PISA 2015 matematik okur-yazarlığı testinin farklı dilleri konuşan ülkeler arasında ölçme değişmezliğinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, PISA 2015 Matematik okuryazarlığı testinin farklı dilleri konuşan ülkeler arasında ölçme değişmezliğinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modeli ile yürütülen bu araştırmada 54 numaralı kitapçık kullanılmış ve araştırmaya, farklı dilleri konuşan 12 ülke ve 2816 öğrenci dahil edilmiştir. İlk olarak bütün gruplar için ayrı ayrı doğrulayıcı faktör analizi uygulanarak, ölçme modelinin bütün gruplarda doğrulandığı belirlenmiştir. Ardından kovaryans matrislerinin eşitliğini test etmek için ölçme değişmezliğinin aşamaları sırası ile uygulanmıştır. Modelin yapısal ve metrik değişmezlik aşamasını sağladığı ancak ölçek değişmezliği aşamasını sağlamadığı görülmüştür. Böylelikle analiz sonuçlandırılmış ve araştırma sonuçları, farklı dilleri konuşan 12 ülke arasında ölçme değişmezliğinin sağlanmadığını göstermiştir. The aim of this study is to examine the measurement invariance of the PISA 2015 Mathematics literacy test among the countries that speak different languages. In this study conducted with the relational survey model, booklet 54 was used and 12 countries and 2816 students who speak different languages were included in the study. First, confirmatory factor analysis was performed for all groups and it was determined that the measurement model was confirmed in all groups. Then, in order to test the equality of the covariance matrices, the stages of measurement invariance were applied respectively. It was found that the model provided the stage of structural and metric invariance but did not provide the stage invariance. As a result, the analysis was finalized and the results of the study showed that there was no measurement invariance between the 12 countries speaking different languages.
Collections