Attitudes, beliefs and challenges of Turkish mathematics teachers while teaching mathematics in a second language
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de bulunan bazı liseler eğitimlerini ikinci bir dil kullanarak vermektedirler. Bu okullarda matematik, fen ve sosyal bilimler dersleri İngilizce olarak işlenmektedir. Bu çalışmada ikinci dilde eğitim veren liselerde çalışan matematik öğretmenlerinin matematik dersinin İngilizce işlenmesine karşı tutum ve görüşleri aynı zamanda matematik dersini İngilizce anlatırken karşılaştıkları sorunlar saptanmaya çalışılmıştır. Ayrıca, ders verdikleri öğrencilerin matematik dersi İngilizce işlenirken yaşadıkları zorluklar öğretmenlerin perspektifinden tespit edilmeye çalışılmıştır. Örneklem olarak Ankara, İstanbul ve Erzurum'da İngilizce dilde eğitim veren sekiz özel okul seçilmiştir. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Çalışmada uygulanan anket 72 öğretmene yöneltilmiş bunlar arasından 50 öğretmen ankete yanıt vermiştir. Uygulanan anketin sonuçlarına göre 5 tane matematik öğretmeni Ankara'da bulunan üç özel okuldan amaçlı örnekleme metodu kullanılarak ders gözlemlerine ve mülakatlara katılmak üzereseçilmiştir.Verilerin analizi betimsel istatistik ve nitel veri analizi yöntemleri ile yapılmıştır. Sonuçlara göre, öğretmenlerin çoğunluğunun matematik derslerinin ikinci bir dilde anlatılmasına karşı negatif bir tutuma sahip oldukları görülmüştür. Araştırmanın genel sonuçlarına göre, öğretmenlerin negatif tutuma sahip olmalarının başında gelen faktörler: Türkiye'de Üniversite Sınavı gerçeği, öğretmenin kendi İngilizce seviyesi, öğrencinin İngilizce seviyesi, matematiğin soyut bir ders olması, öğrencilerin matematiksel yeterli matematiksel terminolojiye sahip olmamaları ve öğrencinin derse katılımı ve motivasyonudur. Ayrıca mülakat sonuçlarına göre öğretmenlerin dersi İngilizce anlatırken sorun yaşayıp yaşamadıkları ve dersi hangi dilde anlatmayı tercih ettiklerinin kendi İngilizce seviyelerine bağlı olarak değiştiği görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Anadil, ikinci dil, ikinci dilde eğitim, daldırma Some high schools in Turkey provide medium of instruction in English. Mathematics, science and social science courses are taught in English in these schools. This study explored attitudes, beliefs and challenges of high school mathematics teachers who work in institutions where medium of instruction is in English. Furthermore, this study investigated difficulties students face with when they learn Math from Turkish teachers from these teachers' perspective. Eight private high schools located in Ankara, İstanbul and Erzurum where the medium of instruction is in English were selected as sample and 50 out of 72 teachers participated in the questionnaire from these schools. Of these, five teachers from three private schools located in Ankara were chosen in order to conduct the interview and lesson observations by purposeful sampling method in regards to their questionnaire results. This study utilized mixed-methods approaches. Results of this study were analyzed using descriptive statistics and qualitative data analysis methods. According to the findings of this study, a majority of Turkish mathematics teachers have negative attitudes towards teaching mathematics lessons in English. According to the general results, some of the factors leading these teachers to have negative attitudes and beliefs are University Exam reality in Turkey, English background and proficiency of teachers, English proficiency of students, mathematics lessons being abstract in nature, students' lack of mathematical terminology knowledge and participation of the students in the lessons. According to the interview results, it was found out if the teachers have issues while teaching the lesson in English and the fact that teachers' preference of medium of instruction differed depending on the teachers' own English levels. Key Words: Native or mother tongue, second language, education in a second language, immersion
Collections