Turkish EFL teachers` perceptions towards continuing professional development activities
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma İngilizce hazırlık öğretmenlerinin mesleki gelişim etkinliklerine katılmaya yönelik algılarını araştırmayı amaçlamıştır. Bu doğrultuda çalışmanın araştırma soruları: yabancı diller yüksekokulunda çalışan İngilizce öğretmenlerinin mesleki gelişim etkinlik tercihlerini belirlemek, ve eğitim seviyesi, yaş, tecrübe ve CELTA / Delta sertifika etmenlerinin öğretmenlerin algılarını: mesleki bağlılık, tanıma, tercih, etkili bulma ve motivasyon açılarından etkileyip etkilemediğini araştırmak şeklinde belirlenmiştir.Çalışmanın katılımcıları Türkiye'de bir devlet üniversitesinin yabancı diller yüksek okulunda eğitim vermekte olan 107 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Veri, İngilizce öğretmenlerinin mesleki bağlılık, etkinlikleri tanıma, tercih, etkili bulma ve motivasyonlarına odaklanan ve beş bölümden oluşan çevrimiçi bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Verinin analiz edilmesinde hem betimsel hem çıkarımsal istatistik kullanılmıştır.Bu çalışmanın sonuçları öğretmenlerin çeşitli mesleki etkinliklere katıldıklarını göstermektedir. Alanyazındaki yaş ve tecrübe gibi kişisel etmenlerin öğretmenlerin mesleki gelişime yönelik algılarını etkilediğini gösteren birçok çalışmaya rağmen, bu çalışma yaş ve tecrübenin İngilizce öğretmenleri bağlamında belirgin bir fark yaratmadığını göstermiştir. Ancak, eğitim seviyesi ve CELTA ve Delta kursları öğretmenlerin algılarını, özellikle mesleki gelişim etkinlik tercihlerini ve motivasyonlarını önemli ölçüde etkilemiştir. Bu bilgiler doğrultusunda, bu etkinliklerin İngilizce öğretmenlerinin diğer mesleki gelişim etkinliklerine olumlu algılar geliştirmelerinde önemli katkıları olduğu çıkarılabilir.Anahtar kelimeler: Mesleki gelişim etkinlikleri, İngilizce öğretmenleri için mesleki gelişim, mesleki gelişim The purpose of this study was to investigate English preparatory school teachers' perceptions toward engaging in CPD activities. To this end, the current study focused on finding out the preferred CPD activities of the SUSFL teachers, and investigating if the level of education, age, experience or doing a CELTA or a Delta course affect teachers' perceptions in terms of commitment, recognition, preferences, effectiveness, and motivation. The participants were 107 EFL teachers working at a preparatory school at a state university in Turkey. The data were collected via an online survey comprising of five parts, which focus on the perceptions on commitment, recognition, preferences, effectiveness, and motivation of EFL teachers. Both descriptive and inferential statistics were used to analyze the data. The results of this quantitative study indicated that the English teachers engage in several CPD activities. Although several previous studies in the literature indicated that personal factors such as age and experience affect teachers' perceptions towards CPD, in terms of age or experience, this study showed no significant difference in EFL teachers' context. However, having a graduate degree, and doing a CELTA or a Delta course significantly changed teachers' perceptions, particularly their preferences and motivation. In the light of these findings, it can be concluded that these specific activities may be catalysts in building positive attitudes towards other CPD activities for EFL teachers.Key words: Continuing professional development activities, CPD for EFL teachers, professional development.
Collections