortaya çıkmıştır. Okullarda bu durum istenilen bir durumdur. Bunun devam ettirilmesi ve daha da yükseltilmesi için, öğretmenlere bu güven ortamlarını sağlanabilmesi hususunda hizmet içi eğitimlerin verilmesi ve bu konunun öneminin bütün öğretmenler tarafından en iyi şekilde anlaşılmasının sağlanması önerilmektedir. In the research, it was aimed to determined that the students who continue their secondary education (vocational-technical education) trust their teachers and their motivation towards their lessons; by the importance of gender, age and school. The population of the research, which is a quantitative research and carried out with the scanning model, consists of 4589 students studying at secondary schools providing vocational and technical education in the central district of Bolu province in the 2018-2019 academic year. The sample consisted of 1228 students selected using the stratified sampling method. `Teacher Confidence Scale (middle school and high school student form) and `Student Motivation Questionnaire` used and adapted by Özer (2014) were used as data collection tools in the research. The collected data were analyzed using SPSS 25.0 statistical package programs. In the analysis, parametric and nonparametric analysis methods were used according to the distribution of the data in line with the sub-problems. As a result of the research, Students trust their Teachers. In particular, it was observed that female students' trust perceptions were higher than male students' trust perceptions. In this environment, it has been revealed that teachers and their behaviors can have effective results on students. In schools, this is a desirable situation. In order to continue and further increase this, it is recommended to provide in-service training to teachers in order to ensure this environment of trust and to ensure that the importance of this issue is understood by all teachers in the best way.
Collections