TEZLER: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 279
-
The mathematical and communicative discourse in a multicultural content based classroom of an international school: An ethnographic study
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu etnografik çalışmanın amacı matematiksel ve iletişimsel söylemler açısından içerik tabanlı İngilizce/Matematik sınıf kültürünü incelemektir. Bu çalışmanın katılımcıları Türkiye'de uluslararası bir okulda ve eğitim ... -
The effectiveness of audiobooks on pronunciation skills of EFL learners at different proficiency levels
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma genel olarak sesli kitapların farklı yeterlik seviyesindeki, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen üniversite öğrencilerinin telaffuz becerileri üzerine olan etkisini araştırmıştır. Çalışma ayrıca, sesli ... -
Representation of different cultures in IBDP language B literary texts
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İngilizce, Uluslararası Bakalorya Diploma Programı'ndaki B grubu Dil Derslerinde öğretilen dillerden biridir. İngilizce dünyadaki en yaygın dil olduğu için kendi içerisinde kültürün çeşitli örneklerini içerir (Nault, ... -
Do culture and values predict students` perceived classroom goal structures?
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin bireyselcilik ya da toplumsalcılık algılarının, içsel değerler ve dışsal değerlerinin, öğrencinin sınıf amaç yapılarıyla ilgili olup olmadığını araştırmaktır. Bu çalışmada ... -
Students` motivational beliefs and learning strategies: An ınvestigation of the Scholar Development Program
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Ankara'da özel bir lisede uygulanan Bilim İnsanı Yetiştirme Programı'na kayıtlı üstün yetenekli öğrencilerin güdülenmesi ve öğrenme stratejilerinin cinsiyet ve sınıf düzeyi açısından incelenmesidir. ... -
EFL learners` attitudes towards learning intercultural communicative competence
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez, Türk üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda, kültürlerarası iletişimsel yeterlik öğrenmeye karşı tutumlarını ve bu tutumların öğrencilerin cinsiyet, İngilizce ... -
Comparison of International Baccalaureate Primary Years Program and national curriculum program 4th grade student`s misconceptions on the topic of fractions
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı (UBİYP) ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) 4. sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarını karşılaştırmaktır. Bu amaçla, 4. sınıfta ... -
Comparability of scores from cat and paper and pencil implementations of student selection examination to higher education
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmanın amacı yüksek öğrenime giriş sınavında bilgisayar ortamında bireyselleştirilmiş testin (CAT) öğrenci seçme sınavı (ÖSS) klasik kağıt ve kalem testlerine alternatif olabilirliğini araştırmaktır. Bu bağlamda öğrenci ... -
EFL teachers` reflective practice via online discussions
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin internet ortamında yansıtıcı düşünme odaklı tartışmalarına, daha ayrıntılı olarak, yansıtıcı düşünme türlerini (eylem sonrası yansıtıcı düşünme, eylem ... -
Perspectives of undergraduate students towards IBDP and mone high school education
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Uluslararası Bakalorya Diploma Programı (UBDP) ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) lise müfredatı uygulayan liselerden mezun olup, üniversite öğrenimine devam eden öğrencilerin aldıkları lise eğitimine bakış ... -
The use of formulaic language by English as a foreign language (EFL) learners in writing proficiency exams
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma sınavlarında, müfredatlarında ders kitapları yoluyla yer alan kalıp ifadeleri nasıl kullandıklarını ve kullanımlarının bağdaşıklık, genel yazma ve dil ... -
Effects of the quality of educational environments on student literacy results based on PISA 2012
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmanın hedefi, okul ortamlarının, PISA 2012 kapsamındaki 15 yaşındaki öğrencilerin okuma başarı düzeyine ne kadar etkisinin olduğunu araştırmaktır. Araştırmanın amacı eğitim ortamının kalitesini önemli ölçüde etkileyen ... -
Using bird education to promote biology teachers` use of place-based education: An exploratory inquiry through action research
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, kuşlar ile ilgili çalışmalar yapan öğretmenleri desteklemek ve Türkiye'de yer temelli eğitimi geliştirmek için stratejilerin ve kaynakların araştırılmasıdır. Öğretmenleri motive etmek ve kuş eğitim ... -
EFL learners` perceptions of educational podcasting
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmeye yönelik eğitici podcastler hakkındaki algılarını ve öğrencilerin podcast algıları ile İngilizce öğrenmeye karşı tutumları ... -
Exploring communicative language teaching in a grade 9 nationwide textbook: New Bridge to Success
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İletişimsel dil öğretimi son yıllarda İngilizce dil öğretiminde oldukça etkili olmuştur. Bu konuda ders kitaplarını da içinde bulunduran birçok materyal iletişimsel dil öğretimi ilkelerine uygun olarak tasarlanmıştır ve ... -
A quantitative investigation of mathematical knowledge for teaching and self-efficacy: Middle school mathematics teachers in Turkey
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik öğretmek için gereken alan bilgileri ve öz yeterlik düzeylerini incelemektir. Örneklem, Ankara'nın Çankaya ilçesine bağlı rastgele ... -
Relationship between IB DP English scores, English proficiency exam scores and student selection examination scores: A correlational study
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İngilizce eğitimi ulusal Türk eğitim sisteminin ayrılmaz bir parçası olmuştur. Uluslararası Bakalorya, Uluslararası Ortaöğretim Genel Sertifikası ve İleri Düzey Yerleştirme Programı gibi uluslararası programların ortaya ... -
Making the implicit explicit: Unpacking the revision process
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrencilerin yazılarına dönüt verilmesi, yazma becerisi öğretiminin ayrılmaz ve en önemli parçasıdır. İngilizce öğrenenler yazılarına dönütü genellikle yazma becerisi öğretmenlerinin yazılı açıklamaları veya hata düzeltme ... -
Misconceptions in biology education: A review of relevant research
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Kavram yanılgıları, bilimsel olguların anlaşılması için bir engeldir. Söz konusu kavram yanılgıları eğitim hayatının her aşamasında belirgin bir sorun olduğundan, biyolojide kavram yanılgıları alanında yapılan çalışmalar ... -
The effects of inductive and deductive approach on written output
(İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Mevcut çalışma tümevarım yoluyla dilbilgisi öğretimi ve tümdengelim yoluyla dilbilgisi öğretiminin koşul cümleleri ve sıfat cümleciklerinin edinimi üzerindeki etkilerini üç açıdan incelemektedir: yazılı üretim, diğer bir ...